spurcycle

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Het grappige is echter dat een Mac vele malen stabieler is, veel minder vertraagd en vervuild en dus veel langer up to date blijft.
Windows machines krijgen hogere specs mee, maar die zijn ook nodig om die bagger te draaien.
En ja, ik gebruik het allebei dwars door elkaar heen, dus redelijk objectief. Ik pak veel sneller mijn ‘late 2012’ Macbook dan de veel nieuwere 2017 Surface.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Daniel1975 schreef: 18 mei 2019, 18:08 Het grappige is echter dat een Mac vele malen stabieler is, veel minder vertraagd en vervuild en dus veel langer up to date blijft.
Windows machines krijgen hogere specs mee, maar die zijn ook nodig om die bagger te draaien.
En ja, ik gebruik het allebei dwars door elkaar heen, dus redelijk objectief. Ik pak veel sneller mijn ‘late 2012’ Macbook dan de veel nieuwere 2017 Surface.
Dan moet je wellicht je Windows machine beter onderhouden. Een van de redenen waardoor men altijd denkt dat Windows snel traag wordt (Mac wordt overigens ook trager, ja echt waar) is dat je met een Windows machine veel meer vrijheid hebt in wat je allemaal ermee kunt. Dat leidt ertoe dat mensen nog wel eens verkeerde keuzes maken en dus zelf een heleboel bagger erop zetten. Wat wel beter is bij Mac is dat er geen algemeen registry systeem is en daardoor de deinstallatie vaak netter gaat.
Verder is een goede PC bouwen een kunst die men vaak niet beheerst. Voordeel van een Mac is dat je een systeem koopt waarvan de onderdelen goed op elkaar afgestemd zijn. Dat wil met een PC wel eens anders zijn.
Verder weer genoeg geluld over dit gedoe, verder over bellen ;-)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ik denk dat wat sommige mensen hier stoort aan de "verafgoding" van spurcycle te zien is in de discussie hierboven.

Wanneer mensen hier op het forum melden dat ze de spurcycle wat te duur vinden worden er onmiddellijk argumenten gegeven tegen "made in china" bellen van een paar euro en wat daar allemaal mis mee is.
Enigzins begrijpelijk... Maar er zijn nog heel wat bellen die geen chinese prul zijn en toch wat minder kosten als een spurcycle, die hier zelden aan bod komen... :bn:

Ikzelf rij rond met een Crane Suzu van Japanse makelij. En die moet op geen enkel vlak onderdoen voor de spurcyle.
Zowel op vlak van afwerking als materiaalkeuze en vooral natuurlijk qua geluid presteert deze even goed ondanks dat ze mij "maar" €18 heeft gekost...

De spurcycle is zeker een kwalitatieve bel met een mooi geluid, maar daarom niet de enige.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Mooi artikel over high end fietsbellen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Inderdaad een leuk stukje om eens te lezen. Zoveel "grote" spelers zijn er niet in de high end fietsbellenwereld, maar Crane is er zeker ook één van.

Leuke quote:
Thankfully it won’t become obsolete anywhere near as quick as the iPhone,
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Mooi artikel over high end fietsbellen:
Helaas krijg ik alleen een leeg blad te zien.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Om toch on topic te blijven, ik heb me net de bel aangeschaft, en ben hier zeer tevreden van. Ik.vind ze er strak uitzien, en klinkt als een kathedraal!
Veel beter dan die toeter op mijn fiets!

Zou ik ze aangeraden ondanks de kost? JA!
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Trafficleader schreef: 20 mei 2019, 13:43 Helaas krijg ik alleen een leeg blad te zien.
Dan zal je de oorzaak bij je browser / instellingen / gebruikte add-ons moeten gaan zoeken ... linkje doet het perfect hier zowel in FF, IE als Safari.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Dan zal je de oorzaak bij je browser / instellingen / gebruikte add-ons moeten gaan zoeken ... linkje doet het perfect hier zowel in FF, IE als Safari.
Klopt helemaal, waar het aan ligt ga ik niet uitzoeken, maar in Firefox werkt het prima.
Zal waarschijnlijk wel aan mijn instellingen liggen.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

JeroenDG schreef: 20 mei 2019, 10:50 Ik denk dat wat sommige mensen hier stoort aan de "verafgoding" van spurcycle te zien is in de discussie hierboven.

Wanneer mensen hier op het forum melden dat ze de spurcycle wat te duur vinden worden er onmiddellijk argumenten gegeven tegen "made in china" bellen van een paar euro en wat daar allemaal mis mee is.
Enigzins begrijpelijk... Maar er zijn nog heel wat bellen die geen chinese prul zijn en toch wat minder kosten als een spurcycle, die hier zelden aan bod komen... :bn:

Ikzelf rij rond met een Crane Suzu van Japanse makelij. En die moet op geen enkel vlak onderdoen voor de spurcyle.
Zowel op vlak van afwerking als materiaalkeuze en vooral natuurlijk qua geluid presteert deze even goed ondanks dat ze mij "maar" €18 heeft gekost...

De spurcycle is zeker een kwalitatieve bel met een mooi geluid, maar daarom niet de enige.
Helemaal eens, heb hem net beluisterd klinkt minstens net zo vlak en lang :ay :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie