Coating op trekhaak icm fietsdrager

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sinds december heb ik een andere auto. Op de trekhaak van deze auto zit een soort van kunststof coating om de trekhaak te beschermen.

Nu ga ik morgen voor het eerst met fietsendrager op deze auto rijden en bedacht ik me ineens dat in de handleiding van die drager staat dat je die coating moet verwijderen:
coating.jpg
coating.jpg (54.05 KiB) 3219 keer bekeken
Wat is jullie ervaring hiermee? Die coating er afhalen of lekker laten zitten? En hoe haal je die coating er het beste vanaf?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bij mijn weten zit daar enkel zwarte verf (poederlak) op ... bij sommige merken zit er nog een blauwe doorschijnende folie over, maar meestal wordt die verwijderd voor de aflevering van de auto.

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik denk dat je gelijk hebt dat het lak is. Onder aan de stang ziet het er een beetje als (beschadigde) coating uit:
verf.jpg
verf.jpg (152.37 KiB) 3202 keer bekeken
Maar ik heb op de kogel eens met een mesje erover gekrast en voelt gewoon als staal met een laagje lak. Problem solved :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 01 mei 2019, 15:09 ziet het er een beetje als (beschadigde) coating uit
Hier noemen we dat roest ... :mrgreen:

Je mag zonder meer je fietsendrager monteren, dat komt in orde ... maar, bij gelegenheid zou ik die roest wel eens bijwerken (schuurpapiertje en likje roestwerende verf).

Have fun ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Pff, je wil toch niet suggereren dat er roest op mijn auto zit :bj

Goed idee om het eens te behandelen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Heb je nou serieus de handleiding gelezen van de fietsendrager? :shock:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wiebe schreef: 01 mei 2019, 17:27 Heb je nou serieus de handleiding gelezen van de fietsendrager? :shock:
Ja. In tegenstelling tot sommigen lees ik handleidingen altijd van A tot Z. En in tegenstelling tot sommigen weet ik wél hoe al mijn spullen werken :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Jij hebt tijd over :bj
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Helemaal niet raar als je er dure fietsjes op gaat zetten... Bijv voor een Lage Landen toertocht... (waar ik niet aan mee kan doen omdat ik met vrouw en kinderen op fietsvakantie ben :cool2:... Motorloos)
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wie handleidingen leest bespaart sowieso tijd en geld ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie