Handige 3D geprinte accessoires voor de Stromer

Lomito

En de accu-dummy is ook gereed en werkt prima. Ik ga nog een definitieve versie maken met een kleine aanpassing waarmee de dummy in dikte kan halveren. Ik heb nu twee hardhouten plankjes van 16mm op elkaar om voldoende steun te krijgen tegen de deur. In de verbeterde verie zaag ik de deurzijde niet uit met een decoupeerzaag maar neem ik het hout weg met een bovenfrees zodat er een randje hout blijft staan dat tegendruk aan de deur geeft. Later...
.
accu-dummy 1.jpg
accu-dummy 1.jpg (353.04 KiB) 4803 keer bekeken
Lomito

Sobat schreef: 05 mei 2018, 14:25 Mooi dopje... :bf:
Jij ook bedankt Sobat voor de productie van het dopje. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind ál deze initiatieven helemaal geweldig. Of er nu gratis dopjes worden geprint, of dat iemand door het onverwachte succes van diverse 3D geprinte oplossingen zomaar ineens een bedrijfje begint, of dat we mogen meegenieten van het noeste metalen en houten handwerk van Lomito: CHAPEAU aan allen, en zeker ook voor het delen van alle kennis en ervaringen.

En dan hebben we ook nog de club die bezig is met de montage van de Supernova Bouwlamp op hun Stromers (en een Bulls, waar die jongen nou ineens vandaan kwam? :mrgreen: ) met een ander voltage.

viewtopic.php?f=9&t=1115

Ik ben zo ontzettend blij met ons mooie forum, ik stijg hier helemaal van op :ba
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Precies !!!!

Ik zit op enkele fora (vooral zelfbouw audio gerelateerd) maar de bereidwilligheid om te delen in kennis/tijd/materiaal op dit forum is hartverwarmend.
Enkele weken geleden kwam ik via Sobat (Rob) aan 2 van die stekkerdopjes. Heel fraai 3D-werk waardoor ik mijn oplader weer makkelijker mee kan nemen zonder dat de losse stekker als troepmagneet allerlei metaalblerf stofzuigert......
Maar wat doe ik met TWEE dopjes. 1 is al briljant (want ze zijn werkelijk perfect passend; lostrekken met een lichte "plop"). En bij Chris/Lomito's vrijdagmiddagcafé heb ik hem er eentje gegeven. Hij kan veel met hout....maar zo'n dopje is gewoon AF.

En zo gaat materieel/kennis/tijd van de ene Stromer-gebruiker naar de andere.
Sinds Sylvia's opstart van dit forum, Witte's eerste spatlap-probeersels, vele bandentests, etc zijn we ver gekomen. En eigenlijk maar in een tijdspanne van 1 jaar ?!
Buiten dat ik de Stromer een heerlijk rij-ijzer vind is dit forum een echte meerwaarde. Dat had ik bij mijn vorige merk (Flyer) niet en gezien het feit dat er ook andere dan Stromer-gebruikers op dit forum zijn en zich daar gelukkig ook helemaal niet voor schamen mogen we blij zijn met (de kwaliteit van) dit forum.

Ik kijk nu al uit naar de vele bedenksels van u allen !

Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 05 mei 2018, 20:52 Ik kijk nu al uit naar de vele bedenksels van u allen !
Toen ik dit forum startte dacht ik nog: hmz, gaat dit wel wat worden? We kunnen vragen stellen en beantwoorden over het gebruik van de Stromer, beetje aan fietstechniek doen, kletsen over kleding en enkele verbeteringen ter verhoging van het comfort met elkaar delen, en dan zijn we wel zo'n beetje uitgepraat. Dat DACHT ik tenminste...

Ik had écht geen flauw idee dat het forum zou worden wat het nu is: een mega-actieve Stromer-community, met niet alleen Nederlanders maar ook een razendsnel groeiend legioen Belgen; een forum waarvan de waarde van het geheel al lange tijd veel groter is dan de som der delen. (Wat ik dan weer een redelijke yuk-uitspraak vind, maar iets beters kan ik niet bedenken om te omschrijven hoe we het hier met zijn allen doen.)

:bo:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Zal ik een poging doen: als het mistig is of gewoon heel erg vochtig dan HOOR je de hoogspanningskabels knetteren... Dat gevoel heb ik ook bij dit forum, het spettert, knettert, rammelt, trappelt, vuurwerkt, innoveert... net een ongetemd paard dat nog even geen zin heeft om te conformeren en er lustig op los springt en schopt. :sling:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank u. Dat is al veel beter dan mijn dooddoener/tegeltjeswijsheid/open-deur metafoor :bc
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Tijdens een schoonmaak sessie zie ik ineens dat mijn spatlap verdwenen is, compleet met eindkap.

@Jroen: Staat deze nog steeds op je lijst om een printable versie hiervan te maken ?
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik zag deze post op Facebook:



Heel gaaf! Lijkt een beetje op het spatbord van de Specialized Vado.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Hey Elsje,

Jeroen heeft ondertussen ook iets hier geplaatst:

viewtopic.php?f=9&t=1247
Plaats reactie