Lazer Anverz met MIPS en NTA 8776

James
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2019, 20:57

RHJ schreef: 09 okt 2019, 23:46 I use a Lazer Anverz MIPS with the little LED light.
The LED uses small battery wich you replace once it losts its power.
Don't know yet how many hours it will run but I suppose I will last quite long and the small battery is cheap.
Well be carefull to dispose it in the right way for environment protection :oops:
Thanks! Are you actually happy with it? Is it well visible? I have anyway a light on the back rack, so I guess that even if it is small it does the job, am I right? In general are you happy about the helmet? Thanks :)
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Very happy with the Anverz. Perfect vizor an nice fit (at least on my head....)
Nice comfortable and lightweight helmet and the little LED is a helpfull safety issue :hy:
+STROMER- ST5
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

Daniel1975 schreef: 09 okt 2019, 22:11 Ik zie dat hij op veel webshops is uitverkocht of alleen S.
Komt er een andere aan ofzo?
De Anverz zag ik afgelopen weekend nog in iBike winkel in M & L (https://www.ibike.be/), maar hij staat blijkbaar helaas niet op de webshop. Als je wil kan ik er wel eens langsgaan, want passeer er regelmatig
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Evert schreef: 10 okt 2019, 06:46
Daniel1975 schreef: 09 okt 2019, 22:11 Ik zie dat hij op veel webshops is uitverkocht of alleen S.
Komt er een andere aan ofzo?
De Anverz zag ik afgelopen weekend nog in iBike winkel in M & L (https://www.ibike.be/),
Bij Ibike Deurne ligt hij ook van de week nog gepast maar zat niet goed voor mij de Abus Pedelec 2.0 zat dan wel weer goed.
zou graag de cratoni commuter en de giro bexley ook nog eens passen.
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

Daniel1975 schreef: 09 okt 2019, 22:32 Bij de bekende duitse shops niet of nauwelijks te krijgen. Ben ik niet gewend :bn:
Beetje verder zoeken dus.
asjeblieft, een hele winkel :-)
https://www.sport44.com/catalogsearch/result/?q=anverz
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Luc ST1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:38
Locatie: Drongen (Baarle)

Ik kocht de Lazer Anverz verleden maand bij fietsen godefroot in st-Martens-Latem. Zeer goede helm en was de enige die echt goed paste. Voor de geïnteresseerden, hij is daar nog steeds verkrijgbaar.
fluxw42
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2019, 08:40
Merk SP: Stromer ST1

Tophelm!

Vorige week maandag is m'n voorwiel in een bocht weggegleden waardoor ik hard op m'n hoofd (linker slaap / oorschelp) gevallen ben.

De Lazer Anverz heeft daar echt z'n werk gedaan: ik heb géén verwondingen aan m'm hoofd. Enkel de rand van de helm stond er links en vooraan goed in (stof / schuim van de helm geeft blijkbaar toch lichte schaafwond)?

De helm is samengebleven maar wel gebarsten. Wat ik niet wist is dat Lazer een programma heeft voor vervanging bij een crash. Ik kan exact dezelfde helm opnieuw kopen voor 50% van de prijs.

https://www.lazersport.com/nl/programa- ... -een-crash

Ik reed nu ongeveer 8 maanden met de Lazer Anverz, en ben er heel tevreden van.

Pluspunten:
  • Zit goed op je hoofd, voelt totaal niet zwaar aan en is vlot aangepast met het draaiertje achteraan.
  • Zolang je fiets dampt het scherm niet aan. Als je stilstaat komt er wel damp bij kouder weer door je ademhaling
  • Met de schelp erop ben je goed beschermd tegen de regen of koude wind.
  • In de zomer kan de schelp er af en dat is direct een pak frisser.
  • Magnetisch slotje werkt vlot. Eens je weet hoe het werkt kan je dit gemakkelijk met één hand openen of sluiten.
Ook enkele minpunten:
  • Zonder schelp heb ik af en toe een insect die tussen de ventilatie door knalt en dan in je haar zit te zoemen :)
  • Het scherm omhoog doen gaat iets moeilijker dan nodig is: Ik moet de twee vijzen redelijk aanspannen of ze komen los na enkele weken openen en sluiten.
  • Rood lichtje achteraan lijkt handig, maar stelt niet zo veel voor qua licht.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb me vandaag een nieuwe helm gekocht. Na uitvoerig passen heb ik gekozen voor de Lazer anverz, die perfect rond mijn hoofd paste. De Abus Speed-pedelec 2.0 kon ik niet goed vastzetten op mijn hoofd, die viel dus af.

De Anverz zit goed, bril past perfect onder het vizier. Windgeruis is niet erger dan met de Abus speedpedelec 1.0 die ik tot nu toe gebruikte. Maar die zat nooit echt perfect.

In de winkel lagen ook nog Giro helmen, maar die weiger ik principieel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook nog steeds enorm blij met mijn Anverz. Wat mij betreft de best ventilerende lichtgewicht helm met vizier.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Heb nu naast de Specialized Ambush Comp, ook de Lazer Anverz aangeschaft; vooral vanwege de schaal tegen de kou/rijwind en goede pasvorm. Kan slecht tegen balaclava en coltruien e.d. :mrgreen:

De pasvorm M is in mijn geval uitstekend en de stelschroef zit gelukkig wat hoger, zodat deze niet wordt versteld door je kraag tijdens het fietsen.
De wat kwetsbare schaal lijkt er nogal makkelijk vanaf te komen (zwak klemsysteem), hoop dat deze er niet afwaait zoals bij een andere fietser.
Het rode LED lampje met twee knoopcellen was even zoeken om werkend te krijgen; lampje eruit trekken en de isolatiestrip verwijderen. Bij de helm worden vier stootstrips geleverd; geen idee waar ik die moet plakken, in de gebruiksaanwijzing geen vermelding. (edit: het zijn geen stootstrips maar reserve plakkers t.b.v. de binnenvoering; daar zitten dezelfde klittenband plakkers)

Verder valt mij op dat de bandjes wat stug zijn en lastig zijn te verstellen; het vizier uitgeklapt tegen de punt van de schaal drukt(?) en dat de gebruiksaanwijzing verouderd is.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie