Mijn Aftershokz zegt alleen Power on en connected.
Muziek op de Stromer
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Batterij status kan ik inderdaad ook opvragen via de knoppen, en als-ie te laag is hoor ik vanzelf één keer in een sessie "battery low". Ik kan trouwens wel kiezen of ik word toegesproken door een meneer of een mevrouw.
Ik vind die informatie ook handig, je hebt die feedback nodig omdat het geen kwestie meer is van inpluggen en klaar. (Ding moet aan, ding moet BT verbinding tot stand brengen en ding heeft een accuutje.) Als ik het niet wil horen leg ik de koptelefoon in mijn nek tijdens het opstarten. Dan herken ik toch in de verte de informatie wel.
Ik vind die informatie ook handig, je hebt die feedback nodig omdat het geen kwestie meer is van inpluggen en klaar. (Ding moet aan, ding moet BT verbinding tot stand brengen en ding heeft een accuutje.) Als ik het niet wil horen leg ik de koptelefoon in mijn nek tijdens het opstarten. Dan herken ik toch in de verte de informatie wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromer9000
- Veteraan
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
- Locatie: Gent (België)
Ik heb deze https://www.jabra.nl/bluetooth-headsets ... 9000002-60 en deze https://www.jaybirdsport.com/nl-be/tara ... 985-000830
Ze steken wel wat uit dus een helm waarin je oren zitten kan je dan wel niet gebruiken.
De Jabra's klinken goed, de algemene kwaliteit van de oortjes met bijhorend oplaadhouder is goed maar na een tijdje doen ze in mijn geval wat pijn in de oren. Mijn voorkeur gaat naar de Jaybird's.
Die zijn niet geheel draadloos, de oortjes zijn namelijk verbonden met een draad ;-) maar ze spelen stabieler. Geen storingen door een haperende bluetooth-connectie. De Jabra's durven dit wel eens doen. Ze doen geen pijn in de oren. En voor mij het belangrijkste punt... De Jaybird's laten minder wind(ge)ruis door. Veel minder in vergelijking met de Jabra's. Ook de connectie met de app en de manier hoe je de equalizer kan instellen is subliem.
Benieuwd naar je uiteindelijke keuze...
Ze steken wel wat uit dus een helm waarin je oren zitten kan je dan wel niet gebruiken.
De Jabra's klinken goed, de algemene kwaliteit van de oortjes met bijhorend oplaadhouder is goed maar na een tijdje doen ze in mijn geval wat pijn in de oren. Mijn voorkeur gaat naar de Jaybird's.
Die zijn niet geheel draadloos, de oortjes zijn namelijk verbonden met een draad ;-) maar ze spelen stabieler. Geen storingen door een haperende bluetooth-connectie. De Jabra's durven dit wel eens doen. Ze doen geen pijn in de oren. En voor mij het belangrijkste punt... De Jaybird's laten minder wind(ge)ruis door. Veel minder in vergelijking met de Jabra's. Ook de connectie met de app en de manier hoe je de equalizer kan instellen is subliem.
Benieuwd naar je uiteindelijke keuze...
ST3 LE | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ah, gelukkig dat het meevalt. Mijn Bose QC35 vond ik dermate irritant met wat die allemaal begint te vertellen
Gelukkig kan het daarop uitgezet worden.
Toch maar eens proberen dan, ik mis de muziek soms best wel namelijk.
Gelukkig kan het daarop uitgezet worden.
Toch maar eens proberen dan, ik mis de muziek soms best wel namelijk.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik gebruikte mijn Apple oordopjes, maar heb ze toch maar weggelegd omdat ik last heb van het windgeruis. Ik rij ook motor en heb daarvoor oordoppen laten inmeten. Deze gebruik ik nu ook op de Stromer. Je komt echt uitgerust aan op je plek van bestemming. De rit kan je meer gefocust fietsen hierdoor.
Antwerpse gouverneur Cathy Berx na dramatische ongevallencijfers: “Verbied hoofdtelefoons en oortjes op de fiets”
Bron: hln.be
Bron: hln.be
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Geldt dat dan niet voor wagengebruikers ook? Op zich hebben die nog een grotere verantwoordelijkheid te dragen want de schade die zij kunnen aanrichten is veel groter.Berx vindt dat zwakke weggebruikers, en niet alleen de automobilisten, op hun verantwoordelijkheden in het verkeer moeten gewezen worden. In dat opzicht vindt de gouverneur dat hoofdtelefoons en oortjes op de fiets verboden moeten worden. “Wie zich in het verkeer begeeft, moet oog en oor hebben voor de andere weggebruikers”, zegt Berx.
Zelf luister ik naar de radio met één oortje in en niet erg luid. Als ik op drukke plaatsen kom zet ik het geluid bovendien nog stiller. Ik hoor goed wat er in mijn omgeving gebeurt.
Als ik geen radio meer mag luisteren op mijn fiets is dat nog een extra reden om de fiets op stal te laten en met de wagen te rijden. Is dat dan de oplossing?
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vind een verbod van hoofdtelefoons en oortjes op de fiets een hele goeie zaak.Golvas schreef: ↑05 okt 2019, 14:53 Antwerpse gouverneur Cathy Berx na dramatische ongevallencijfers: “Verbied hoofdtelefoons en oortjes op de fiets”
Bron: hln.be
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023