Wat is het beste type slot voor je stromer?

Cliff
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2019, 08:45
Locatie: Mol België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Bedankt voor de humor gasten :bj
Altijd top die reacties ! :bf:
Trotse eigenaar van een Stromer ST2 Sport 2018!
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Abus Ringslot SHIELD™ Plus 5750L, de R-versie samen met een Abus Bordo vouwslot.
Je kunt bij aanschaf aangeven dat je ze beide met dezelfde sleutel wilt bestellen. De sleutel van het vouwslot vergeet je nooit omdat die in het ringslot zit. Met het ringslot zit je achterwiel aan je fiets vast, met het Bordo slot zet je het frame en voorwiel vast aan een verankerd punt zoals een fietsenrek, lantaarnpaal of stalen regenpijp.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Cliff
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2019, 08:45
Locatie: Mol België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

mboelis schreef: 26 mei 2019, 18:45 Abus Ringslot SHIELD™ Plus 5750L, de R-versie samen met een Abus Bordo vouwslot.
Je kunt bij aanschaf aangeven dat je ze beide met dezelfde sleutel wilt bestellen. De sleutel van het vouwslot vergeet je nooit omdat die in het ringslot zit. Met het ringslot zit je achterwiel aan je fiets vast, met het Bordo slot zet je het frame en voorwiel vast aan een verankerd punt zoals een fietsenrek, lantaarnpaal of stalen regenpijp.

Top aanbeveling , het abus ringslot heb ik reeds laten monteren op de ST2.
Trotse eigenaar van een Stromer ST2 Sport 2018!
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

mboelis schreef: 26 mei 2019, 18:45 Met het Bordo slot zet je het frame en voorwiel vast aan een verankerd punt zoals een fietsenrek, lantaarnpaal of stalen regenpijp.
Als je het vouwslot door zowel het voorwiel als het frame doet is het toch te kort om ook nog om fietsenrek, lantaarnpaal of regenpijp te passen??

Ik ervaar het Bordo slot dus als te kort en gebruik daarom een los kettingslot om de fiets ergens aan vast te kunnen zetten.
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mee eens, ik vond de Bordo ook te kort. Ik vertrouw er bovendien niet op dat dit slot geen schade aan de lak van mijn frame geeft.

Het grote voordeel van die Bordoos is wel dat je ze als een mooi pakketje aan de montagegaatjes van een bidonhouder kunt bevestigen. Maarja, er is maar één zo'n bevestiging op een Stromer en dan moet je dus weer een ander plekje voor je bidon regelen. Allemaal wel te doen, maar dat vind ik de Bordo niet waard.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Cliff
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2019, 08:45
Locatie: Mol België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Stromeur schreef: 26 mei 2019, 19:03 Mee eens, ik vond de Bordo ook te kort. Ik vertrouw er bovendien niet op dat dit slot geen schade aan de lak van mijn frame geeft.

Het grote voordeel van die Bordoos is wel dat je ze als een mooi pakketje aan de montagegaatjes van een bidonhouder kunt bevestigen. Maarja, er is maar één zo'n bevestiging op een Stromer en dan moet je dus weer een ander plekje voor je bidon regelen. Allemaal wel te doen, maar dat vind ik de Bordo niet waard.

Dit lijkt me handig om het geheel te verankeren aan iets.
https://youtu.be/3Rp_044_-vE
Trotse eigenaar van een Stromer ST2 Sport 2018!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is inderdaad een uitstekende oplossing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Een lange tijd geleden werd mij juist afgeraden om een insteekketting te gebruiken: als dan 1 slot gekraakt wordt is de fiets gelijk los... Het klonk op zich logisch, maar of het reëel is weet ik niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Bij mij geen onooglijk ringslot (persoonlijke smaak!) maar een all risk verzekering en binnen stallen. Moet ik een keer op bezoek bij iemand, dan gaat er een axa cherto kabelslot (art2) mee, de st3 gaat dan met achterwiel en frame vast aan iets lomps.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Voor mij idd de Tommy-oplossing. Het Bordo-slot verdiende qua handling niet mijn voorkeur en vond het ook flink aan de prijs vergeleken met de insteekketting. Overigens gebruik ik die bijna nooit meer, meestal gewoon alleen het ringslot op slot.
Degenen die geïnteresseerd rond mijn fiets lopen zijn niet uit op het meenemen, maar vooral nieuwsgierig en bewonderend :D

Wat ik mij wel afvroeg is dat ik op de foto's veel fietsen zie zonder ringslot en met alleen de bordo op bovenop de accu. Hoe zit dat dan verzekeringstechnisch met diestal, want met een ringslot heb je de sleutels als 'bewijs' dat deze op slot stond.
Met een los slot heb je altijd de sleutels uit het slot (toch?) dus daar zal de verzekering het niet voor doen. Wat mis ik?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie