Fietsendrager

Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

De Uebler plooit ook heel compact op.
Ik zag op internet dat bij de ene Uebler de RAW-units binnen de drager vallen en bij de andere aan de zijkant van de drager.
Weet jij waaraan het verschil ligt?
Is het een ander type of een ouder model?
Als de RAW-unit binnen de drager vouwen is de kans op beschadiging een stuk kleiner, lijkt mij.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Ik zag op internet dat bij de ene Uebler de RAW-units binnen de drager vallen en bij de andere aan de zijkant van de drager.
Weet iemand waaraan het verschil ligt?
Ik wil deze week een fietsendrager aanschaffen en heb nog niets gehoord over het verschil tussen de dragers.
Kan iemand mij daarmee helpen?
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

Hoi,

Ik heb de thule easyfold 933 xt en uebler x21s eens deftig vergeleken.
Erg veel verschillen zijn er toch niet hoor...
Het meeste opmerkelijke verschil is toch het leeggewicht ,dit verschilt toch 4,4 kg dat de uebler lichter is.
Beiden zijn compact inklapbaar hier is de uebler beter beschermt omdat alle toebehoren naar binnenklapt.
Beiden zijn diefstal beschermt ,handige neerklapfunctie voor koffer toegang , afneembare frame houders ....
En de prijs is ook niet echt doorslaggevend beiden zitten gemiddeld tussen 530 en 560€

Ik zou zelf nu ook niet meer kunnen kiezen :ck:

Grtz
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
Stromernoobie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2018, 18:14
Locatie: Schelle
Merk SP: Stromer

Ik heb de Diamant van ProUser aangeschaft. Tot nu toe nog maar 1x gebruikt maar mijn ST2 past er perfect op. Het is ook redelijk compact "Op te vouwen" en makkelijk te installeren.
ST2 2018 met bodyfloat, Ortlieb Hi-vis en Spurcycle fietsbel; Giro Bexley Mips. WW verkeer Scheldelaan Antwerpen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Timmer schreef: 30 sep 2018, 20:57 Ik heb de thule easyfold 933 xt en uebler x21s eens deftig vergeleken.
Erg veel verschillen zijn er toch niet hoor...
Het meeste opmerkelijke verschil is toch het leeggewicht ,dit verschilt toch 4,4 kg dat de uebler lichter is.
Beiden zijn compact inklapbaar hier is de uebler beter beschermt omdat alle toebehoren naar binnenklapt.
Beiden zijn diefstal beschermt ,handige neerklapfunctie voor koffer toegang , afneembare frame houders ....
En de prijs is ook niet echt doorslaggevend beiden zitten gemiddeld tussen 530 en 560€

Ik zou zelf nu ook niet meer kunnen kiezen :ck:
Ik lees hier eigenlijk dat ze erg vergelijkbaar zijn, incl. prijs die zo goed als hetzelfde is en dat de verschillen zijn:
- Uebler is wat lichter
- Uebler is beter beschermd (alles klapt naar binnen)
Dan lijkt mij de keuze makkelijk :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Alles in overweging nemend gaat mijn keuze nu uit naar een Uebler.
Alleen zag ik dat de i21 nieuwer is en de X21S goedkoper.
Voor mij is het interessant om te kijken naar dat type waarbij de raw binnen de beugel vallen zodat deze ook goed beschermd zijn.
Morgen ga ik Uebler eens bellen, misschien dat zij mijn vraag kunnen beantwoorden..
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Trafficleader schreef: 25 sep 2018, 14:35
De Uebler plooit ook heel compact op.
Ik zag op internet dat bij de ene Uebler de RAW-units binnen de drager vallen en bij de andere aan de zijkant van de drager.
Weet jij waaraan het verschil ligt?
Is het een ander type of een ouder model?
Als de RAW-unit binnen de drager vouwen is de kans op beschadiging een stuk kleiner, lijkt mij.
Opgeplooid ziet hij er zo uit,alles goed beschermd. is de I21 90 graden kantelba

[attachment=0]15930-4[1].jpg
Bijlagen
15930-4[1].jpg
15930-4[1].jpg (29.38 KiB) 4110 keer bekeken
Uebler.docx
(41.64 KiB) 112 keer gedownload
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Opgeplooid ziet hij er zo uit,alles goed beschermd. is de I21 90 graden kantelba
Dus bij deze drager vallen de raw-unit voor de kentekenplaat, nu even kijken wat het andere type is.
Maar op deze foto zitten de raw ook goed beschermd.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Bedoelen we met RAW gewoon de lichten?
Valt me wel op dat de thule groter opvouwt. Dat heeft wel zijn voordeel: je kunt hem in opgevouwen toestand op de trekhaak zetten.
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Bedoelen we met RAW gewoon de lichten?
Valt me wel op dat de thule groter opvouwt. Dat heeft wel zijn voordeel: je kunt hem in opgevouwen toestand op de trekhaak zetten.
De afkorting RAW is de Richting Aan Wijzer unit.
Bedoel je met de Thule groter opvouwt dat deze kleiner is in ingeklapte toestand of dat deze groter is als hij ingevouwen is?
Want de Thule easyfold 933 xt is ingeklapt dxhxb 63x68x31 met 17,9 kg en de Uebler 60x20x61 met 13 kg.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Plaats reactie