stromer fietsrek in van

Plaats reactie
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

iemand een idee om een stromer rechtop in een Van te plaatsen?
Dacht aan een soort fietsrek,maar ben benieuwd of iemand dit heeft, of een ander idee.?
Door de brede banden van een st3 is uiteraard niet ieder fietsenrek geschikt.
momenteel gebruik ik een voorwiel motorfietsenklem in combinatie met een klembare buis tussen vloer en dak,maar op verlof moeten 3 fietsen mee dus op zoek of er nog andere mogelijkheden zijn op de markt.
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

In dit topic staan een aantal tips, o.a. ook inrichting van bedrijfsvoertuigen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Golvas schreef: 26 apr 2019, 19:44 In dit topic staan een aantal tips, o.a. ook inrichting van bedrijfsvoertuigen.
Bedankt,maar hier staat niets bruikbaar tussen om mijn stromer vast te zetten in mijn Van,uitgezonderd die voorwielklemmen dan,maar deze heb ik.De blauwe of rode klemmen die gebruikt worden om fietsen vast te zetten passen niet om het kader van een stromer.
No prob,we zoeken verder
ST3 cool White
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik heb vaak 3 motorfietsen op een tandemasser vervoerd. Die motoren donderen geheid om want wielen glijden zijdelings weg, tenzij je ze onder, boven links en rechts met spanbanden vastzet. Dat is heel veel werk en je hebt 78 spanbanden nodig.
De remedie: een dikke lat voor en achter op de vloer die links en rechts tussen de kleppen zit opgesloten. Daarop 3 setjes van 2 balken op de juiste afstand met stevige schroeven aan de lat schroeven. Tussen twee balken past de breedte van de band. Als de motor of fiets met de wielen op de vloer naar links, rechts en naar voren is gefixeerd hoef je de motor of fiets alleen onder het zadel schuin naar beneden af te spannen.
Als je het rek slim maatvoert kan je het makkelijk in en uit je Van halen.
Het wordt makkelijker afspannen als je in de bodem en wanden van je Van schroefdraad gaten hebt of maakt. Daarin draai je oogbouten om je spanbanden in te haken of doorheen te halen
Eenmaal alles gereed dan is het minder dan 15 minuten werk om het wielenrek en oogbouten te monteren én 3 Stromers vast te zetten in je Van.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lotte schreef: 26 apr 2019, 22:30 Bedankt,maar hier staat niets bruikbaar tussen om mijn stromer vast te zetten in mijn Van,uitgezonderd die voorwielklemmen dan,maar deze heb ik.De blauwe of rode klemmen die gebruikt worden om fietsen vast te zetten passen niet om het kader van een stromer.
No prob,we zoeken verder
Kreeg je dan al een antwoord op de vraag die je stelde aan het bedrijf dat oplossingen op maat aanbiedt ? Jammer dat ze je niet kunnen helpen, toch leuk dat ze op vrijdagavond hun mails nog checken en beantwoorden. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Golvas schreef: 27 apr 2019, 09:46
Lotte schreef: 26 apr 2019, 22:30 Bedankt,maar hier staat niets bruikbaar tussen om mijn stromer vast te zetten in mijn Van,uitgezonderd die voorwielklemmen dan,maar deze heb ik.De blauwe of rode klemmen die gebruikt worden om fietsen vast te zetten passen niet om het kader van een stromer.
No prob,we zoeken verder
Kreeg je dan al een antwoord op de vraag die je stelde aan het bedrijf dat oplossingen op maat aanbiedt ? Jammer dat ze je niet kunnen helpen, toch leuk dat ze op vrijdagavond hun mails nog checken en beantwoorden. :ay
Ben niet van plan massa's geld te spenderen bij een firma die een oplossing zoekt voor mij,heb dus niet gemaild.
Ik wou gewoon even polsen onder de stromerrijders wie hierop al iets heeft gevonden.Anders voldoet hetgene wat ik nu heb prima,maar iets anders zien is altijd meegenomen.
Heb ondertussen wel zelf al enkele ideetjes,want het gaat me niet om de fietsen achteraan in de van te plaatsen eender waar,het Kampeermateriaal moet ook nog mee,géén probleem,ik vind wel zelf iets uit die voor mijn situatie geschikt is.
ST3 cool White
Plaats reactie