Ortlieb rack pack voor accu vervoer

Plaats reactie
Stromer074
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 sep 2018, 19:45

Vanwege de steeds lager wordende temperaturen mis ik een stukje actieradius, ondanks de 983wh accu op mijn st1x.
Ik ben nu op zoek naar een tas waarmee ik de accu veilig mee kan nemen in het ov om hem op mijn werk op te laden. Na lang zoeken kom ik de Ortlieb rack pack tegen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Voormalig Stromer st1x 2017, charcoal, 983 wh accu. :bf:
Michael
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 sep 2018, 19:49

Hoi Stromer 074,

Ik heb de rack pack een tijdje in gebruik en vind het een prima tas met die uitzondering dat ik hem niet gebruik voor het vervoeren van de accu.

Hij is makkelijk af te stellen op je bagage drager, je hebt geen last dat je met de hakken tegen iets aankomt en hij staat nog mooi ook.

1 klein nadeel is dat je de tas niet dicht kan ritsen.

gr,
Mike
Stromer074
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 sep 2018, 19:45

Ik had eerst maat M besteld en daar zat de accu wel heel ruim in. Daarom maat S besteld en dat gaat prima. Straks even proberen hoe hij op de fiets vast wordt gemaakt, zal ook wat foto's posten dan.
Voormalig Stromer st1x 2017, charcoal, 983 wh accu. :bf:
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Stromer074 schreef: 15 okt 2018, 18:07 Ik had eerst maat M besteld en daar zat de accu wel heel ruim in. Daarom maat S besteld en dat gaat prima. Straks even proberen hoe hij op de fiets vast wordt gemaakt, zal ook wat foto's posten dan.
Hoi, is dit een bruikbare oplossing om de accu te vervoeren?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je hebt nu ook de mogelijkheid om een extra batterij op de bagagedrager te vervoeren : viewtopic.php?f=9&t=1220
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Weet ik wel, maar mijn persoonlijke mening is niet van die aard dat ik dat ga aanschaffen. Ben er overigens wel zelf eentje 3D aan het printen`. Denk iets eleganters te kunnen maken.
Maar een tas die ik van de plank kan kopen, is ook een optie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RudydG schreef: 22 jun 2019, 22:23 Denk iets eleganters te kunnen maken.
De Stromer accu is een lomp gevaarte. Kleiner wordt-ie niet, dus was er omheen past ook niet. Ik ben benieuwd!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

De belangrijkste reden voor mij om toch de accutransporten te kopen is dat wanneer de accu uit mijn tas valt ik niet kan beoordelen of de accu beschadigd is. Wanneer de accu beschadigd is bestaat er een vergroot gevaar op brand die nauwelijks te blussen is. De accu wordt in de schuur opgeladen waar oa mijn motorfiets en diverse andere fietsen staan.

Helaas heb ik nu al drie keer meegemaakt dat mijn ortlieb tassen een andere route wilde volgen dan ik en van de begane drager "sprongen". Gelukkig steeds zonder accu.

De prijs van de accu is dermate hoog (adviesprijs bijna 2000 euro) dat ik liever ca 20% extra uitgeef voor de accutransporter.
Plaats reactie