Regenkleding

BntJ
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 dec 2019, 17:24
Locatie: Temse

Bedankt voor de feedback, wat moet ik me voorstellen bij een protectorvest? Voor mocht je vallen ofzo? :D
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Beste BntJ,
Zie deze link: https://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3387
Het is idd een vest om zoveel mogelijk schade te voorkomen bij een valpartij. Of het helpt, ik weet het niet. Maar ik hoop het ook niet te weten te komen :roll: Ik gebruik nogal wat anti-stolling en ben als de dood voor een heftige bloeding bij een valpartij. Ik rij dus nooit zonder, ook niet bij een buitentemp van 35 graden. :ai
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

BntJ schreef: 01 jan 2021, 10:19 Hoi iedereen,

Ik wacht geduldig af tot m'n ST2 geleverd wordt, maar ik ben al wat aan het uitkijken naar fietskledij.
Die Commuter Agu komt hier wel heel veel voorbij, ik vind die ook wel mooi en opzichte van die plastiek uitziende vuilniszakken :D.

Maar mijn vraag is, draag je dat over een bestaande broek/jas? Hoe warm is dat? Het is belangrijk om in laagjes te werken, maar welke laagjes? T-shirt, trui, jas en dan de commuter of? Hoewel ik met de QWIC van m'n vrouw (die +/- 34km/u bolt) vooral kou heb aan m'n benen, niet zozeer aan m'n bovenlijf.

Anderzijds heb ik nog nooit echt in de regen gefietst (heb ook firmawagen), maar ik wil echt wel door weer en wind met dit trekpaard.

Wat heb ik dan allemaal nodig?
- Broek (commuter agu?)
- Jas (commuter agu?)
- Handschoenen?
- Overschoenen?
- regenhoes voor helm?

Sorry voor de vele vragen :D
Ik draag de regenbroek over mijn werkbroek heen. Dat is een dunne katoenen broek. Met een temperatuur van 6 gr heel goed te doen.
De Jas met een craft shirt eronder is een prettig gevoel.
Handschoenen van Agu waterdicht, niet voor het koude weer, rond 2gr is het te koud. Hiervoor gebruik ik neopreen waterdichte winter handschoenen.
Overschoenen ook van Agu de hoge versies, warm en 100% waterdicht
Regenhoes voor mijn helm gebruik ik niet. Te warm.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Ik heb eergisteren voor het eerst de AGU Commuter broek en jas gedragen tijdens de regen.
Bij het passen vond ik de jas bij het voorover buigen wat strak zitten in de oksels maar ik had al de grootste maat aan.
Als ik het ligstuur gebruik is dat ook een beetje het geval, niet hinderlijk.
De wind komt er een klein beetje doorheen, maar niet veel. Ook niet hinderlijk vond ik.
De flap onder de rug houdt nog iets van tocht en water tegen. Bovenaan de rug zit een smalle rubber flap die in je nek ligt, sluit ook goed aan en laat weinig water door naar je blote rug en onderkleding.
Capuchon is voorgevormd en valt een beetje over je hoofd heen. Bij Stromer snelheden alsnog zinloos maar ik vind het een goed idee, tijdens het uitlaten van de hond gebruik ik hem wel.
Met deze temperaturen draag ik een thermo shirt (Lidl ski kleding of zo), longsleeve, trui, en dan een vest. Als de regenjas er overheen gaat laat ik het thermoshirt uit en dat was warm zat, net even te warm voor mij zelfs.

De broek heeft ook van die flappen onderaan de pijpen aan de voorkant, die vallen net over je schoenen heen.
Ik was bang dat de broek in het kruis erg uit elkaar getrokken zou worden, dat doen mijn werkbroeken ook allemaal maar of dat nou echt door het fietsen komt kan ik niet zeggen. Ik ga op het zadel zitten en schuif dan nog en beetje naar achteren zodat de broek wat meer ruimte krijgt zonder te scheuren hoop ik dan maar.
De ritsen zijn een cm of 40-50 lang waardoor je makkelijke de broek over je schoenen kan uittrekken.

Ik heb de 3 laags variant zonder de grote gele reflectie vakken. Die laatste (2,5 laags) vond ik wel mooier maar broek en jas waren er niet groot genoeg, en ze zaten minder lekker en maakten meer geluid. Dat was bij Belga in Groningen, ik wilde perse de kleding passen. Alle kleding aan die ik normaal op de fiets ook draag, en dan de winkel in en de jas er overheen passen. Stukje door de winkel fietsen was geen probleem, dan kan je goed proberen.
Geen idee of zij de kleding niet op voorraad hadden of dat de 3 laags 1 maat groter gaat.
De broek en jas bij elkaar zitten lekker. Druppels regen blijven er op liggen, ook bij 45 km/u. Thuis even uitschudden en ophangen.

Heb er ook nog een setje AGU overschoenen bij gekocht want de schoenen worden altijd alsnog nat. Als ik mijn tweede tas heb ga ik bij regen op de motorlaarzen fietsen, die dingen zijn echt waterdicht, en een paar schoenen voor het werk mee in de tas. Geen idee welk type, was een set van ik dacht 24-26 euro.

Handschoenen had ik er ook bij moeten kopen maar de gedachte was toen dat ik dat nog wel even zou uitzoeken.
Ik had nog en AGU 20%kortingsbon van Jumbo (Commuter jas en broek waren daardoor samen 320 euro ipv 400) voor eventuele handschoenen. Maar het topic handschoenen hier op het forum gaf te veel mogelijkheden. Bij AGU dacht ik aan de want met 2x2 vingers. Echter zoveel opties.

Al met al vond ik het de moeite en geld waard om nu maar een keer een duur regenpak aan te schaffen.
Als het de hele dag al regent ga ik niet op de fiets. Mocht het op de terugweg niet meer droog zijn kan ik nu een degelijk pak aantrekken om toch droog thuis te komen, dat was het idee. Eerder zat er een pvc Action regenpak in de fietstas maar dit is echt 1000 keer beter.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
BntJ
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 dec 2019, 17:24
Locatie: Temse

Oh ja! En welke laptop tas gebruiken jullie?

Ik vind dit wel een leuke; Maar geen idee van de kwaliteit.

https://www.travelbags.be/rains-origina ... -blue.html
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BntJ schreef: 02 jan 2021, 09:43 Oh ja! En welke laptop tas gebruiken jullie?

Ik vind dit wel een leuke; Maar geen idee van de kwaliteit.

https://www.travelbags.be/rains-origina ... -blue.html
Ik doe mijn laptop in een beschermende hoes in mijn fietstas. Ik vind rugzakken echt oncomfortabel tijdens het fietsen. Prima voor een klein ritje, niet fijn voor een rit waarbij je je lekker warm fietst en helemaal vervelend als je je flink in het zweet werkt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Topic over het meenemen van een laptop : https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2731
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
KingOfTheRoad
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46
Locatie: regio Zwolle
Merk SP: Stromer ST3 Deep Black
Km-stand: 600

Bram Roose schreef: 11 okt 2020, 13:14 Ik ben aan het twijfelen om de 4 seasons jacket pro van futurumshop te kopen als windstopper/jas/regenjas alles in één voor de winter. Ipv mijn combinatie nu van verschillende jassen. Zou extreem ademend zijn waardoor je geen voordeel meer hebt van twee jassen te combineren (windstopper en regenjack).
https://www.futurumshop.nl/futurum-4-se ... een.phtml
Zou ook levenslange garantie hebben, wat bijzonder interessant is gezien het veelvuldige gebruik als dagelijkse commuter (itt recreatieve wielertoerist)
Zijn er onder jullie hier die deze jas hebben en hun mening erover willen delen?
Volgens mij is hier niet op gereageerd, dit lijkt mij wel een ideale oplossing. Is er iemand, wellicht Bram zelf inmiddels, die hier ervaring mee heeft ?
🇳🇱 KingOfTheRoad - regio Zwolle sinds 07-2021
:bike: Stromer ST3 2021 Deep Black - L
:battery: Li-ion 983 Wh
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

KingOfTheRoad schreef: 02 sep 2021, 13:39
Bram Roose schreef: 11 okt 2020, 13:14 Ik ben aan het twijfelen om de 4 seasons jacket pro van futurumshop te kopen als windstopper/jas/regenjas alles in één voor de winter. Ipv mijn combinatie nu van verschillende jassen. Zou extreem ademend zijn waardoor je geen voordeel meer hebt van twee jassen te combineren (windstopper en regenjack).
https://www.futurumshop.nl/futurum-4-se ... een.phtml
Zou ook levenslange garantie hebben, wat bijzonder interessant is gezien het veelvuldige gebruik als dagelijkse commuter (itt recreatieve wielertoerist)
Zijn er onder jullie hier die deze jas hebben en hun mening erover willen delen?
Volgens mij is hier niet op gereageerd, dit lijkt mij wel een ideale oplossing. Is er iemand, wellicht Bram zelf inmiddels, die hier ervaring mee heeft ?
Nee, ik ben uiteindelijk gegaan voor de GORE C7 windstopper pro en heb hierover ook een review geschreven. Maar heel kort: ik denk niet dat er een betere jas op de markt is. En nu heel voordelig geprijsd.

Ik heb nu wel de armloze windstopper van futurumshop en die bevalt heel erg goed voor de zomer en het tussenseizoen (warmere dagen met wat frisse wind).
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik weet niet wat de pro toevoeging biedt, ik heb de niet pro versie hiervan. Ik vind het een super fijn jack, maar:
- het is welliswaar flink water afstotend, maar zeker niet waterdicht (prima voor een miezerbui, maar bij een regenbui gaat er bij mij toch echt een regenjas overheen)
- neem de "4 seizoenen" term met een flinke korrel Jozo: het is een warm jack dat ik bij -10 gebruik (met 2 lagen eronder) tot ongeveer +10 graden (met 1 heel dun shirt eronder). Boven 10 graden is het voor mij echt te warm.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie