Lazer Anverz met MIPS en NTA 8776

Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

En weet iemand of er een verloop is, of biedt Lazer ook een klem aan voor de Shimano (after al, Shimano is distributeur van Lazer!!)?
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Naar lezen van jullie positieve bevindingen van de Lazer deze gisteren ook besteld ben erg benieuwd

Heb maar een klein koppie dus een S besteld ben benieuwd ;p
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo,
Even wat praktijk ervaring.

Tegen mijn intuïtie in (zie mijn vorige post over het beeld door het vizier), toch fietstochtje gemaakt, met het vizier gemonteerd.
Het was warm vandaag, dus een mooie gelegenheid voor een test van de ventilatie in de helm.
Kort gezegd:

1. De kwaliteit van het beeld door mijn bril en het vizier valt mee. Aan zichtbaarheid van de rand van het vizier waar je toch in een deel van het blikveld naar zit te kijken wen je snel.
2. Met vizier erop is echter de koeling in het gezicht te gering voor mij. Als je het vizier omhoog schuift stoort dit echter de luchtstroom door de ventilatie gaten in ernstige mate, en je voelt je hoofd al snel opwarmen. Dus halverwege de rit heb ik het vizier eraf geschroefd.
3. Met de kale helm, merk je dat deze beter koelt dan de Bontrager, aanzienlijk beter, maar nog steeds is deze helm met al het materiaal erin een “beste isolatie”, en je hebt het bij omstandigheden als deze middag, ca. 29 graden en weinig wind, voor het mooie wat te warm. De koeling is toch veel minder dan de Giro Æon die we eerder hadden, maar deze is niet goedgekeurd voor speed pedelec gebruik.
4. De pasvorm van de helm is heel goed, ik kan niet anders zeggen dat helm eleganter staat dan de Bontrager.
T. De ruis langs de helm rand en de riemen is goed, zelfs iets beter dan mijn Giro.

Kortom een fijne helm. Voor mij wel zonder vizier, zeker in de zomer.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Tja ventilatie met deze temp vind ik niet echt reeel want het is meest logisch dat dat niet werkt..... dan wil je het liefst zonder vizier Stromeren, als er maar enig vorm van verkoeling is !!!

Waar het mijn omgaat is de rijwind zowel in de overdag / middag / als nacht ..... tevens krijg ik regelmatig een tik van een mot in de nacht dus deze zal ik voorkomen door het vizier

Verder hoop ik dat de lazer een betere pasvorm heeft als de abus + want deze zit eigenlijk te los op me bolletje, maar ja je wilt Stromeren dus koopt m
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eric1971 schreef: 26 mei 2018, 23:27 als er maar enig vorm van verkoeling is !!!
Met dit weer is een helm inderdaad sowieso een straf. Het blijft voor elke helmfabrikant een spel tussen gewicht, ventilatie en veilgheidsnormen. Ik ben al lang blij dat de Nederlandse overheid is afgestapt van het onzalige plan om een brommerhelm op de speed pedelec te verplichten, want ook dat ideetje heeft op tafel gelegen. En eerlijk is eerlijk: als dát had gemoeten, dan zou ik nooit een Stromer hebben gekocht.

Mij staat een reisje te paard in Marokko te wachten. Ook zo'n plek waar je beslist geen helm wil dragen, maar ik doe het wel, want ik heb maar één hoofd. En die paardrijcaps ventileren ook nog eens een stuk slechter dan de Lazer Anverz. (Zoutwaterbad op mijn hoofd na 6 uur in het zadel, dat weet ik nu al.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Mmmm zoutwaterbad kun je beter naar Israël gaan en een duik nemen in de dode zee, maar veel plezier op het paard en geniet van je vakantie .... heb je filmpje bekeken van een rit op een paard in het buitenland en dat zag er erg gaaf uit enyoy Stromeur 👍🏻👍🏻👍🏻

Ps veiligheid boven alles 😉
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank, dank :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Gisteren de Lazer binnen gehad maar de plicht om te gaan werken riep waardoor er geen tijd was om de helm goed te kunnen bekijken en op jet bolletje te zetten. Vanmiddag vizier gemonteerd regenjas verwijderd en op het bolletje gehad. Eerste indruk zit als een cocon om het bolletje :cool2: lederen riempjes zijn aardig stug maar dit word vanzelf soepel nagelang het gebruik :cool2: vizier werk mooi nog genoeg ruimte eronder voor een zonnebril :cool2: Het zal met deze temp een stuk warmer aanvoelen met vizier naar beneden, maar aan de andere kant beschermd het vizier de oogjes mooi voor al het rondvliegend gespuis ;p het zal voor mijn zeker een meerwaarde hebben als ik in de avond cq nacht naar of van me werk afkom :ay

Afbeelding

Afbeelding

Nu de test nog in de praktijk 😉
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Je weet het, mond dicht tijdens het stromeren met een Lazer helm. :lol:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Net zo dicht als me de abus :bu:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Plaats reactie