Welke fietsendrager is het geschikst voor 2 Stromers

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mooiweerfietser schreef: 02 dec 2019, 20:38 Wat mij betreft gaat er niets boven Uebler. De Stromer onder de fietsendragers...
Als er niets *boven* gaat is het wellicht een fietsenhanger :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Een wat ouder onderwerp, maar misschien dat iemand toch nog een oplossing voor het volgende probleem heeft. We zouden graag twee Stromers willen vervoeren op onze Nissan Leaf. Standaard komt de Nissan Leaf zonder trekhaak, maar is het wel mogelijk om er een trekhaak op te zetten die alleen bedoeld is om een fietsendrager op te zetten. Dus niet om te trekken. Hierbij is de maximaal toelaatbare kogeldruk 52 kg. Een gemiddelde fietsendrager weegt al gauw 15-20 kg. Tel hierbij op twee Stromers zonder batterij en je zit met wat pech al op 65-70 kg kogeldruk. Helaas te veel dus.

Als de fiets nog verder zou kunnen worden gedemonteerd zou dit nog wat gewicht kunnen besparen, maar ik zie daar geen mogelijkheden in. Wiel eraf halen en dan kun je hem al niet meer op je fietsendrager zetten en dan nog zit je redelijk boven de maximale toegestane kogeldruk van 52 kg.

Op het dak zou het dan worden, maar dat zou met een elektrische auto weer ten koste gaan van rijbereik en is ook best onhandig met zware fietsen zoals de Stromers om er op te krijgen/af te halen.

Misschien dat er hier nog mensen zijn die toevallig deze zelfde combinatie (elektrische auto + 2 stromers) op een andere manier hebben kunnen oplossen?
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eentje achterin leggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Stromeur schreef: 08 jun 2020, 17:35 Eentje achterin leggen.
Dat is een hele goede, soms kan het zo simpel zijn, niet bij stil gestaan. Dan zou je maar ééntje achterop hoeven zetten. Ik zie ook geen andere oplossing eigenlijk qua fietsendrager die er twee aan kan zonder de maximum kogeldruk te overschrijden. Gelijk maar eens mee experimenteren om te kijken hoe ver een Stromer zou passen en desnoods moet er dan het voorwiel vanaf om het passend te krijgen. Het is maar een betrekkelijk kleine auto natuurlijk. Als we de Stromer hebben gepast dan wil ik proberen hier te laten weten of dat gelukt is.

Het gaat trouwens om een ST1 (20") en een ST2 (22"), dus dan gaat de kleinste (ST1) achterin.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Knappe jongen die een e-bike met voorwiel eruit NIET in een Skoda Octavia krijgt.

tjeerd schreef: 08 jun 2020, 17:58 Gelijk maar eens mee experimenteren om te kijken hoe ver een Stromer zou passen en desnoods moet er dan het voorwiel vanaf om het passend te krijgen. Het is maar een betrekkelijk kleine auto natuurlijk.
Mijn ST2 S past met voorwiel eruit in een Mazda 2. Ik weet dat-ie ook achterin een VW Polo past, dus met de Leaf zal het misschien ook wel lukken als je een beetje handig en geduldig bent.

Ik doe het zo:

viewtopic.php?p=12659#p12659

Kijk uit met kentekenplaathouder en remlicht. Ik heb al van mensen gehoord dat ze die gesloopt hebben met het (naar ik vermoed iets minder voorzichtig) in de kofferbak leggen van hun Stromer (waar Stromer natuurlijk weer de schuld van kreeg).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Krap anderhalf uur samen staan prutsen, dus dat geduld hebben we wel samen gehad :D. Eerste probleem was dat hij er wel in paste tot dat het stuur in de weg bleef zitten. Het wiel loshalen leek ons wat onhandig - ook maar net wat je gewend bent - maar uiteindelijk hebben we alleen het stuur nu los gemaakt van de stuuradapter. En dan past het precies. Het is een proefopstelling met het plastic en doekjes, maar het doel is bereikt. Dan kan de ST2 dus nog erbij op de nog op/in te bouwen trekhaak, die in het geval van de Nissan Leaf alleen als fietsendrager mag worden gebruikt.

Net even gekeken bij hoe Stromeur het heeft gedaan, maar dat stuk karton is ook wel een slim idee.
Stromer ST1 (20&quot;) in Nissan Leaf model 2016
Stromer ST1 (20") in Nissan Leaf model 2016
IMG_20200608_205539091.jpg (3.51 MiB) 4496 keer bekeken
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

tjeerd schreef: 08 jun 2020, 21:12 dus dat geduld hebben we wel samen gehad :D
Zolang het niet tot een echtscheiding heeft geleid, super gedaan! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Picco
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:38

Ik ga binnenkort kijken naar de Uebler Modell i21. En een proefmontage doen met mij ST3. Ik infomeer jullie over de uitkomst.
Volgens de fabrikant zou de bandenmaat van mijn ST3 geen probleem moeten zijn.
De specs:
vielen Dank für Ihre E-Mail.
Bei diesen „exklusiven“ Bikes ist eine Befestigung, aufgrund der Bereifung und Rahmendimension, nicht ganz so einfach zu gestalten.
Da unser Modell i21 (Artikel-Nr. 15900) bereits über breiter Radschalen verfügt, käme ggf. dieser Träger in Frage.
- Artikel-Nr. 15900 Träger i21
Uebler i21 Kupplungsträger für 2 Räder
UVP: 622,89 € brutto
Max. zulässiger Radstand: 130 cm
Abstand der Radschienen: 22 cm (Mitte/Mitte).
Max. zulässige Reifenbreite: bis zu 4,5“ (= ca. 11 cm)
Max. zulässige Zuladung: 60 kg. (ab Stützlast 75 kg) max. 30 kg / Fahrrad
Die Haltearme unserer Träger, für die Fahrräder, sind ausgelegt für maximal 75mm Rund- oder 75x45mm Ovalprofil.
Aktuell arbeiten wir schon an einem neuen Abstandshalter, welcher für größere Rahmen und Carbon-Rahmen geeignet sein wird.
Dieser wird im Spätsommer 2020 auf den Markt kommen – so der aktuelle Stand, siehe Bilder nachfolgend.
Gerne können Sie sich auf unserer Homepage www.uebler.com einen unserer Fachhändler direkt in Ihrer Nähe heraussuchen und dort eine Bestellung aufgeben oder auch nach einer Probemontage fragen.
https://www.uebler.com/portfolio/i21-i31/
Stromer ST3 LE , Body Fload Zadelpen , 2 x Backroller F5505 Ortlieb fietstassen, Lazer helm.
Stromer ST1, Body Fload Zadelpen , 2 x Backroller Ortlieb fietstassen,
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

En waarom zou je specifiek zo'n Uebler kopen ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Beste Tjeerd ik weet niet hoe vaak per jaar je de fiets achterin de auto wilt vervoeren, ik denk zomaar dat de stuurpen niet bepaald het juiste onderdeel van je fiets is om regelmatig los en weer vast te zetten dan zijn de wielen en steekassen daar meer tegen bestand :bb
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie