3d geprinte spatbordverlengers in 4 maten

Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Jroen schreef: 22 feb 2020, 00:08
Patrikius schreef: 21 feb 2020, 23:37 Is poly carbonaat geen optie om mee te printen?
Lijkt een mooi alternatief, net als nylon, tot je het zelf eens gaat proberen. :ck: Er zijn hoge en stabiele temperaturen nodig. Stabiel, gedroogd en vrij kostbaar basismateriaal. En daar heb je eigenlijk weer een unieke 3dprinter voor nodig. En als je dan gaat kijken naar de (betaalbare) printers die dit wel kunnen dan vallen ze een voor een af op de afmetingen die ze aankunnen.
Ik heb in het verleden als spuitgieter gewerkt en als er een PolyCarbonaat order voorbij kwam dan was dat ook altijd een hele uitdaging, om nog maar niet te hebben over de gezondheidsrisico's. Maar ik denk dat je wel in de goed richting meedenkt hoor. :cool2: Wordt vervolgd...
Ik heb zelf een printer die pc kan printen filament valt ook wel mee hoor..
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Frank L
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2019, 16:45
Locatie: Rotterdam
Merk SP: ST1
Km-stand: 7600

Golvas schreef: 17 nov 2019, 18:42 Ik zat eventjes op het verkeerde spoor met die ST1 van jou ... ik ging ervan uit dat je met het nieuwe model rijdt, maar je rijdt (volgens je sig) met een 2016.

Bij de ST1 2016 wordt de spatbordverlenger niet met een schroef maar met twee bindstripjes bevestigd, demonteren van het voorwiel blijft dan ook het advies ... het wiel vastzetten doe je een aanhaalmoment van 20 Nm.
Vandaag dan eindelijk de verlenger gemonteerd, was inderdaad een fluitje van een cent. Zowel het wiel (de)monteren met de momentsleutel, als het aanbrengen van de verlenger, die past werkelijke perfect!
Paar maanden m'n fiets niet gebruikt i.v.m. andere werklocatie, wel een hele hoop regen en wind gemist daardoor gelukkig :-)
witte ST1 2016 -witte Giro Camden - woonwerk Rotterdam <> Delft
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Hoi,

Alle spullen binnen, ziet er prima uit!
Krijg ik de verlenging erop zonder het spatbord of wiel los te halen?
Ik heb wel lange inbussleuteltjes maar geen momentsleutel dus vandaar de vraag
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ochiba schreef: 08 mar 2020, 19:27 Krijg ik de verlenging erop zonder het spatbord of wiel los te halen?
Je kan ook de band aflaten om ruimte te creëren, dan hoef je niets te demonteren. ;)

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Soms is iets zo simpel dat je er niet op komt :lol:
Ik denk dat ik dat het weekend maar eens ga proberen.

Thnx Golvas :cool2:
Caje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:16

Golvas schreef: 08 mar 2020, 19:31
Ochiba schreef: 08 mar 2020, 19:27 Krijg ik de verlenging erop zonder het spatbord of wiel los te halen?
Je kan ook de band aflaten om ruimte te creëren, dan hoef je niets te demonteren. ;)

Dank je Golvas voor de super tip. Intussen zijn de spatbordverlengers probleemloos gemonteerd door even de banden leeg te laten. :cool2:
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Graag gedaan ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Zelfs met een volle band is het te doen is mijn ervaring.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Frank L
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2019, 16:45
Locatie: Rotterdam
Merk SP: ST1
Km-stand: 7600

Caje schreef: 09 mar 2020, 22:01 Dank je Golvas voor de super tip. Intussen zijn de spatbordverlengers probleemloos gemonteerd door even de banden leeg te laten. :cool2:
Goeie tip inderdaad, zelf totaal niet aan gedacht. Maar heb er wel een mooie momentsleutel aan overgehouden :D
Ga het spatbord aan de bovenzijde ook nog een keertje verlengen, scheelt nog meer schoonmaakwerk.
witte ST1 2016 -witte Giro Camden - woonwerk Rotterdam <> Delft
hanslo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 nov 2020, 09:49
Locatie: Gent

Ben ik de enige die niet zie hoe de originele spatborden eraf gehaald moeten worden? Dit is me niet helemaal duidelijk uit het filmpje? Moeten die inkepingen gewoon ingedrukt worden? Wil de boel niet graag forceren :lol:
Plaats reactie