Muziek op de Stromer

vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Gewoon simpele Denon in-ear doppen en windblox. Kan Edwin Evers prima verstaan en merk alles op wat ik moet opmerken van mijn omgeving....
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Bedankt allen voor de suggesties. :ay
De doppen die je in je oor steken zullen waarschijnlijk wel het mooiste geluid geven, maar ze sluiten je verder van de wereld af als ik het goed begrijp. Wat dan inderdaad gevaarlijk kan worden omdat je de rest van het verkeer niet hoort.

Maar het systeem van Fred lijkt me wel wat.
Ik had hier al wel eens van gehoord maar ik wist niet of het ondertussen al verkrijgbaar was.
*Is de muziekkwaliteit ook nog een beetje acceptabel?
Het hoeft voor mij niet high end te zijn, maar een beetje kwaliteit is nooit weg natuurlijk.
*Het is ook niet goedkoop, maar deze hebben geen draadje begrijp ik? dus met (oplaadbare) batterijen?
*Horen de omstanders er ook nog iets van?Kunnen ze op de trein meeluisteren zeg maar?

Wat betreft de rust en stilte onderweg daar is natuurlijk ook wel wat van te zeggen, maar windruis is er altijd dus zo stil is het ook weer niet. zelfs met mijn catears.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
FredMarien
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2017, 23:14
Locatie: Herentals Belgie
Merk SP: Stromer st3 pinion black
Km-stand: 0

Hallo,
Het toestel is bluetooth gestuurd, dus geen draden. Het volume kan niet echt luid, dan voel ik trilling op mijn gehoorbeen. Het geluid is door anderen zo goed als onhoorbaar. Voor mij is het alsof ik fiets, wandel of werk met muziek, zoals in de woonkamer, op de achtergrond. Windgeruis blijft natuurlijk, maar gesprekken op de radio zijn makkelijk te volgen. Batterijtjes worden USB opgeladen en gaan 6 tot 8 uur mee. Ik plaats het, na het opzetten van mijn fietshelm, makkelijk achterom op het hoofd. (Helm is oranje (😁) Giro chronicle mips, een aanrader)
Groetjes!
Stromer st1x 2017
Stromer St3 pinion black
Rutger
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2017, 13:40

Ik heb draadloze in-ears van skullcandy:
https://www.hoofdtelefoonstore.nl/produ ... zwart.html

Deze zijn fijn voor sporten en onder de helm van de Stromer past het ook prima. Ik gebruik deze vooral 's-morgens omdat ik eigenlijk altijd op verlaten landwegen rij zo vroeg. Windgeruis is gelijk ook stukken minder, kwaliteit geluid is prima. Altijd scherp blijven op de weg natuurlijk en muziek niet al te hard zetten. Voor mij prima te doen zo.
Blackally
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2018, 11:38

Ik ben het ermee eens dat de Shure fantastische in-ears zijn. Ik heb zelf de 535 voor als ik in de band speel....
Voor op de fiets vindt ik deze inderdaad teveel afsluiten, maar een goed alternatief is Bose.

https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... qc30_black draadloos of bedraad https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... pple_black

De hebben noisecancelling, maar het niveau hiervan kun je afstellen.

Misschien zinvol voor de mensen die wel iets willen dempen...

Peter
Golvas

Eigenlijk is dat compleet compleet onverantwoord, de combinatie oortjes en speed pedelec / pedelec / fiets.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Golvas schreef: 17 apr 2018, 19:57 Eigenlijk is dat compleet compleet onverantwoord, de combinatie oortjes en speed pedelec / pedelec / fiets.
Persoonlijk deel ik deze mening, maar er bestaat een ander soort technologie dat via "beengeleiding" fungeert, zodoende je het verkeer rondom je nog hoort. En dat zou mij persoonlijk wel intresseren. Staat ergens op het forum een topic over.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Golvas schreef: 17 apr 2018, 19:57 Eigenlijk is dat compleet compleet onverantwoord, de combinatie oortjes en speed pedelec / pedelec / fiets.
En op een racefiets, motor of in de auto de radio (hard) aan hebben niet?
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Golvas

vincentbosse schreef: 17 apr 2018, 21:40 En op een racefiets, motor of in de auto de radio (hard) aan hebben niet?
Uiteraard maar we hebben het hier over tweewielers zonder benzinemotor, niet ? ;)
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Onverantwoord vind ik het niet. Ligt er aan hoe je het doet hè. Er kunnen ook ongelukken komen door andere zaken. Maar goed. Just my 2 cents.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Plaats reactie