Muziek op de Stromer

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 18 sep 2019, 21:40
Ice.S04 schreef: 18 sep 2019, 14:22 Ikzelf heb sinds gisteren de Aftershokz Aeropex
Interessant! Maar... ik zie in de handleiding dat deze bij opstarten en zo allemaal dingen tegen je zegt. Persoonlijk vind ik dat enorm irritant... weet je of dit uit te zetten is?
Mijn Aftershokz zegt alleen Power on en connected.
Ice.S04
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 aug 2019, 22:00

Klopt, gewoon wat informatieve zaken bij het opzetten en afzetten. En de batterij status kan ook opgevraagd worden.

Alleen maar handige informatie lijkt mij.
ST3 814 Wh
Woon-Werk 18km enkel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Batterij status kan ik inderdaad ook opvragen via de knoppen, en als-ie te laag is hoor ik vanzelf één keer in een sessie "battery low". Ik kan trouwens wel kiezen of ik word toegesproken door een meneer of een mevrouw.

Ik vind die informatie ook handig, je hebt die feedback nodig omdat het geen kwestie meer is van inpluggen en klaar. (Ding moet aan, ding moet BT verbinding tot stand brengen en ding heeft een accuutje.) Als ik het niet wil horen leg ik de koptelefoon in mijn nek tijdens het opstarten. Dan herken ik toch in de verte de informatie wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Ik heb deze https://www.jabra.nl/bluetooth-headsets ... 9000002-60 en deze https://www.jaybirdsport.com/nl-be/tara ... 985-000830

Ze steken wel wat uit dus een helm waarin je oren zitten kan je dan wel niet gebruiken.

De Jabra's klinken goed, de algemene kwaliteit van de oortjes met bijhorend oplaadhouder is goed maar na een tijdje doen ze in mijn geval wat pijn in de oren. Mijn voorkeur gaat naar de Jaybird's.

Die zijn niet geheel draadloos, de oortjes zijn namelijk verbonden met een draad ;-) maar ze spelen stabieler. Geen storingen door een haperende bluetooth-connectie. De Jabra's durven dit wel eens doen. Ze doen geen pijn in de oren. En voor mij het belangrijkste punt... De Jaybird's laten minder wind(ge)ruis door. Veel minder in vergelijking met de Jabra's. Ook de connectie met de app en de manier hoe je de equalizer kan instellen is subliem.

Benieuwd naar je uiteindelijke keuze...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ah, gelukkig dat het meevalt. Mijn Bose QC35 vond ik dermate irritant met wat die allemaal begint te vertellen :aq
Gelukkig kan het daarop uitgezet worden.

Toch maar eens proberen dan, ik mis de muziek soms best wel namelijk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Johannus
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2019, 15:50

Ik gebruikte mijn Apple oordopjes, maar heb ze toch maar weggelegd omdat ik last heb van het windgeruis. Ik rij ook motor en heb daarvoor oordoppen laten inmeten. Deze gebruik ik nu ook op de Stromer. Je komt echt uitgerust aan op je plek van bestemming. De rit kan je meer gefocust fietsen hierdoor.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Berx vindt dat zwakke weggebruikers, en niet alleen de automobilisten, op hun verantwoordelijkheden in het verkeer moeten gewezen worden. In dat opzicht vindt de gouverneur dat hoofdtelefoons en oortjes op de fiets verboden moeten worden. “Wie zich in het verkeer begeeft, moet oog en oor hebben voor de andere weggebruikers”, zegt Berx.
Geldt dat dan niet voor wagengebruikers ook? Op zich hebben die nog een grotere verantwoordelijkheid te dragen want de schade die zij kunnen aanrichten is veel groter.

Zelf luister ik naar de radio met één oortje in en niet erg luid. Als ik op drukke plaatsen kom zet ik het geluid bovendien nog stiller. Ik hoor goed wat er in mijn omgeving gebeurt.
Als ik geen radio meer mag luisteren op mijn fiets is dat nog een extra reden om de fiets op stal te laten en met de wagen te rijden. Is dat dan de oplossing?
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JeroenB schreef: 06 okt 2019, 00:02 Als ik geen radio meer mag luisteren op mijn fiets is dat nog een extra reden om de fiets op stal te laten en met de wagen te rijden. Is dat dan de oplossing?
Dat is geen oplossing, maar een persoonlijke keuze.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind een verbod van hoofdtelefoons en oortjes op de fiets een hele goeie zaak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie