spurcycle

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zo te horen is die Crane Suzu nog iets beter dan de Spurcycle, de toon is iets lager waardoor ouderen deze beter horen en waardoor het geluid verder draagt.

Hij lijkt alleen groter, die ruimte heb ik niet meer op mijn stuur.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Die crane is ook wel iets lelijker....
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Golvas schreef: 26 mei 2019, 08:16
Golvast; als we jou toch niet hadden! Dank voor al weer de perfecte aanvulling op een lopende discussie.
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

FF weg geweest van dit katern.
OK, toegegeven, €75 (+-) voor een belletje is veel geld.
Mijn staat er al 2-3 maanden op, en ik merk toch steeds dat met een DDDIIIIIIINNGGGgggg elke fietser mij nu hoort, dat was met dat 'belleke' van Stromer anders.
Veel geld? Ja, inderdaad. Maar made and designed in de Joeneited Steets of Umerica en niet designed in de US and made in China.
Be heard and be seen, en je bent 'safer'
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik kwam net deze tegen op Amazon


Zowat de beste spurcycle kopie die ik tot nu toe gezien heb. Op een ander forum is er iemand die ze heeft gekocht en die zegt dat ze ook nog goed klinkt.

Toch verkies ik altijd origineel boven kopie. Herk voelt beter aan.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik heb nu bijna 3 weken ervaring met de spurcycle.
Begin nu toch wel duidelijk een patroon te zien:
- mensen < 50j waarschuw je best met je spurcycle. Horen het van ver afkomen, schrikken niet, kijken niet achterom en gaan aan de kant. Gebruik je toch je toeter verschieten ze zich een ongeluk en rijden ze zelfs naar het midden van de baan en kijken je nogal boos aan over het feit dat je toetert.

- mensen > 50j horen mijn spurcycle niet!!! Heeft geen enkele zin, gaan niet aan de kant. Ze horen volgens mij de hoge toon van de bel gewoonweg niet. Wat trouwens een bekend fenomeen is bij ouder worden. Bij hen werkt de laag klinkende toeter super goed. Je toetert en ze gaan zonder achterom kijken aan de kant. Schrikken hier ook niet van...

Dus: spurcycle enkel effectief voor jongere mensen. Ik wissel dus continu af ifv de leeftijd van de mensen voor me.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Bram, ik deel je ervaring, maar of de 50 jaar de grens is, dat durf ik niet zo hard te beweren.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben nu 47 jaar. Dat zou dus betekenen dat ik over drie jaar in paniek raak als ik een Stromer toeter hoor en een Spurcycle niet meer hoor. Neh ;p Ieder mens is anders, maar als we dan mogen generaliseren, dan leg de grens eerder een jaar of tien hoger.

In werkelijkheid kijk ik naar hoe iemand op zijn/haar fiets zit en niet meteen naar leeftijd (al is een hoge leeftijd weer wel direct een waarschuwingsfactor). Rijdt iemand heel zwalkend, traag, onzeker, dommig, ongeconcentreerd etc. dan ga ik er vanuit dat iemand altijd (echt altijd!) onverwachte bewegingen kan maken. Overigens neem ik zelfs iemands kledingstijl, postuur, algehele lichaamshouding en stemgeluid etc. mee in hoe ik iemands rijvaardigheid beoordeel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mijn aanpak:
- ik start met een enkele bel,
- als ik geen reactie zie, dan bel ik nogmaals, maar dan kort achter elkaar meerdere keren,
- bij weer geen reactie: de toe-oe-oe-oe-oe-oe-oe-oe-oe-oe-oe-ter.

:D
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie