Agu Urban Pedelec helm

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Gisteren gepast en gisterenavond besteld: twee stuks (voor mijn echtgenote en voor mij) Agu Urban pedelelec helm. Zitten goed, moet even kijken of de M/L voor mij niet te groot is, moest op zijn kleinst. Voor mijn echtgenote de S/M gekocht. 1 in grijs reflecterend, 1 in grijs. Is er ook in zwart.
De vizier met magneten is niet zo bijzonder, zal ik weinig gebruiken. De kleine zonneklep is wel prettig, en hij zit minder laag op het voorhoofd dan de Giro Bexley, bij mijn sportieve zit is dat prettig, kijk niet tegen de rand aan. Het gewicht is relatief laag er er is ook veel ventilatie. Ik ben benieuwd.
AGU Urban pedelec
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Johnny Markt
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
Locatie: Hallum

Dag polling,

Ik ben ook benieuwd naar jou ervaringen met de Agu Urban Pedelec helm.
Met name naar de mate van windgeruis van deze helm bij +40 km/u. En ook of het vizier beslaat bij hogere mate van inspanning of koud weer. Zou je ons daarover op de hoogte kunnen houden?

Gr. John
🇾🇪 ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( :ay )
:hy: Hallum-Drachten (44,7 km)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Het vizier is klein en ik weet niet of ik dat veel ga gebruiken. Lijkt me ook dicht op het gezicht, even kijken of de bril eronder niet in het gedrang komt, daar leek het wel op bij het passen.
Het vizier is magnetisch geplaatst, dus niet opklapbaar bij even onhandig, dat is ook we leen dingetje.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Mail van Futurumshop: de grijs-reflecterende is niet leverbaar. Dus een zwarte voor mij en een grijze voor mijn vrouw. Een dag later bezorgd, dat is netjes.
Pasvorm is prima. Gemakkelijk verstelbare bandjes. Wel veel band over onder de kin, moet onder het elastiekje, dubbelgevouwen? Ben benieuwd of dat een beetje blijft zitten. Mijn vrouw heeft nog meer over, en schuift het einde tussen de catears.

Catears dus geplaatst. Ben benieuwd...
Vizier is klein, maar zit beter dan bij het pas-exemplaar in de winkel. Magneten, dus even omhoog schuiven onderweg gaat niet lukken. Ik denk niet dat ik het vizier ga gebruiken, bij de KasK schuif ik die regelmatig even naar boven.
Het kleine zonneklepje (zelfde magnetische montage) is wel erg handig, die laat ik er standaard op zitten.

Praktische ervaringen volgen....
734AAF5D-38C9-4731-8888-EB36EE4C263A.jpeg
734AAF5D-38C9-4731-8888-EB36EE4C263A.jpeg (133.36 KiB) 4473 keer bekeken
E9D7E5CC-0595-4DE3-A129-09420CAB768B.jpeg
E9D7E5CC-0595-4DE3-A129-09420CAB768B.jpeg (146.22 KiB) 4473 keer bekeken
5DDB386B-66AF-4AD0-88C8-E4320830CD82.jpeg
5DDB386B-66AF-4AD0-88C8-E4320830CD82.jpeg (1.79 MiB) 4473 keer bekeken
9FF4C697-AF4C-49F8-A2C3-442834891741.jpeg
9FF4C697-AF4C-49F8-A2C3-442834891741.jpeg (1.23 MiB) 4473 keer bekeken
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Klaas1983
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:28

Ik heb hem ook. Zeer tevreden over! Gebruik hem altijd met vizier, handig bij muggen en regen.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb hem ook, maar omdat ik redelijk voorover gebukt fiets, blokkeert de onderkant van de helm (aan de voorkant) bij mij wel eens het zicht. Ik heb het kleine klepje (zit vast via magneetjes) tijdens het rijden er vanaf gehaald en dat verbetert het zicht wel. Het is misschien ook een kwestie van wennen.

Tot op heden twee keer mee gefietst, bij buitentemperaturen van 5 en 8 graden. De koeling is enorm en zelfs zo erg dat ik onder de helm een muts heb geplaatst. Heerlijk!

Ik heb het vizier er nog niet opgehad, zal dat morgen eens doen. De zonnebril past er wel goed onder. Het vizier zal zeker van nut zijn in perioden dat de muggen weer massaal aan het dansen zijn geslagen. Deze review wordt dus nog vervolgd.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Eerste ervaringen:
++ Ongekende ventilatie. Een verademing. Inderdaad buff eronder.
+ geluid. Me de buff en de catears vergelijkbaar met de KasK en beter dan de Bexley.
+ pasvorm. Blijft gewoon zitten zoals je hem opzet. Ik heb dan ook geen last met het zicht vooruit bij spotieve zit, dat was bij de Bexley vervelender. Bij mijn vrouw (met maar S/M) zakt de helm wel wat naar voren zodat er slechter zicnht is, dat is dus persoonlijk.
- vizier. Ik durf het gewoon niet aan met regen, dan wil ik snel kunnen wisselen, omdat een nat vizier veel zicht kan wegnemen.
Overall ben ik heel tevreden, en in de warme tijd zal dat nog beter worden denk ik, die ventilatie is echt geweldig.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb trouwens vastgesteld dat het kleine zwarte klepje niet goed aansluit op de Agu helm. Van de vier magneetjes vallen er drie mooi in het desbetreffende gaatje op de helm, de vierde (links bij de slaap) past er net niet in en rustte er half op. Als je dit magneetje met wat bruut geweld er in drukte sprong het magneetje links op het voorhoofd uit het gaatje.

Bij het vizier "van hetzelfde laken een pak", maar daar pastte het magneetje rechts op de slaap er niet goed in. In tegenstelling tot bij het klepje helpt wat brute kracht bij het vizier wel en zitten uiteindelijk alle vier de magneetjes klemvast in de daarvoor bestemde magnetische gaatjes.

Ik dus vanmiddag terug naar de FM. Het eerste deel van de heenweg heb ik met vizier + zonnebril gefietst, het tweede deel van de heenweg met het zwarte klepje + zonnebril. Het vizier vind ik niet zo prettig fietsen. Het houdt teveel wind uit mijn gezicht. Als het muggenseizoen een feit is en ik door muggengebied moet, dan zal ik het vizier zeker monteren, in alle andere gevallen doe ik het liever met het zwarte klepje. Als ik naar het plastic vizier kijk, dan denk ik dat die best wel eens krasgevoelig kan zijn. Ik zal er maar voorzichtig mee om gaan....

In Amsterdam aangekomen (en daar vervolgens wisselend op het fietspad en op de weg gefietst, wat mij op bepaalde het beste uit kwam), heb ik met de FM geconstateerd dat alle Agu urban helmen (de nieuwe modellen dus) er last van hadden. Hij was ook zichtbaar verrast. Mij werd de kans geboden om een andere helm uit te zoeken, maar daar heb ik uiteindelijk vanaf gezien. Deze helm bevalt mij eigenlijk wel en ik was er van overtuigd dat wanneer ik het gaatje thuis wel wat groter zou maken waardoor het geheel beter paste en ik het zwarte klepje niet door een ferme windstoot zal verliezen.

Toen ik thuis kwam heb ik het gaatje in de helm waar het vierde magneetje niet in pastte iets groter gemaakt (linksvoor bij de slaap). Dit had achteraf gezien wel wat mooier gekund.... Ook heb ik het uiteinde van het klepje links via het bijschuren iets ingekort. Nu past het allemaal veel beter, maar zit het nog niet perfect.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Net deze besteld op goed geluk... benieuwd hoe die zal zitten. Momenteel draag ik een Giro Bexley maar te warm als de temperaturen stijgen.
https://www.futurumshop.nl/agu-urban-pe ... rend.phtml
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Henry schreef: 21 mar 2019, 23:26 Ik heb trouwens vastgesteld dat het kleine zwarte klepje niet goed aansluit op de Agu helm. Van de vier magneetjes vallen er drie mooi in het desbetreffende gaatje op de helm, de vierde (links bij de slaap) past er net niet in en rustte er half op. Als je dit magneetje met wat bruut geweld er in drukte sprong het magneetje links op het voorhoofd uit het gaatje.

Bij het vizier "van hetzelfde laken een pak", maar daar pastte het magneetje rechts op de slaap er niet goed in. In tegenstelling tot bij het klepje helpt wat brute kracht bij het vizier wel en zitten uiteindelijk alle vier de magneetjes klemvast in de daarvoor bestemde magnetische gaatjes.

Ik dus vanmiddag terug naar de FM. Het eerste deel van de heenweg heb ik met vizier + zonnebril gefietst, het tweede deel van de heenweg met het zwarte klepje + zonnebril. Het vizier vind ik niet zo prettig fietsen. Het houdt teveel wind uit mijn gezicht. Als het muggenseizoen een feit is en ik door muggengebied moet, dan zal ik het vizier zeker monteren, in alle andere gevallen doe ik het liever met het zwarte klepje. Als ik naar het plastic vizier kijk, dan denk ik dat die best wel eens krasgevoelig kan zijn. Ik zal er maar voorzichtig mee om gaan....

In Amsterdam aangekomen (en daar vervolgens wisselend op het fietspad en op de weg gefietst, wat mij op bepaalde het beste uit kwam), heb ik met de FM geconstateerd dat alle Agu urban helmen (de nieuwe modellen dus) er last van hadden. Hij was ook zichtbaar verrast. Mij werd de kans geboden om een andere helm uit te zoeken, maar daar heb ik uiteindelijk vanaf gezien. Deze helm bevalt mij eigenlijk wel en ik was er van overtuigd dat wanneer ik het gaatje thuis wel wat groter zou maken waardoor het geheel beter paste en ik het zwarte klepje niet door een ferme windstoot zal verliezen.

Toen ik thuis kwam heb ik het gaatje in de helm waar het vierde magneetje niet in pastte iets groter gemaakt (linksvoor bij de slaap). Dit had achteraf gezien wel wat mooier gekund.... Ook heb ik het uiteinde van het klepje links via het bijschuren iets ingekort. Nu past het allemaal veel beter, maar zit het nog niet perfect.
Totaal geen last van, zowel bij de helm van mij als die van mijn vrouw passen vizier en klepje probleemloos.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie