Muziek op de Stromer

Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Veel dopjes gehad, van Shure, Sennheiser, Sound magic...
Altijd in-ears, en de rubberen tips direct vervangen door memory-foam varianten (comply tips) voor een goede seal.

De laatste tijd eigenlijk Sennheiser momentum in ears, 'gewoon' die met draad.
Toen een aanbied kwam voor de wireless variant (dus niet de 'true wireless') daar direct voor gegaan. Op de racefiets lekker dat ik geen koordje heb door/onder m'n shirt, en geen telefoon mee hoef maar muziek via m'n horloge kan spelen.

Op de Stromer boeit het allemaal wat minder. Ik vind muziek of podcasts in het verkeer ook geen probleem, als het maar niet zo hard staat (of zo entertaining is :)) dat het je aandacht van de weg haalt.

Maar ik merk dat de windruis van Stromer-rijden overal doorheen komt. Ik heb die oorbeschermers van m'n abus helm, met de momentums in ears daar onder, met memory foam tips. Nog steeds overheerst de windruis.
Ik zie het maar als iets wat er bij hoort.
Gebruikersavatar
JK1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 aug 2019, 08:28

Jorismak schreef: 15 nov 2019, 18:36 Veel dopjes gehad, van Shure, Sennheiser, Sound magic...
Altijd in-ears, en de rubberen tips direct vervangen door memory-foam varianten (comply tips) voor een goede seal.
Hebben de Comply tips echt meerwaarde en kun je ze mij aanraden?
Stromer ST1X 2019 Charcoal Orange
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Om het windgeruis te "overspelen" heb je toch aardig wat dB's aan geluidsdruk op je gehoorbeentjes............als je dan ook werkzaam bent in lawaaierige omgeving :dwarf:
Thuis geniet ik van mooie muziek weergegeven door HiRes speeltjes maar op de fiets hoeft dat van mij niet zo.....ik ben al blij als ik het windgeruis kan minimaliseren met Variphone nu kun je daar ook HiRes monitors in kopen maar daar komt nogal wat bij kijken en hangt een heel ander kostenplaatje aan :bu:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

JK1 schreef: 15 nov 2019, 19:03
Hebben de Comply tips echt meerwaarde en kun je ze mij aanraden?
Oe, moeilijke vraag. Dat hangt er vanaf hoe 'audiofiel' je bent, en ook hoe goed je inears zitten met wat er bijgeleverd werd.

Ik haal duidelijk meer luisterplezier uit m'n inears in rustige omgevingen. In lawaaierige omgevingen mis je de verbetering van geluid denk ik, vooral met 45km/u en windruis.
Maar in de bus en trein wou ik niet meer zonder.

Ik ben er ooit mee begonnen omdat mensen op head-fi het heel erg aanraden met een setje Soundmagic E10 inears. Voor de +/- 25 dollar heb ik ooit gedacht 'laten we maar eens kijken'.

Uiteindelijk wil ik niet meer zonder, vooral vanwege de fit en de feel. Rijden, rennen, lopen, werken... Ze blijven altijd zitten en ik heb nooit meer pijntjes of plekjes of zo.

Bij mij had het wel een positief effect op de passieve noise canceling. Niet zo drukkend effect, meer van je muziek minder van je omgeving.

Maar als je huidige tips een goede seal geven ga je het niet of minder merken. En een setje van 3 kost dus een paar tientjes, en daar doe je ongeveer een jaar mee (soms meer, soms minder). Voor veel mensen te duur of teveel gedoe, and that's ok.

Maar ik had een setje oude Shure e2c die bij mij gewoon niet lekker klonk, terwijl iedereen er blij mee was. Ik hou niet echt van veel bas in m'n geluid - ben gewend aan meer neutral dan de hi-fi curve zeg maar - maar de e2c had wel heel weinig body en klonk hmm, klein, iel, niet goed :).

Alle tips geprobeerd die passen (je krijgt er nogal wat bij) maar bleef hetzelfde
Na een jaar comply tips er op (na andere ervaringen) en daar was opeens de body en volheid. Het maakt er -gelukkig - geen basmonster van, maar het klonk nu wel zoals ik de andere mensen de e2c hoor omschrijven.

Dus YMMV, maar zoek de maat op voor je inward en probeer ergens hier in de EU een uitprobeersetje te regelen. Of koop voor een paar tientjes een setje bij Comply zelf

Collega's van mij vinden inears van meer dan 30,- euro al duur, laat staan replacement tips voor 25 dollar per jaar.Dan is het niet voor jou :).
Als je 100,- of meer uitgeeft aan inears (of echte IEMs) en je denkt dat er iets nog niet goed zit, zeker proberen.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Deze week deze in-ear monitors besteld... ik ben benieuwd.
92A63ADF-CA1A-49AC-925D-4EA6B41FEC3F.jpeg
92A63ADF-CA1A-49AC-925D-4EA6B41FEC3F.jpeg (609.42 KiB) 2548 keer bekeken
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Fietsertje
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:04

Hoi,

Ik gebruik nu de Aftershokz Aeropex in combinatie met Alpine Motosafe earplugs. Werkt fantastisch naar mijn mening. De windruis wordt bijna volledig weggefilterd door de oordopjes. De filters die erin zitten zorgen ervoor dat je het verkeer om je heen nog gewoon kunt horen. Tenminste, als je de muziek niet te hard zet (iets wat dan weer niet noodzakelijk is omdat je van die vervelende windruis af bent).

Groetjes,
Plaats reactie