Triathlon stuur

JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

waarschijnlijk helemaal uit den boze maar kom, ik zag een foto van een kalkhoff integrale met triathlonstuur (opzet-, lig-, ...)
Ik denk helemaal niet reglementair op een speed-pedelec maar verstond het eigenlijk wel.
Ik doe zelf dagelijks een recht stuk van zo'n 16km, een plattere houding maakt het trappen toch heel wat makkelijker.
Voor mij te onveilig op hoge snelheid (zeker met het 'gewone' stuur), maar misschien zijn er nog mensen die dit probeerden?
Schermafbeelding 2017-07-09 om 09.41.53.png
Schermafbeelding 2017-07-09 om 09.41.53.png (1.56 MiB) 7558 keer bekeken
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag JondeSTX,

op mijn Koga Traveller had ik inderdaad zo'n geval zitten. Maar toen ik overstapte op een speed-pedelec vond ik het gevaarlijk. Het kostte me gewoon teveel tijd/inspanning om over te gaan in de "normale" houding met handen aan het stuur. En met de hoge snelheid van een speed-pedelec wil ik wel direct in kunnen grijpen als het moet.

Ik snap je overdenkingen met een 16 km recht stuk.......erg verleidelijk......

Volgens mij ligt die stuurhoudingveranderaar (heb er geen andere naam voor) nog in de schuur; je mag hem zo uittesten als je wilt.

Fiets-ze,
Reinout
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

merci Reinout,
ik had dezelfde bedenkingen hoor, snel naar de remmen grijpen voor een overlopend konijn of ander wild zit er dan niet meer in hé! Bedankt voor 't aanbod, ik woon echter in de West-Vlaanders dus zal passen.
Wou gewoon eens polsen of er wel durvers zijn op hoge snelheden ...
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha JondeSTX,

tot op heden heb ik nog nooit een aangepast stuur bij een Stromer gezien.
Zelf ben ik druk in de weer met een verende stuurpen (ligt nu bij de douane; gaat vast weer weken duren want ze kennen dit item niet.....) en daar laat ik het bij.

Had trouwens net die stuurhoudingveranderaar uit de schuur opgeduikeld en zag met mijn St1x dat er bevestiging voor aan het stuur zelf bedoeld was voor een andere diameter. Maar dat valt eenvoudig aan te passen.
Ik kan hem dus niet aan je "kwijt"......?

16 km rechte lijn. Dat schreeuwt om belachelijke gemiddelde snelheden.....

Grtz, Reinout
Bijlagen
IMG_9503.JPG
IMG_9503.JPG (677.95 KiB) 7542 keer bekeken
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

de vraag is dan of ik proefkonijn zou durven zijn om dit op een stromer te testen, hmmm, klinkt verleidelijk.
Ik ben me echter zeer bewust van de gevaren en weet niet of ik het wel wil proberen (want ik denk inderdaad dat m'n gemiddelde nog naar boven zal gaan, ik rijd op dat stuk nu al vaak boven de 47,5!)
De verhalen van de valpartijen schrikken mij toch ook serieus af moet ik zeggen!
(+ ik zal m'n vrouw ook moeten overtuigen denk ik ...)
Ik ga het overdenken, mocht ik willen testen stuur ik je een PB...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb deze posts afgesplitst van het "stuurpen" topic. Ik vind het wel een eigen topic waard.

Ik heb nog nooit een Stromer met een triathlon stuur gezien, maar wel een andere speed pedelec. Ik kom deze man zo eens in de week tegen op mijn woon-werkroute en hij gaat gruwelijk hard. Ik snap het wel, want mijn route bestaat, op het passeren van één dorpskern en stadscentrum op de eindbestemming na, uit kaarsrechte, meestal rustige, stukken. Maar ik zou er nooit aan durven beginnen met deze snelheden. Bedenk ook goed of je verzekering de schade nog wel dekt (al is het maar WA), wanneer je een ongeluk krijgt. Ik weet bijna zeker van niet.

Dat gezegd hebbende: ik snap de verleiding heel, heel goed. Zeker als ik weer eens 15km rechtuit blaas met de wind op kop lijkt het me heerlijk om een meer aerodynamische houding te kunnen aannemen. Vanwege het MTB stuur is de Stromer erg breed dus je vangt (onnodig) veel wind.

Moeilijke keus!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En om een kleine indruk te geven van hoe recht recht precies is in mijn geval, met de immer aanwezige zeewind uit het westen als mijn beste vriend en ergste vijand op een vlak boerenland (dus ik snap die SP'er op mijn route wel met zijn ligstuur):

stravakaart.jpg
stravakaart.jpg (145.05 KiB) 7496 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Hai Stromeur, ik ontdekte vandaag dit mooie forum, Mooi initiatief!
Ik heb je volgens mij vaker zien fietsen, woon zelf halverwege je route :D

Ik heb een ligstuur gemonteerd gezien ik vanuit mijn woonplaats meerdere keren Drachten heen en weer ben gefietst. Omdat t Stromer ST2-stuur taps toeloopt heb ik de bevestiging iets aangepast, met rubber van een binnenband eerst om t stuur te bevestigen en daarna de klemmen van het triatlonstuur (ook ivm beschadiging).
Is heerlijk om op t lange eind even van houding te wisselen, of om even rechtop te zitten.
In de bebouwde kom is het gebruik uit den boze, ivm de beschikbaarheid remhandles.

Verder een goede upgrade voor mij, ik zou echter nog wel een ander ligstuur willen hebben als deze beter past op het taps toelopende deel van het stuur.
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fastedde schreef: 16 jul 2017, 18:25 Hai Stromeur, ik ontdekte vandaag dit mooie forum, Mooi initiatief!
Ik heb je volgens mij vaker zien fietsen, woon zelf halverwege je route :D
Woei! De állereerste mede-Stromer in deze regio!! Ik heb jou helaas nog nooit zien rijden, je bent echt de eerste hier in de buurt met een Stromer waarvan ik überhaupt het bestaan ken.

Maar inderdaad: als je een kleintje op een kleine zwarte ST1 X met champagnekleurige Kask helm hebt gezien: kan niet missen dat ben ik :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Zie je wel Stromeur,

er is hoop........

Nu moet ik nog eens een mede-Stromer tegenkomen om 05.00 op het traject Elst - Amersfoort.

Reinout
Plaats reactie