Handige 3D geprinte accessoires voor de Stromer

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wellicht. Maar ik heb tot nu toe nog geen huisvlijt-dummy voorbij zien komen, dus ik ben blij dat er iemand in dit gat is gesprongen en ze aanbiedt, in plaats van dat iedereen voor zichzelf het wiel moet uitvinden. (En als de markt bepaalt dat dit geen succes is, dan gaat Jroen dat vanzelf wel merken en stopt hij gewoon met printen. Maar ik zie er het nut wel van in.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 03 mei 2018, 23:05 Wellicht. Maar ik heb tot nu toe nog geen huisvlijt-dummy voorbij zien komen, dus ik ben blij dat er iemand in dit gat is gesprongen en ze aanbiedt, in plaats van dat iedereen voor zichzelf het wiel moet uitvinden. (En als de markt bepaalt dat dit geen succes is, dan gaat Jroen dat vanzelf wel merken en stopt hij gewoon met printen. Maar ik zie er het nut wel van in.)
Ik heb de indruk dat hij toch al flink wat bestellingen heeft verwerkt de voorbije dagen. Zonet ook eentje van mijzelf ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Stromeur schreef: 03 mei 2018, 23:05 Wellicht. Maar ik heb tot nu toe nog geen huisvlijt-dummy voorbij zien komen...
Ik wel...
.
acculaderhouder.JPG
acculaderhouder.JPG (4.7 MiB) 4791 keer bekeken
acculaderhouder.JPG
acculaderhouder.JPG (4.7 MiB) 4791 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 03 mei 2018, 23:19
Stromeur schreef: 03 mei 2018, 23:05 Wellicht. Maar ik heb tot nu toe nog geen huisvlijt-dummy voorbij zien komen...
Ik wel...
Ik bedoelde de dummy(-accu) voor het accuvak. Dat is best een lastig ding om te fabriceren. Of in ieder geval dermate lastig dat ik er zonder 3D printer niet aan begin. Ik heb wel eens overwogen om de transporthendel los te bestellen en om te bouwen tot dummy, maar de print die ik nu heb is prima.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Oh, dat accuschijfje... nogmaals: wat mijn ogen zien kunnen mijn handen maken. Morgen zal ik een dummy maken.
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Tomasj schreef: 03 mei 2018, 23:17
Stromeur schreef: 03 mei 2018, 23:05 Wellicht. Maar ik heb tot nu toe nog geen huisvlijt-dummy voorbij zien komen, dus ik ben blij dat er iemand in dit gat is gesprongen en ze aanbiedt, in plaats van dat iedereen voor zichzelf het wiel moet uitvinden. (En als de markt bepaalt dat dit geen succes is, dan gaat Jroen dat vanzelf wel merken en stopt hij gewoon met printen. Maar ik zie er het nut wel van in.)
Ik heb de indruk dat hij toch al flink wat bestellingen heeft verwerkt de voorbije dagen. Zonet ook eentje van mijzelf ;-)
Klopt, begint bijna op werken te lijken...nee hoor val best mee, de printers staan ook wel eens even stil :ck: Maak je pakketje net in orde, gaat morgen mee met de post hoor! :az
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Lomito schreef: 03 mei 2018, 23:33 Oh, dat accuschijfje... nogmaals: wat mijn ogen zien kunnen mijn handen maken. Morgen zal ik een dummy maken.
Daar hou ik wel van :ba , gewoon doen en kijken hoe het uitpakt. Ben benieuwd hoor.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Vergis je niet in de "houtvaardigheden" van Chris/Lomito !
Niet alleen zichtbaar bij de oplader-houder maar helemaal bij de FM Herveld waar hij helemaal uit zijn dak is gegaan bij de koffiewand, de tafel en de fietsstandaards/opbergbakken.
Ik wou dat ik die hout-gave had......

En daarom ben ik blij dat een mede-Stromer die handige dingetjes aanbied. Dit soort after-sales spullen ontzorgd mij. Het is ook een vrolijke schop naar Stromer AG zelf dat er behoefte is aan bepaalde "accessoires". Stromer AG wordt bij deze geconfronteerd met professioneel gemaakte artikelen die kennelijk best gretig aftrek vinden.
Ben heel benieuwd hoe ze hier om mee gaan (i.v.m. het gebruik van de naam "Stromer") op de 3D-prints:
- negeren; laat maar lekker maken.
- claimen; formeel bekend stellen dat de naam beschermd/geclaimd is en dat derden deze naam niet mogen "misbruiken".
- omarmen; zelf opstarten van een productie van desbetreffend artikel (mogelijk via Jroen zelf; dat zou GEWELDIG zijn en zou voor mij een reden zijn om nog meer achter het Stromer-concept te staan. Marketing-technisch briljant uitbuitbaar want een fabrikant kan dan in reclame-uitingen aangeven dat zij nog steeds contact heeft met de werkvloer/gebruikers zelf).

Juist dit soort 3D-prints maken het mogelijk om als individu heel moeilijke vormen professioneel te vervaardigen. 10 jaar geleden ondenkbaar; en op dit moment mag een fabrikant hier maar gewoon rekening mee houden.
Mooie ontwikkeling !

Stromer ze,
Reinout
Lomito

Ik ga de accu-dummy maken van een stukje multiplex 18mm met daarop een metaalplaatje om de accudeur te pakken. En een stukje ducttape als dummy-vlaggetje... :geek:
Reinout-St1x schreef: 04 mei 2018, 05:35 - claimen; formeel bekend stellen dat de naam beschermd/geclaimd is en dat derden deze naam niet mogen "misbruiken".
Niet handig om de naam erop te zetten, onnodig en begrijpelijk als Stromer het gebruik van de naam niet toelaat. Stel dat er schade ontstaat aan de accu, accubak of accudeur vanwege dat schijfje... De eerste eigenaar weet wel waar het schijfje vandaan komt, een tweede eigenaar denkt misschien dat het van Stromer komt vanwege de naam.

Ofwel zo snel mogelijk de naam niet langer meeprinten, probleem opgelost.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Vandaag de dummy besteld en het dekseltje, topidee , en vele beter als klittenband...., het dekseltje maar ineens bijbesteld voor de zekerheid, zodoende de magneetverbinding proper blijft :d3:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Plaats reactie