Triathlon stuur

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 16 jul 2017, 18:42 Zie je wel Stromeur,

er is hoop........
:bj

Ik ga dus morgen onderweg naar mijn werk echt naar iedereen zwaaien hoor :hy:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Stromeur schreef: 16 jul 2017, 18:38
Fastedde schreef: 16 jul 2017, 18:25 Hai Stromeur, ik ontdekte vandaag dit mooie forum, Mooi initiatief!
Ik heb je volgens mij vaker zien fietsen, woon zelf halverwege je route :D
Woei! De állereerste mede-Stromer in deze regio!! Ik heb jou helaas nog nooit zien rijden, je bent echt de eerste hier in de buurt met een Stromer waarvan ik überhaupt het bestaan ken.

Maar inderdaad: als je een kleintje op een kleine zwarte ST1 X met champagnekleurige Kask helm hebt gezien: kan niet missen dat ben ik :d3:
Ha dat dacht ik al, was laatst ook in Harlingen aan de haven (bij trein voor boot) en zag je daar fietsen, als ik je weer spot, houdt ik je wel even aan!
Ik zie nog wel eens meer stromerfietsers, maar dat is zeer zelden, vanavond nog een rondje gedaan richting "Zwarte haan" altijd leuk onderweg als je mensen spreekt, er is veel belangstelling voor de zwarte racer.....
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fastedde schreef: 16 jul 2017, 18:56 Ha dat dacht ik al, was laatst ook in Harlingen aan de haven (bij trein voor boot) en zag je daar fietsen, als ik je weer spot, houdt ik je wel even aan!
Dat kan zeker, daar woon ik vlakbij. Roep maar Sylvia als je me ziet, misschien hoor ik het :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Hier n foto van t stuur
Bijlagen
IMG_1166.JPG
IMG_1166.JPG (65.46 KiB) 3815 keer bekeken
+ST2S and n-joying it to the max...
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

Met dank aan ene 'Reinout' een triathlonstuur mogen ontvangen om eens te testen. Mits een kleine aanpassing (foto's volgen later), redelijk vlot kunnen installeren en al even kort gaan testrijden... (veel te kort want door een maand ouderschapsverlof wordt er niet veel gefietst momenteel, grrr!!!)
M'n eerste bevinding is dat dit -uiteraard- enkel te gebruiken is bij lange rechte stukken zonder andere weggebruikers!
Ideaal voor mijn woon-werk, absoluut af te raden als dit niet zo is want je bent veel minder wendbaar en de remmen zijn toch iets verder weg.
MAAR voor de rechte stukken is dit echt wel zeer comfortabel hoor! Een erg relaxte houding en een snelheidsverschil wind tegen van zo'n 3 à 4km/u maakt het erg aangenaam bollen zo. (wind mee ging ik sowieso al naar m'n limiet van 48,4 het blijft dan erg comfortabel fietsen maar snelheidswinst is dan echt niet meer nodig voor mij!)
De lagere én smallere houding zorgt voor een pak minder windweerstand, dat voel je zo!

Ik post binnenkort wel wat foto's, dan hebben jullie een idee van 't uitzicht nu...
(ik zoek wel nog een nieuw plekje voor m'n bel want die is nu moeilijker bereikbaar én ik zie m'n versnelling niet meer maar dat mis ik niet echt)

Nog niet zeker of ik het stuur zal laten staan of niet, daarvoor zal ik wat meer praktijkervaring moeten opdoen denk ik ...

Gegroet!

Jonas
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Voor het uitzicht hoef je het alvast niet te laten, staat best mooi :ay
Maar alhoewel het zeker morgens redelijk kalm is denk ik niet dat het geschikt is voor mij. Steeds wisselen van positie als er weer eens een gans of eend (letterlijk en figuurlijk) mijn pad kruist gaat ook snel vervelen...
Lijkt me alleen handig als je echt kilometers aan een stuk ongestoord kunt doorfietsen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

Ja dat denk ik ook hoor, gisterenavond nog een rondje gemaakt en al iets meer kunnen wennen aan de nieuwe houding, het blijft toch erg aangenaam hoor ...
Hierbij enkele foto's ...
(het stuur redelijk ver naar voren moeten plaatsen door de aangepaste bevestiging op het 'dikke' stuur, heb ik geen last van tijdens het rijden...)
Untitled-1 copy.jpg
Untitled-1 copy.jpg (356.17 KiB) 3742 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Netjes! Gezien jouw ervaringen, die ik met veel belangstelling heb gelezen, oogt dit toch wel als een hele verleidelijke toevoeging (ik blaas 80% van mijn route rechtuit, met weinig andere weggebruikers).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

het proberen waard (dankzij Reinout even niet moeten investeren, maar er bestaan zeker betaalbare stuurtjes),
Ik zal nog zien of ik hem laat staan (voorlopig test ik rustig verder), ik besef anderzijds maar al te goed dat zo'n stuur volledig op eigen risico berust ... (de verzekering zal deze niet graag zien staan denk ik)
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

:bc :bc :bc :bc
Sorry...kan het echt niet laten: dit is esthetisch totaal onverantwoord. ..anders gezegd...ugly!
:bb :dwarf: de bijl er in
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Plaats reactie