Ik weet niet of dat in België ook een eis is... Wellicht is dat het verschil
Wat is het beste type slot voor je stromer?
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Heb ik geen last van omdat ik voorzichtig doe en de schalmen rustig vooruit duw en overpak. Als je motoriek wat minder is en het slot overal door en omheen rukt dan beschadig je van alles (frame, velgen, spaken, spatborden, etc.) De rubber coating op de platte schalmen werkt goed tegen beschadigen.
Ik gebruik het Abus Bordo Big slot. Dit is niet ART2 gekeurd maar wel 2 schalmen langer dan je overige Bordo sloten. Daardoor kan je ‘m veel beter gebruiken om ergens aan vast te zetten. Het ringslot is wel ART2 gekeurd en daarmee voldoe je bij ENRA verzekeringen aan de eisen. Overigens maakt de website van ENRA geen onderscheid tussen de verschillende Bordo sloten als de FM een Bordo selecteert bij de polis. Vreemd. Er staat slechts 1 optie Bordo zonder type.
De losse insteekketting is een ramp om mee te nemen. Waar laat je die als je zonder tassen wilt rijden?
Dan de eis voor 2 sleutels tonen bij diefstal. Is dat nog steeds actueel of een overlevering uit vroegere tijden? Ik heb verschillende e-bikes met Axa ringsloten gehad waar de sleutel uit kan als het slot open is. Is handig om de accu eruit te halen en hoef je niet je fiets op slot te zetten. Aldus verschillende FM’s.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
De meeste verzekeringen eisen dat je bij diefstal, 2 sleutels kan aantonen. Verder heb ik in m'n ominium polis een bepaling dat ik de fiets in de stalling, s'nachts, dien aan een grondanker vast te leggen. De verzekering vroeg een bewijs van de aanschaf van het slot, het slot diende een aanschafprijs van min 45€ te hebben, verder werden er geen eisen gesteld. Als je een ketting gebruikt, is het belangrijk dat de schakels voldoende dik zijn (10mm), zodat een betonschaar er geen vat op heeft. Uiteraard is er niets bestand tegen snoerloze slijptollen. Een kettinglengte van 100cm is aan te bevelen als je je fiets aan vaste objecten wenst vast te maken.
Ik heb gekozen voor deze uitvoering, het gewicht is in je nadeel..
https://www.fietsslot-expert.be/viro-su ... 100/102531
Ik heb gekozen voor deze uitvoering, het gewicht is in je nadeel..
https://www.fietsslot-expert.be/viro-su ... 100/102531
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Hij staat hier vast met die onhandige Bordo aan de mama-fiets van het gezin.
Geloof mij, dat is zo’n zwaar onhandig ding, kan geen grondanker tegenop
(En uiteraard ook met het ** ringslot).
Geloof mij, dat is zo’n zwaar onhandig ding, kan geen grondanker tegenop
(En uiteraard ook met het ** ringslot).
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Mama of de fiets?Daniel1975 schreef: ↑27 mei 2019, 09:21 Geloof mij, dat is zo’n zwaar onhandig ding, kan geen grondanker tegenop
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Enra Voorwaarden high speed E-bike (HS 032014)
Zoek naar het woord sleutel en je komt tegen:
3. Wat verwachten wij van u?
• Alle wijzigingen aan ons doorgeeft die voor de
verzekering van belang zijn, zoals:
- Wijziging van slot en sleutels.
6. Diefstal van de hele high speed e-bike.
6.2 Niet verzekerd • Diefstal van onderdelen en/of accessoires.
• Als de high speed e-bike niet op slot stond of de sleutels, waarvan de nummers overeenkomen met de
geregistreerde nummers, niet overlegd kunnen worden.
7. Casco (aanrijding).
7.2 Niet verzekerd • Onderdelen die defect geraakt zijn, zonder dat er sprake is van een aanrijding.
• Als de high speed e-bike niet op slot stond of de sleutels, waarvan de nummers overeenkomen met de
geregistreerde nummers, niet overlegd kunnen worden.
13. Beveligingseisen:
13.1 De fiets dient beveiligd te zijn door middel van een
categorie 2 sterren ART goedgekeurd slot en de fiets dient
ten alle tijden te worden afgesloten ook indien deze binnen
wordt gestald.
13.2 Bij verlies of beschadiging van een originele sleutel of
vervanging van het slot dient men hiervan onmiddellijk
melding te doen bij ENRA en een duplicaatsleutel te laten
vervaardigen bij de leverancier van het slot. Het niet
melden van een duplicaatsleutel heeft uitsluiting
van de diefsteldekking tot gevolg.
13.3 De sleutels zorgvuldig te bewaren. Hieronder wordt ook
verstaan het niet achter laten van de sleutels in kleding,
tassen e.d. in voor andere eenvoudig toegankelijke ruimtes,
zoals gaderobes of kleedruimtes.
16. Hoe wordt de schade vastgesteld en vergoed?
16.4 Schade op basis van totaal verlies kan alleen worden
geregeld na overdracht van:
• Alle sleutels
24. Omschrijving van de gebruikte begrippen
• Sleutels: de sleutels die door de fabrikant bij het slot zijn
geleverd en waarvan de sleutelnummers zijn opgegeven
aan ENRA.
Kortom: 2 sterren ART goedgekeurd slot en bij diefstal alle sleutels inleveren. Of het een los slot is of een beugelslot wordt niet over geschreven. Kopie van je sleutel maken bij verlies of beschadiging mag als je dat meldt..
Zoek naar het woord sleutel en je komt tegen:
3. Wat verwachten wij van u?
• Alle wijzigingen aan ons doorgeeft die voor de
verzekering van belang zijn, zoals:
- Wijziging van slot en sleutels.
6. Diefstal van de hele high speed e-bike.
6.2 Niet verzekerd • Diefstal van onderdelen en/of accessoires.
• Als de high speed e-bike niet op slot stond of de sleutels, waarvan de nummers overeenkomen met de
geregistreerde nummers, niet overlegd kunnen worden.
7. Casco (aanrijding).
7.2 Niet verzekerd • Onderdelen die defect geraakt zijn, zonder dat er sprake is van een aanrijding.
• Als de high speed e-bike niet op slot stond of de sleutels, waarvan de nummers overeenkomen met de
geregistreerde nummers, niet overlegd kunnen worden.
13. Beveligingseisen:
13.1 De fiets dient beveiligd te zijn door middel van een
categorie 2 sterren ART goedgekeurd slot en de fiets dient
ten alle tijden te worden afgesloten ook indien deze binnen
wordt gestald.
13.2 Bij verlies of beschadiging van een originele sleutel of
vervanging van het slot dient men hiervan onmiddellijk
melding te doen bij ENRA en een duplicaatsleutel te laten
vervaardigen bij de leverancier van het slot. Het niet
melden van een duplicaatsleutel heeft uitsluiting
van de diefsteldekking tot gevolg.
13.3 De sleutels zorgvuldig te bewaren. Hieronder wordt ook
verstaan het niet achter laten van de sleutels in kleding,
tassen e.d. in voor andere eenvoudig toegankelijke ruimtes,
zoals gaderobes of kleedruimtes.
16. Hoe wordt de schade vastgesteld en vergoed?
16.4 Schade op basis van totaal verlies kan alleen worden
geregeld na overdracht van:
• Alle sleutels
24. Omschrijving van de gebruikte begrippen
• Sleutels: de sleutels die door de fabrikant bij het slot zijn
geleverd en waarvan de sleutelnummers zijn opgegeven
aan ENRA.
Kortom: 2 sterren ART goedgekeurd slot en bij diefstal alle sleutels inleveren. Of het een los slot is of een beugelslot wordt niet over geschreven. Kopie van je sleutel maken bij verlies of beschadiging mag als je dat meldt..
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Bij een collega is enkele weken geleden ingebroken in de garage, waarbij de fietsen werden meegenomen. Ook de Stromer was dus weg. Die kan dan wel verzekerd zijn, maar je wilt die ellende en het wachten op een nieuwe fiets gewoon vermijden.
Daarom heb ik me deze week een grondanker aangeschaft ( ART 4, zit vast in de beton met 4 keilbouten van 16 x 70 mm, Vitz) en een zware ART 3 ketting met bijhorend kettingslot (LUMA). De fiets staat nu thuis dus verankerd aan de vloer.
Indien ze de fiets echt willen hebben , zal deze hindernis ze niet tegenhouden. Maar het is toch een extra barrière
Daarom heb ik me deze week een grondanker aangeschaft ( ART 4, zit vast in de beton met 4 keilbouten van 16 x 70 mm, Vitz) en een zware ART 3 ketting met bijhorend kettingslot (LUMA). De fiets staat nu thuis dus verankerd aan de vloer.
Indien ze de fiets echt willen hebben , zal deze hindernis ze niet tegenhouden. Maar het is toch een extra barrière
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22818
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik snap je wel. Mijn Stromer staat hier vast aan de radiatorbuis. Geen zin in gedoe.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023