Lazer Anverz met MIPS en NTA 8776

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als je een van beiden wilt kopen, dan gewoon beiden bestellen. Thuis passen en degene die je niet wilt hebben terugsturen. Desnoods het passen combineren met een (kort) ritje, zodat je ook ervaart hoe:
- warm of koud de helm is,
- hoeveel lawaai de helm produceert,
- of het vizier snel beslaat of vervelende lichtreflecties heeft,
- hoe de helm op je hoofd zit als de fiets je heen en weer schudt.

Geen idee hoe flexibel je leven er uit ziet, maar ik probeer een regenbui te ontwijken door goed naar het weerbericht (via verschillende weer-Apps) te kijken. Ik weet hoeveel tijd ik nodig heb om de woon-werk afstand te overbruggen. De spatbordverlengers van Jeroen van Zijp zorgen dat het water wat al gevallen is mij (en mijn fiets) niet onnodig nat maken. Een hele enkele keer heb je geen keuze en zul je inderdaad door de regen de afstand moeten overbruggen, maar dat aantal keren (per jaar) kun je vaak op de vingers van 1 hand tellen, tenminste.... dat is mijn ervaring.
Witte ST3 van maart 2019
Jos67
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2019, 13:52
Locatie: Leek

Rij sinds decemberzegels de aanverwante, bevalt uitstekend. Ben brildragend, bij testrit zonder vizier sterk tranende ogen, daarom vizier onmisbaar. anverz bevalt prima.
ST3-Pinion met geveerde voorvork/Zwart/ v Zijp/ Ortlieb Voorheen: ST2-2022/blauw/983WH/Daarvoor: ST1-X 2018 /Mat anthraciet[/b]/983 Wh/s / -Santos tandem met Pendix voor de vakanties-
satsurfer
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2018, 18:40

Stroompje schreef: 24 mei 2018, 18:31 Maar ik worstel ook nog met de steun voor de camera op de bovenkant.
Ik heb een Shimano helm camera (Lazer is ook onderdeel van Shimano volgens mij), maar de steun op de Shimano is smaller dan die op de helm, terwijl er op de helm klem ook geen locksysteem is aangebracht.
Hoe heb je het opgelost?
Deze had ik in het oog, maar ziet er ook niet compatibel uit
https://www.gitup.com/cameras/78-gitup- ... amera.html
eveneens niet compatibel
https://nl.aliexpress.com/item/40000469 ... 2e0eyfGSuC
nochtans waren deze vrij plat (aerodynamisch)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag Laser Anverz en Abus Pedelec 2.0 gepast.
Pasvorm van de Abus 2.0 is anders dan van de Abus Pedelec+, maar ook deze zit me nog niet goed (maar wel beter dan de huidige). Abus heeft wel voordeel van de oorkappen (maar heb geen idee of die goed werken) en 't feit dat hij beschikbaar is in 't fluogeel.

Anverz zIt me als gegoten, en wordt waarschijnlijk mijn volgende helm (de huidige is nu bijna 3 jaar oud).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook nog steeds superblij met mijn Lazer Anverz.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Koegger
Pro
Pro
France
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2019, 15:06
Locatie: Genève et alentours

Stromeur schreef: 24 sep 2019, 22:12 Ik ben ook nog steeds superblij met mijn Lazer Anverz.
+1
Net een extra smoke vizier besteld (3w wachttijd), want iridium was niet beschikbaar
st1x 17” ocean, 983kwh batterij, juli 2019
LVAerde
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2018, 13:56
Locatie: België

Iemand die in de helm een insektennetje heeft ingewerkt?
AfbeeldingGrtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

LVAerde schreef: 27 sep 2019, 19:29 Iemand die in de helm een insektennetje heeft ingewerkt?
Had ik in mijn fietshelm wel en ik baalde ervan dat dit op mijn SP helm niet had. Ik heb die SP helm nu net geen 2,5 jaar en heb het netje nog geen enkele keer gemist.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb mijn hele wielerleven nog nooit een netje gehad; nooit gemist.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Nu de donkere dagen er weer aan komen en ik heb het hier nog niet aangekondigd gezien: blijkbaar zijn er ook fluo-kappen beschikbaar voor de Anverz. Prijs is net geen 20€ volgens lokale dealer. Ik vermoed dat ik wel eentje ga halen (aangezien ik mijn zwarte al lang geleden heb kwijtgespeeld :lol: ), zal mijn ervaring hier nog posten

Afbeelding
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Plaats reactie