extra batterij op drager

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Stromeur schreef: 02 jun 2019, 13:46 Voor fietsvakanties zou ik het wel fijn vinden als Stromer met een drager met hogere belastbaarheid zou komen.
Over vakantie fietsen gesproken; voordrager is ook fijn... :mrgreen:
Johnny Markt
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
Locatie: Hallum

Dag Jroen,

Fantastische oplossing!
Het wordt voor mij in de wintermaanden moeilijk om met 1 acculading op het werk te komen. Zeker als de accucapaciteit minder wordt. Dan is dit een prachtige oplossing voor mij.
Wat mij enigszins tegen staat is dat de batterijdrager zo hoog boven de Racktime uitsteekt.

In je filmpje kreeg ik het vermoeden dat dit te maken heeft met de wijze waarop de beugels op de Racktime worden bevestigd.
Zou de batterijdrager ook rechtstreeks op de beugels kunnen worden bevestigd als de batterijdrager naar achteren van de Racktime wordt geschoven? De beugels zouden dan andersom moeten worden bevestigd. Is dat mogelijk? eventueel zonder slotje op de beugels?

Iets anders wat ik voor mij zie voor de langeafstand fietsers: een duodrager. Dus 2 batterijdragers naast elkaar gelast.

Groet, John
🇾🇪 ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( :ay )
:hy: Hallum-Drachten (44,7 km)
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Reinout-ST3 schreef: 02 jun 2019, 06:55 In navolging van JJJ heb ik ook zo'n accutransporter (uit de voorserie) besteld.
Heel benieuwd....
Heb eerder artikelen van JRoen/van Zijp gehad en nog nooit teleurgesteld. Volgens mij rijden er in Nederland (en België ?) vele Stromers rond met zijn spatbordverlengers.....

Voor mijn dagelijks gebruik heb ik altijd al 2 accu's bij me. Op dit moment zit de reserveaccu in een telescoopfoedraal verpakt in de bekende Ortlieb fietstas. Het werkt maar is zeker niet de fijnste oplossing want daarmee verlies eigenlijk je gebruik van de fietstas. De combi accu/telescooptas is gewoon groot.

Laat maar komen.
Stromer ze,
Reinout
Veel dank Reinout! Ik ga voor je aan de bak. Net ook weer even een paar uurtjes bezig geweest. Warm klusje vandaag :hy: :cool2:
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Stromeur schreef: 02 jun 2019, 13:35 Voor de balans is het ook fijner, om die 5kg accu in het midden op je Stromer te hebben.
Het eerste ritje voelde een beetje vreemd maar lang niet zo vreemd als 1 zware fietstas. Het gewicht zit relatief hoog maar wel centraal inderdaad. Veel andere mogelijkheden zijn er niet door de lengte van de accu.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Henry schreef: 02 jun 2019, 13:43 Nu nog een bagagedrager die meer kilo’s mag hebben...
Die ga ik niet maken hoor :shock: ...alhoewel :P :P
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Stromeur schreef: 02 jun 2019, 13:46 Mwach, ik heb mijn Ortlieb Backroller Classic met al mijn werkspullen (schone kleding, toiletspullen, laptop, lunch en reparatiesetje) weleens aan een bagagewegertje gehangen en kwam toen aan 8,2kg. De drager mag 17kg hebben, maar je moet het best dol maken om nog meer mee te nemen op je Stromer. Daar kan die accu (5kg) plus behuizing van Jroen makkelijk bij.

Voor fietsvakanties zou ik het wel fijn vinden als Stromer met een drager met hogere belastbaarheid zou komen.
17 kg is best veel. En een bagagedrager die meer kilo's kan hebben is vragen om andere problemen natuurlijk. De volgende zwakste schakel (velg/spaken?) meldt zichzelf bij de eerst flinke kuil.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Johnny Markt schreef: 02 jun 2019, 20:46 Dag Jroen,

Fantastische oplossing!
Het wordt voor mij in de wintermaanden moeilijk om met 1 acculading op het werk te komen. Zeker als de accucapaciteit minder wordt. Dan is dit een prachtige oplossing voor mij.
Wat mij enigszins tegen staat is dat de batterijdrager zo hoog boven de Racktime uitsteekt.

In je filmpje kreeg ik het vermoeden dat dit te maken heeft met de wijze waarop de beugels op de Racktime worden bevestigd.
Zou de batterijdrager ook rechtstreeks op de beugels kunnen worden bevestigd als de batterijdrager naar achteren van de Racktime wordt geschoven? De beugels zouden dan andersom moeten worden bevestigd. Is dat mogelijk? eventueel zonder slotje op de beugels?

Iets anders wat ik voor mij zie voor de langeafstand fietsers: een duodrager. Dus 2 batterijdragers naast elkaar gelast.

Groet, John
Hi Johnny, dank voor je opmerkingen! Hij staat extra hoog om de fietstassen nog af te kunnen pakken en terug te kunnen plaatsen. Zou nog een fractie lager kunnen of zelfs helemaal vlak (en dan zonder racktime slot waarschijnlijk) maar dan moet je voor de fietstassen iets anders bedenken of niet gebruiken, kan ook natuurlijk, ieder z'n eigen manier. Maar ik zal bij het volgende ontwerp even goed kijken of dat te combineren valt op de een of andere manier! En een dubbelloops is ook een leuke!
Groeten Jeroen
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Het idee was eerst om de beugels van verenstaal te vervaardigen om de klappen op te vangen. Nu het een starre ophanging is ben ik eigenlijk al best tevreden over het gedrag. Op veren zou het waarschijnlijk een vervelende stuiterbal worden die je de hele tijd voelt. Nu voel of hoor je feitelijk niets.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

AT6.jpg
AT6.jpg (377.74 KiB) 5068 keer bekeken
Hier van idee naar prototype en uiteindelijk eindprodukt.
De 3e uit de 1e serie is nu ook beschikbaar.
De volgende serie met hier en daar wat wijzigingen laat nog wel even op zich wachten.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Nou, vandaag bezoek gehad van Jroen (van Zijp) die de accutransporter kwam afleveren.
Maatwerk; op de ST3 gezet en daarna niet meer aangekomen....

"mijn" accutransporter is vanuit de allereerste serie dus als Jroen genoeg orders krijgt zal het uiteindelijke model wat afwijken van deze voorserie.
De kwaliteit is uitstekend. Niet raar want de behuizing zelf is van keurig RVS (stevig en kan tegen de elementen) en de scharnieren, bevestiging, etc zijn of 3D geprint (dus echt exact maatwerk) of extern verworven (zoals een slot). Er is goed over nagedacht en biedt de klant lekker veel opties om deze transporter te monteren:
- met of zonder slot vast aan de bagagedrager;
- flexibel in locatie op de bagagedrager;
- slotje op deksel en/of slotje op beugel;
etc
transporter en tassen
transporter en tassen
DSCN1614.JPG (297.26 KiB) 4977 keer bekeken
transporter en tassen geplaatst
transporter en tassen geplaatst
DSCN1616.JPG (274.47 KiB) 4977 keer bekeken
Ik heb de accutransporter zo ver mogelijk voorop gezet (dus zo dicht mogelijk bij de zadelpen). En ik kan met mijn zadelhoogte met geen mogelijkheid tegen de accutransporter stoten.
Ben heel blij met de hoogte van deze accutransporter; op dit moment kan ik de Ortlieb-tassen zonder problemen op/afnemen. Ik denk dat dit veel onhandiger wordt bij een lager geplaatste accutransporter.

Zoals gezegd is de afwerking keurig. Vanuit de eerste plaatsjes was ik er van overtuigd dat ik deze accutransporter zwart zou gaan poedercoaten......maar nu weet ik dat niet meer zo zeker.
Maar eerst eens een paar duizend kilometer wegStromeren om deze accessoire eens een duurtest te laten ondergaan. En ik heb er vertrouwen in; er is serieus goed over nagedacht. Komt goed uit dat ik maandag nu echt 2 Ortlieb-tassen ter beschikking heb. De ene voor de gewone werk-spullen en de andere nu niet meer voor de 2e blauwe accu....maar voor een andere lader. Die niet-Stromer-lader heeft nu de laatste software binnen en de eerste indrukken zijn prima. Ook hier geldt: eerst in de duurtest.
lader met blauwtje geplaatst
lader met blauwtje geplaatst
20190503_094127.jpg (401.85 KiB) 4977 keer bekeken
prima af te lezen; en ook kwaliteit accu nog inzichtelijk (91%)
prima af te lezen; en ook kwaliteit accu nog inzichtelijk (91%)
DSCN1595.JPG (283.79 KiB) 4977 keer bekeken
Veel veilige Stromerkilometers toegewenst
Reinout
Plaats reactie