Busch & Müller Ixon Space fietslamp
Geplaatst: 14 sep 2018, 20:42
Bij deze mijn bevindingen met de busch + müller ixon space. Wow... Wat een bak licht. Met de standaard lamp van de st2 2017 verlicht ik ongeveer een meter of vijf voor me, met deze haal ik met gemak een meter of vijftig! Heb er nog niet mee gefietst maar gemonteerd en getest bij mijn garagebox. Bijgaand de foto's.
Deze is met alleen dagrijverlichting: Deze met de dagrijverlichting plus de standaardlamp: Deze is met dagrijverlichting plus de standaardlamp plus de ixon space: En als laatste de dagrijverlichting plus de ixon space: Ik heb geen idee hoe de foto's andersom moeten, stromeur?
Eerste rijtest in het donker zal pas over een dikke week zijn, maar moet zeggen dat ik al erg blij ben met dit resultaat.
De cutoff is behoorlijk scherp. Ik zal nog even kijken of ik hem nog iets naar beneden ga richten. Zal eens vergelijken met de lampen van de auto, vwb bereik.
Installatie redelijk makkelijk. Er zitten twee schroeven bij, de korte meteen aan de kant gelegd. Heb 'm zo dicht mogelijk tegen de stem aangezet, dus op het dikke deel van het stuur. Het afnemen van de lamp gaat eenvoudig, een soort extra zekering los maken en je haalt 'm er van af. De lamp zou op vol vermogen zo'n 2,5 uur moeten werken. Ben benieuwd, maar mijn dagelijkse commute moet eenvoudig te halen zijn.
De lamp zelf is erg degelijk, stevig rubber met aluminium, niets rammelt.
De klep voor de lader is de eerste keer lastig te openen. Komt door het stroeve rubber. Zal wel wat beter gaan na een aantal keer.
De lamp is in te stellen met een soort touchstrook. Werkt niet heel denderend, maar hij zal toch altijd vol aan staan. Er is een weergave van het restant batterij in procenten en in tijd, ook zit er een klok ingebouwd. Handig, hoef ik die stand niet op de omni te zetten.
Deze is met alleen dagrijverlichting: Deze met de dagrijverlichting plus de standaardlamp: Deze is met dagrijverlichting plus de standaardlamp plus de ixon space: En als laatste de dagrijverlichting plus de ixon space: Ik heb geen idee hoe de foto's andersom moeten, stromeur?
Eerste rijtest in het donker zal pas over een dikke week zijn, maar moet zeggen dat ik al erg blij ben met dit resultaat.
De cutoff is behoorlijk scherp. Ik zal nog even kijken of ik hem nog iets naar beneden ga richten. Zal eens vergelijken met de lampen van de auto, vwb bereik.
Installatie redelijk makkelijk. Er zitten twee schroeven bij, de korte meteen aan de kant gelegd. Heb 'm zo dicht mogelijk tegen de stem aangezet, dus op het dikke deel van het stuur. Het afnemen van de lamp gaat eenvoudig, een soort extra zekering los maken en je haalt 'm er van af. De lamp zou op vol vermogen zo'n 2,5 uur moeten werken. Ben benieuwd, maar mijn dagelijkse commute moet eenvoudig te halen zijn.
De lamp zelf is erg degelijk, stevig rubber met aluminium, niets rammelt.
De klep voor de lader is de eerste keer lastig te openen. Komt door het stroeve rubber. Zal wel wat beter gaan na een aantal keer.
De lamp is in te stellen met een soort touchstrook. Werkt niet heel denderend, maar hij zal toch altijd vol aan staan. Er is een weergave van het restant batterij in procenten en in tijd, ook zit er een klok ingebouwd. Handig, hoef ik die stand niet op de omni te zetten.