Speed Pedelec helm met NTA 8776 keurmerk

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

metalpe schreef: 21 jun 2023, 07:43 ponytail compabiliteit
Briljant :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marc_D
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 370
Lid geworden op: 18 jun 2023, 15:36
Locatie: Rup
Merk SP: Specter 1
Km-stand: 900

Ik weet niet hoe volledig de opsomming moet zijn, maar de CP Chimayo+ heeft het NTA 8776 keurmerk. CP is in wezen een Zwitsers skihelm fabrikant, maar biedt sinds kort 2 fietshelmen aan (die rechtstreeks afgeleid zijn van een skihelm.)
https://www.cp-helmets.com/en/bike-helm ... ke-helmet/
Zelf heb ik de CP Carachillo (ik vond het zo al duur genoeg.) Die heeft de EN 1078 met SIPS norm (dus wel geschikt in B, NIET in Nl.)
https://www.cp-helmets.com/en/bike-helm ... 10657bc3b1
Heb hem gekocht met fosforescerende shell (dus zichtbaar in het donker,) fotochromatisch visier en earpads. Ben ik super tevreden van: zit super comfortabel. De earpads zijn een goede toevoeging: verminderen windruis aanzienlijk en in de winter warme oren. Wat fantastisch is, is het visier: dampt gewoon nooit aan, en geen zonnebril nodig (past zich automatisch aan aan het licht.) Nadeel is dat is wel redelijk warm is in de zomer, maar daar zal de Chimayo veel minder last van hebben (meer ventilatie.)
2017: Batavus Razer Pro (23k)
2022: Koga Pace B20 (11k)
2023: Specter 1
1Mandine
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2022, 19:45

Marc_D schreef: 21 jun 2023, 18:44 Ik weet niet hoe volledig de opsomming moet zijn, maar de CP Chimayo+ heeft het NTA 8776 keurmerk. CP is in wezen een Zwitsers skihelm fabrikant, maar biedt sinds kort 2 fietshelmen aan (die rechtstreeks afgeleid zijn van een skihelm.)
https://www.cp-helmets.com/en/bike-helm ... ke-helmet/
Zelf heb ik de CP Carachillo (ik vond het zo al duur genoeg.) Die heeft de EN 1078 met SIPS norm (dus wel geschikt in B, NIET in Nl.)
https://www.cp-helmets.com/en/bike-helm ... 10657bc3b1
Heb hem gekocht met fosforescerende shell (dus zichtbaar in het donker,) fotochromatisch visier en earpads. Ben ik super tevreden van: zit super comfortabel. De earpads zijn een goede toevoeging: verminderen windruis aanzienlijk en in de winter warme oren. Wat fantastisch is, is het visier: dampt gewoon nooit aan, en geen zonnebril nodig (past zich automatisch aan aan het licht.) Nadeel is dat is wel redelijk warm is in de zomer, maar daar zal de Chimayo veel minder last van hebben (meer ventilatie.)
Rijd je vaak 's nachts?
Deze online shop is de perfecte plek om bijpassende sieraden te vinden! https://twee-sieraden.nl/
Marc_D
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 370
Lid geworden op: 18 jun 2023, 15:36
Locatie: Rup
Merk SP: Specter 1
Km-stand: 900

Ja, mijn werkshift begint om 5h 's morgens. Van die fosforescerende shell heb ik al positieve opmerkingen gekregen. Licht groen(achtig) op. Extra zichtbaarheid is nooit weg, denk ik zo, temeer omdat ik vaak op slecht verlichte banen rijdt...
2017: Batavus Razer Pro (23k)
2022: Koga Pace B20 (11k)
2023: Specter 1
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

Bexley giro mips zwart nu aan 251 euro inplaats van 330 euro in België ( vaneyck ) ,iemand die een mips helm zoekt?.
Ook via internet ( kan het maar laten weten ).
baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

iBood heeft ook een SP helm met MIPS in de aanbieding voor 80 euro:

https://www.ibood.com/offers/nl/s-nl/o/ ... elm/859123
Gebruikersavatar
Funky2Pedal
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 dec 2022, 10:05
Locatie: IJsselstein
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 6025

Ik heb de Lumos Ultra E-bike ook met NTA 8776 keurmerk
De helm is niet te zwaar en zit prettig. Hij is enigzins Smart en werkt goed samen de Lumos Fireflys
Het enige nadeel is dat met zware regenval, de achterzijde van het vizier ook nat wordt. Dit kan je dus niet eenvoudig wegvegen.
Je zicht wordt dan echt een stuk minder (en moet je dus echt langzamer gaan rijden) :bh:

Is dat bij andere helmen met vizier ook zo?

Een ander nadeel is dat de helm geen insectengaas heeft (maar dat heb ik zelf aangebracht).
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Naar mijn mening is het bij regen ook heel belangrijk dat het vizier of de bril zeer dicht bij mijn ogen zit. Er komen dan druppels op en als die dichter bij mijn ogen zitten dan kan ik er beter doorheen kijken. Daarom gebruik ik een goed passende Bollé beschermbril in plaats van het vizier op mijn helm.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nieuw speedgoed :geek: Review volgt!


Casco helm.jpg
Casco helm.jpg (298.49 KiB) 2181 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Wauw dit is echt een prachtige helm in dat zwart. :!:

Ik heb de cafe racer uitvoering met het Vautron automatic vizier, nu net iets meer dan een jaar.
In de ochtend in het donker een helder vizier en in de zon een donker vizier !
casco-speedairo2-rs-caferacer.jpg
casco-speedairo2-rs-caferacer.jpg (44.88 KiB) 2153 keer bekeken
Enige waar je op moet letten is dat de S en M wel NTA goedkeuring hebben en de L niet....

Zeker met het mee kleurende vizier erg praktisch.
Vindt de helm lekker zitten, sluiting is even wennen, soort haakje.
Roosters/gaas om te voorkomen dat er ongewenst insecten tussen je hoofd en de helm komen te zitten, erg fijn.

Enige waar je aan moet wennen als je de Lazers Anverz gewend bent is dat het vizier heel licht je neus raakt.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Plaats reactie