Helm met of zonder vizier?

Lomito

Tijdens de eerste weken op mijn nieuwe ST2s had ik een ABUS-Pedelec+ leenhelm van de dealer maar die beviel voor geen meter, vooral door tranende ogen. Ik heb toen de Kask Urban Lifestyle Antracite met vizier gekocht en dat was een hele verbetering. Helaas heeft deze helm geen NTA-keurmerk maar voldoet verder prima. Na bijna 2 jaar gebruik heeft het vizier wel de nodige krassen opgelopen en na de valpartij in augustus zit er ook een deukje in de schaal.

Allemaal niet ernstig maar wel reden om uit te kijken naar een vervangende helm met vizier en bij voorkeur ook het NTA-keurmerk. De Giro Bexley was een serieuze kandidaat met heel goede papieren maar viel voor mij helaas tegen in het dagelijks gebruik: het vizier is lastig op en neer te bewegen tijdens het rijden, vooral met handschoenen aan, en de oversteek van de voorschaal is erg groot vanwege de inbouw van het vizier waardoor een flink deel van het zicht ontnomen wordt. Ik ben nu in afwachting van een Cratoni Commuter, de grootste maat is blijkbaar nog niet leverbaar.
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Lomito schreef: 19 jan 2019, 15:15 Ik ben nu in afwachting van een Cratoni Commuter, de grootste maat is blijkbaar nog niet leverbaar.
Benieuwd hoe de Cratoni Commuter je gaat bevallen. 'k vind het een mooie helm die zo te zien de nekstreek beter beschermt dan mijn huidige Cratoni Evo (waar ik overigens heel tevreden van ben).
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik denk dat mijn Commuter (L) binnenkort wel te koop komt. Ik wil een meer racefiets-achtige helm aanschaffen (wel goedgekeurde), dus gaat deze weer weg.
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

mhoutman schreef: 06 sep 2018, 21:37
Pieter schreef: 06 sep 2018, 06:06 Beter: ten opzichte van windgeruis. Dus lager windruis niveau.
Aha, nu is het duidelijk ;)

Geen idee, sorry maar ben je bang voor gehoorbeschadiging of juist dat je te weing omgevingsgeluiden hoort ?
Ik rijd nu 1 maand met de Bexley en vind deze super.
Ik heb voor deze gekozen omdat deze oorpads heeft.
Bij mijn testrit had ik een gewone helm op en vond het windgeruis toch storend.
Zonder te spreken over de 'tranende' ogen omdat mijn helm ook geen vizier had.
Nu is er van deze opmerkingen geen sprake meer. Visier is super en zeer helder.
Oorpads houden windgeruis voor het grootste deel tegen, maar beperken het omgevingsgeluid van bvb auto's niet.
Ik draag een bril en moet soms voelen of mijn vizier naar beneden is omdat er total geen reflexie is.
Voor de zomermaanden stel ik me wat vragen.
Ik denk dat het toch warm zal worden?
Hopelijk is de ventilatie toereikend.
Licht achteraan heeft een zeer korte werkingstijd. 1u30 en je mag de helm terug aan de stroom leggen.
Kabeltje om licht op te laden is ook aan de korte kant om deze gemakkelijk aan te sluiten aan je PC of laptop.
Gelukkig heb ik een USB verlengkabeltje die dit oplost.
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, 🔋BQ814,⛑ Giro Bexley, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, 🔋1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

dweezzill schreef: 12 jan 2019, 10:54 Wat vinden jullie van deze?
Is een moto helm, dus wat zwaarder (1000g) maar ik twijfel erover om hem te nemen.

http://www.shark-helmets.com/metro/street-drak.html

Afbeelding
:ay :ay :ay :ay :ay :ay Supermooie helm :ay :ay :ay :ay :ay
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, 🔋BQ814,⛑ Giro Bexley, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, 🔋1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
Gebruikersavatar
bArtAA
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 dec 2018, 13:41
Locatie: Gasselte

Stromeur schreef: 17 jan 2019, 22:51 Ik heb 'm ook en ben er eveneens erg content mee (ook brildrager).
bArtAA schreef: 17 jan 2019, 20:11 En ook nog een LED achterop zodat je prima zichtbaar bent in het donker.
Dat heeft de mijne niet. Heb je er zelf iets achterop gezet of is de helm alweer vernieuwd?
heb er zelf niets aan gedaan, zal dus wel een nieuwe versie zijn.
Afbeelding Stromer ST3 sport XL black 983 Wh Afbeelding woon-werk 33 km enkele reis
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

Ledlampje zit geintegreerd achteraan in het draaiknopje om de helm aan te spannen. :dwarf: [attachment=0]LED.PNG
Bijlagen
Lazer Anverz nta mips + LED
Lazer Anverz nta mips + LED
LED.PNG (196.37 KiB) 3252 keer bekeken
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, 🔋BQ814,⛑ Giro Bexley, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, 🔋1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
Plaats reactie