Spurcycle fietsbel: inhalen onder begeleiding van een Tibetaanse gong

Gebruikersavatar
St1Elite
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 aug 2017, 13:51
Locatie: Alkmaar

Naar aanleiding van bovengenoemd filmpje wat ik een aantal weken geleden op YouTube tegenkwam, heb ik bij Ali express een 2017 uitvoering van de Rockbros besteld, €5,49 incl. verzendkosten. Gisteren is ie geleverd en ik ben onder de indruk van de "Ping". Voor mij ruim voldoende. Ook kwalitatief gezien een prima bel. Een echte aanrader :bp:

Het verschil tussen een "oud" model en een 2017 versie Rockbros is de klepel(hamer)
Oud model heeft een geribbelde messing klepel en die van 2017 is glad.
Sinds 17 Juli 2017 Stromer ST1 (2e handsje), 522Wh accu, BM-45 Cateye spiegel, Ergon-GP3 handgrepen, ABUS Bordo 6500 vouwslot, Cane Creek Thudbuster ST bilvering, Supernova verlichting, ABUS pedelec+ helm, Garmin Edge 705 gemonteerd.
Bertus
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2017, 11:33

Jeetje, duur spul zo'n Stromer met al die begerige accessoires ! En dan lees ik met regelmaat allerlei berichten over tassen, camera's, verlichting, kleding enz. enz.
Toen ik meer las over de Spurcycle, vond ik de prijs gigantisch en onbegrijpelijk. Maar aan de andere kant heb ik ook vaak onveilige situaties meegemaakt van andere fietsers die je niet horen aankomen, ondanks veel bellen met de standaard-bel én de irritatie van mezelf en anderen.
Ik had het nooit verwacht, maar ik heb er een besteld ! In het zwart... Ben benieuwd of het gaat werken !! :d3:
Wow, what a ride ! Stromer ST 1 - 630 Wh - Bodyfloat - Quadlock - Ortlieb backroller - Cateye BM45
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Goedzo, daar ga je geen spijt van krijgen!

Ik denk dat dit voor bijna iedereen die er eentje gekocht heeft geldt: als iemand mij een jaar geleden had gezegd dat ik een bel van 60 euro zou aanschaffen, dan had ik die persoon récht in het gezicht uitgelachen. En toch zit die bel nu ook naar volle tevredenheid op mijn Stromer.
Bertus schreef: 04 feb 2018, 20:17 Jeetje, duur spul zo'n Stromer met al die begerige accessoires ! En dan lees ik met regelmaat allerlei berichten over tassen, camera's, verlichting, kleding enz. enz.
Laat je ook niet al te gek maken door al het gepimp aan de Stromer. Heel veel dingen zijn geen noodzaak, maar gewoon leuk. Zoals een action cam of peperdure fietstassen bijvoorbeeld. Bij veel Stromer bezitters zijn al die spullen er ook echt niet in één keer gekomen. Bij mij in ieder geval niet. Plus veel dingen had ik al vanwege eerdere sportieve activiteiten; Ortlieb fietstassen (15 jaar in bezit), action cam (3 jaar in bezit), regenjack, diverse hardloopjassen en -broeken (jaren in bezit). Die gebruik ik nu ook allemaal op de Stromer.

Mijn belangrijkste aankopen speciaal voor de Stromer zijn de SpurCycle fietsbel, BodyFloat en geveerde voorvork.

Gewoon lekker gaan Stromeren en bekijken wat je wel en niet nodig hebt. Met veel spullen heb ik rustig gewacht totdat er een aanbieding voorbij kwam.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 04 feb 2018, 20:26 Gewoon lekker gaan Stromeren en bekijken wat je wel en niet nodig hebt. Met veel spullen heb ik rustig gewacht totdat er een aanbieding voorbij kwam.
Heb ik ook gedaan met de BodyFloat (groepsaankoop), de Gopro (BTW eraf) en de ST5 (beetje timmeren)...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als je de €60,- voor een originele SpurCycle te gek vind, dan kun je ook kiezen voor de Rockbros, zie de post van St1Elite hierboven. Ik heb naar aanleiding van zijn post er eentje aangeschaft en hij werkt als een tierelier. Het geluid is niet precies gelijk aan die van de SpurCycle, maar de verbeterde versie doet het uitstekend, en dat voor een fractie van de prijs van een Spurcycle. Je kunt de Rockbros ook in metaalkleur of in het zwart krijgen.
Witte ST3 van maart 2019
Lomito

Henry schreef: 04 feb 2018, 23:42 Als je de €60,- voor een originele SpurCycle te gek vindt...
Die €60,- voor deze bel is meer dan goed besteed, in klein jaar heb ik deze bel zo'n 1.200 keer gebruikt, dus zo'n 5 eurocent per keer. En dat bedrag ga ik gemakkelijk halveren door er nog een jaar mee te rijden. Straks heb ik wel die claxon maar ik was niet van plan om daarom de SC-bel aan de wilgen te hangen.

De Tibetaanse gong heeft inmiddels zijn waarde in de praktijk bewezen en reserveer een mooie plaats op het mooie stuur van de ST5.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Lomito schreef: 05 feb 2018, 00:10 De Tibetaanse gong heeft inmiddels zijn waarde in de praktijk bewezen en reserveer een mooie plaats op het mooie stuur van de ST5.
Dat gaat nog wel een "dingetje" worden...

Ik heb de originele bel vervangen door een namaak SC. De originele was stuk en de fietsenmaker verkocht geen SC maar wel een copy en dat bevalt prima.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Lomito schreef: 05 feb 2018, 00:10Die €60,- voor deze bel is meer dan goed besteed, in klein jaar heb ik deze bel zo'n 1.200 keer gebruikt, dus zo'n 5 eurocent per keer. En dat bedrag ga ik gemakkelijk halveren door er nog een jaar mee te rijden.
Als je deze berekening op de Rockbros loslaat, dan worden de cijfers:
- aanschaf: €6,- (inclusief verzendkosten en naar boven afgerond),
- 1200 keer gebruiken in 1 jaar,
- kost je zo’n 0,5 eurocent per keer.

Mocht je net als Lomito over willen stappen op een ST5 die een dikker stuur heeft, dan kun je ook de Rockbros naar ik verwacht meeneemt naar je volgende fiets. De Rockbros wordt geleverd met twee metalen bevestigings-strips: een kleine en een grote. Bij gebruik van een tweede jaar halveer je dan ook die eerdere 0,5 eurocent aan belkosten tot een schamele 0,25 eurocent per belletje.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De SpurCycle heeft ook twee maten klemmetjes. Logisch ook, want RockBros heeft deze bel volledig gekopieerd, maar dan met materialen van mindere kwaliteit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik weet niet of ik die langere strip nog bewaard heb maar dat boeit eigenlijk niet. Ik vraag gewoon aan mijn FM om de bel over te zetten, hij lost dat stuurprobleempje wel op.
Plaats reactie