Regenkleding

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Max Cady schreef: 21 jun 2020, 18:28 Nog liever had ik een waterdichte softshell maar kan hier niks geschiktst in/voor vinden.
Softshell heeft standaard geen waterdichte eigenschappen. Je zou zo'n jack eventueel wel kunnen behandelen met een nano-spray o.i.d. (gebeurt soms af fabriek al, dan zijn ze aardig water-afstotend). Dan red je een buitje wel. Maar drie kwartier in de stortregen Stromeren gaat 'm niet worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Nee klopt en ik zoek dus wel iets waar ik minimaal 45 minuten mee door de stromende regen kan fietsen. Het hoeft ook geen softshell maar zoiets als een gore wear c3 met een comfort binnenlaag zou ik graag willen. Denk toch dat het in laagjes kleden wordt wat ook niet erg is maar had graag het jasje ook als alledaagse jas gehad. Misschien dat jou Arc'teryx jas (Stromeur) hier geschikt voor is maar dat is boven mijn budget :shock:
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die Arc'teryx kostte me inderdaad een halve arm en een nier. Dat doe ik ook maar eens in de tien jaar hoor.

Maar in laagjes werken is sowieso verstandig. Wacht maar tot het winter wordt. Die rijwind is niet warm als het vriest. Zo kun je je budget ook een beetje uitsmeren. Nu iets tegen regen, wat te groot kopen zodat er in de winter nog een wollen shirt en extra jasjes onder kan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Ik heb het simpelste regenjasje van de Decathlon.
Kostte 5 euro destijds. Houdt regenwater prima buiten zelfs als het plenst.
Is niet fancy maar wel effectief.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

regen houd hij wel buiten en zweet lekker binnen. :D

Bedankt voor de tip van het Gore wear c3 met gtx.
had zelf deze gevonden bij bergfreunde.
https://www.bergfreunde.nl/marmot-minim ... regenjack/
Is met capuchon voor wat het waard is met 40km per uur.
Heb een kale kluts ( ja man 50+) en die kan wel wat bescherming gebruiken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

propje schreef: 21 jun 2020, 21:23 Is met capuchon voor wat het waard is met 40km per uur.
Een capuchon voegt op een SP niks toe, behalve overlast. Hij zal niet over je SP-helm heen passen, dus het enige wat-ie doet is lekker meeflapperen in de storm. Het handigst is een capuchon die je op kunt rollen in je kraag. Dan heb je er ook nog wat aan als je niet op een SP zit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Ik heb zelf ervaring met een goedkoop regenpak 70,-, dat gaat een tijdje goed maar op lange termijn ben je net zo nat als het wegdek :cry:

Aangezien ik het hele jaar door fiets heb ik de Agu Commuter gekocht en dat bevalt mij erg goed. Jas en broek zitten als gegoten en met 35 a 40 in het uur vol stortbuien geen druppel lekkage. Het kost wat maar met droge kleding aan komen op het werk of thuis is toch wel prettig.
https://agu.com/rain-jacket-commuter-men

En idd deze heeft ook een capuchon maar die vouw ik naar binnen of onder mijn helm. ;)
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Marcode45 schreef: 21 jun 2020, 21:50
Is de capuchon van de agu jas te verwijderen? Lijkt me een prima jas met soft binnenkant, zoals ik zoek ..
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

"Max Cady"
Is de capuchon van de agu jas te verwijderen? Lijkt me een prima jas met soft binnenkant, zoals ik zoek
Nee die is niet los te maken, maar naar de binnenzijde omklappen werkt goed hoor.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik zit ook al een tijdje te loeren naar deze Agu jas.

Hoe valt hij? Ik lees dat er regelmatig een of twee maten groter besteld wordt. Als je normaal een L zou dragen, zou een XL dan volstaan of is het slim gelijk een XXL te bestellen?
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie