Cratoni Vigor helm (ECE-R 22.05 gekeurd)

charliemk
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:48

Ik heb de Vigor gepast (XL), maar deze zat niet goed. Het vizier kwam ofwel veel te hoog, ofwel drukte het op mijn neus. Tussenin was niet mogelijk want dan werd mijn zicht belemmerd door de onderzijde van het glas.

Niets voor mij dus, binnenkort een andere testen.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

charliemk schreef: 14 aug 2018, 21:24 Ik heb de Vigor gepast (XL), maar deze zat niet goed. Het vizier kwam ofwel veel te hoog, ofwel drukte het op mijn neus. Tussenin was niet mogelijk want dan werd mijn zicht belemmerd door de onderzijde van het glas.

Niets voor mij dus, binnenkort een andere testen.
Als je bij Cratoni wilt blijven, gewoon wachten op de Commuter :ay
charliemk
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:48

mhoutman schreef: 14 aug 2018, 23:11
Als je bij Cratoni wilt blijven, gewoon wachten op de Commuter :ay
Bedankt, maar ik kan niet meer wachten, gezien mijn fiets geleverd werd. Ik heb de Giro Bexley besteld, hopelijk is die goed.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

charliemk schreef: 18 aug 2018, 16:56
mhoutman schreef: 14 aug 2018, 23:11
Als je bij Cratoni wilt blijven, gewoon wachten op de Commuter :ay
Bedankt, maar ik kan niet meer wachten, gezien mijn fiets geleverd werd. Ik heb de Giro Bexley besteld, hopelijk is die goed.
De Bexley komt in Nederland pas begin september weer beschikbaar. Kijk anders naar de Giro Camden en als je perse een vizier wilt de MET GranCorso :)
charliemk
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:48

mhoutman schreef: 18 aug 2018, 20:30
De Bexley komt in Nederland pas begin september weer beschikbaar. Kijk anders naar de Giro Camden en als je perse een vizier wilt de MET GranCorso :)
Ik heb er gisteren nog eentje besteld bij Futurumshop om te testen, en die zou vandaag verstuurd zijn. :bf:
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

charliemk schreef: 19 aug 2018, 11:03
mhoutman schreef: 18 aug 2018, 20:30
De Bexley komt in Nederland pas begin september weer beschikbaar. Kijk anders naar de Giro Camden en als je perse een vizier wilt de MET GranCorso :)
Ik heb er gisteren nog eentje besteld bij Futurumshop om te testen, en die zou vandaag verstuurd zijn. :bf:
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Sommige kleuren en maten zijn wél leverbaar. Mijn vervangende mat zwarte helm maat M (hij valt groot) is steeds vertraagd :bh:
charliemk
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:48

mhoutman schreef: 19 aug 2018, 14:34
charliemk schreef: 19 aug 2018, 11:03
mhoutman schreef: 18 aug 2018, 20:30
De Bexley komt in Nederland pas begin september weer beschikbaar. Kijk anders naar de Giro Camden en als je perse een vizier wilt de MET GranCorso :)
Ik heb er gisteren nog eentje besteld bij Futurumshop om te testen, en die zou vandaag verstuurd zijn. :bf:
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Sommige kleuren en maten zijn wél leverbaar. Mijn vervangende mat zwarte helm maat M (hij valt groot) is steeds vertraagd :bh:
Ik heb inderdaad wel een witte moeten kiezen. Maar mijn voornaamste doel is om goed zichtbaar te zijn, dus ik heb daar geen probleem mee!
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Intussen wegens black friday actie bij Amazon toch eens een cratoni vigor xl in huis gehaald voor 132 eur. Ik kan nog niet opnieuw fietsen maar hij zit ongelooflijk fijn voor mij. Beter dan de bexley in mijn geval.

Ik vreesde ervoor me benauwd te voelen in deze helm maar dat is compleet niet zo.

Wat ik wel merk is dat ik de helm nog een beetje kan bewegen van voor naar achter terwijl hij redelijk vast zit aan de kin. Is dat een probleem?
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

Dit is mijn eerste bericht. Ik zal mijn profiel in de komende dagen voltooien. Je forum is geweldig, maar mijn bericht is vertaald door Google Translate. Een ander kleiner forum bestaat in Zwitserland.

Goede morgen.

Voor e-bike Zwitserse wetgeving is voor de elektrische fiets helm (45 km / h) is niet moeilijk, maar in Frankrijk, ja.

Volgens de recensies zou de Cratoni VIGOR een van de beste zijn. Vooral geaccepteerd in landen waar je een helm "bijna motorfiets" nodig hebt.
Zijn er andere modellen beter (e-bike + bromfiets) (Giro, Kask, Uvex?).

Is er een Zwitsers helmmerk? Ik vind het leuk dat Stromer verbonden met een fabrikant om een ​​gefrankeerde Stromer model leveren aan het!

Er zijn ook de Cratoni Smartride-rimpels duur, maar is het beter dan de VIGOR ?? (geen gecertificeerde motorfiets)
Cratoni, een Duits merk, vertelt me ​​dat ze geen dealers meer heeft in Zwitserland.
Ik vraag me af waar je je Cratoni-kracht hebt gekocht. Het moet in Duitsland op internet worden besteld.
Dit model is belangrijk omdat ik op 2 km van de Franse grens woon en ik geloof dat in Frankrijk voor fietsen met 45 km / u een motorhelm vereist is. Helaas kan ik de maat niet testen. We moeten de hoofdomtrek meten en voor mij L of XL.

De kracht normaal of klein of groot? bedanken
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Grootste maat, gewoon op Amazon.de of Amazon.co.uk! Als je wat zoekt kun je hem voor rond de 100 euro kopen! Heb zelf uiteindelijk 86 euro betaald op Amazon maar dat was wellicht foutje van hen. Daarna niet meer zo goedkoop gevonden.
Plaats reactie