Welke fietstas gebruik jij?

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Dirk67 schreef: 28 sep 2018, 20:30 Plaats je de racktime snapit adapter dan rechtstreeks op de Strömer bagagedrager en vervolgens het bevestigingssysteem van de Ortlieb Trunk Bag io de racktime snapit adapter?

Ik heb zo'n Ortlieb Trunk Bag F8420 en zou die graag met een Ortlieb baakroller classic combineren?
Beste Dirk67,
Hetgeen ik van de dealer heb meegekregen, wordt het kliksysteem van de Ortlieb tas afgehaald en dat van de racktime snapit eronder gezet. Het voordeel hiervan is dat je gemakkelijk andere tassen, voorzien van het racktime snapit adapter erop kan klikken. Het systeem blijft op de tas zitten, zowel het systeem van Ortlieb dat zijdelings op de bagagedrager wordt geklemd of het racktime snap adapter systeem dat je in de Stromer voorziene bagagedrager systeem vastklikt.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Naast mijn dubbele Ortlieb Backroller Classic gebruik ik een Vaude Triangle Frametasje.

https://www.bever.nl/p/vaude-triangle-f ... olour=4168

Hierin zitten standaard (afhankelijk seizoen) telefoon, (zonne)bril, pasje van werk, sleutels, inbussetje, buff, handschoentjes
Portemonne zit gewoon achterin in mijn rugzak (in de Ortlieb) aangezien ik toch meeste betalingen met mobiel doe.

Enige nadeel is dat deze tas niet waterdicht is, dus als het écht regent niet heel geschikt voor vnl de buff en handschoenen (natte-hond-lucht).

Grote voordeel is dat ik heel gemakkelijk en tijdens het fietsen bij de essentials kan.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Ignacio
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:52
Locatie: Beerse (België)

Ik heb de Thule Shield Pannier L en ben er met mijn korte gebruik best tevreden van.

De bevestiging werkt als volgt: 2 draaiende schijven met 'tanden' aan draai je door middel van een trekmechanisme. Je draait ze horizontaal zodat de bagagedrager ertussen past en laat dan los, zodat hij knelt. Naast het wiel is er magneet bevestigd, die ondersteuning biedt en ervoor zorgt dat de fietszak niet omhoog kan springen.

Verder is er aan de binnenzijde een plaats voor documenten in op te bergen en 2 aparte kleine zakjes voor sleutels, toegangspas, ...

Het mechniasme is even zoeken om te monteren. Demonteren gaat super gemakkelijk aangezien je gewoon aan een touwtje moet trekken en hij komt los.

Nadeel: Ik had de bedoeling om de bagagdrager met een kabelspiraal te beschermen, maar dat was niet mogelijk, omdat de haakjes van de fietstas niet instelbaar zijn en de buis van de bagagedrager dan te dik is.

Voordeel: Op de fietstas zijn reflecterende strips aangebracht, wat qua zichtbaarheid wel goed is. Ook kan je aan de voor en achterzijde lampjes met een clip monteren. Als laatste worden er ook schouderriemen bij geleverd die de zak 'draagbaar' maken. Als die riem bevestigd is, kan je hem echter wel moeilijk opbergen.

Om er een cijfer aan te geven, krijgen ze van mij een 5/7 :bj
ST1X 2018 20" Charcoal Green 983Wh: GP3-L Grips, Nep Spurcycle, Quad Lock, Hybride klikpedalen, CTC II, 2x Thule Shield Pannier L, Bodyfloat, Ali Lamp :d3:

Woon-Werkverkeer: 51,7km enkel. Antwerpse Kempen - Scheldelaan
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ignacio schreef: 08 okt 2018, 08:56
Nadeel: Ik had de bedoeling om de bagagdrager met een kabelspiraal te beschermen, maar dat was niet mogelijk, omdat de haakjes van de fietstas niet instelbaar zijn en de buis van de bagagedrager dan te dik is.
Je kan voor de Thule Pannier grotere haken (12mm ipv 10mm) bestellen. Ik heb dat voor mijn bagagedrager ook moeten doen, aangezien deze te dik was voor de standaard haken van 10 mm.

Zoeken op Thule Blade Helix en dan kom je wel uit op enkele winkels die deze haakjes in voorraad hebben.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Ignacio
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:52
Locatie: Beerse (België)

JeroenH schreef: 08 okt 2018, 20:33

Je kan voor de Thule Pannier grotere haken (12mm ipv 10mm) bestellen. Ik heb dat voor mijn bagagedrager ook moeten doen, aangezien deze te dik was voor de standaard haken van 10 mm.

Zoeken op Thule Blade Helix en dan kom je wel uit op enkele winkels die deze haakjes in voorraad hebben.
Toptip, bedankt!
ST1X 2018 20" Charcoal Green 983Wh: GP3-L Grips, Nep Spurcycle, Quad Lock, Hybride klikpedalen, CTC II, 2x Thule Shield Pannier L, Bodyfloat, Ali Lamp :d3:

Woon-Werkverkeer: 51,7km enkel. Antwerpse Kempen - Scheldelaan
Brutus
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2018, 18:48
Locatie: zoetermeer

Heeft er iemand ervaringen met de racktime tourbox?
een zwarte kunststof bak geheel waterdicht afsluitbaar

graag reactie
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Ik heb 2 AGU Akira tassen, lekker diep en veel ruimte. Heeft een klein binnenvakje voor sleutels/ telefoon/ portemonnee. Kun je eventueel ook veel boodschappen in kwijt :cool2:
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

2X Ortlieb Back Roller Classic
Tailfin AeroPack
Als de Ortlieb's sneuvelen komen daar ook Tailfin's voor in de plaats ze zijn net iets doordachter voor fietsgebruik.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie