Oordoppen... maar welke ?

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hallo allesstroomt,
De oordoppen dewelke ik had laten aanmeten zijn inderdaad de motor versie. De haakse buisjes dien je te plaatsen in de filterdoorgang en het uiteinde dat uitsteekt, naar achteren te draaien, zodat de wind hier langs gaat. Als je Kristof in Peer even een berichtje stuurt met het type (meestal heb je op je doosje een code staan), zal hij de juiste haakse buisjes naar je toe sturen. Ik denk dat er verder geen verschil zit in het draagcomfort, daar ze op maat gemaakt worden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Bedankt free2be! Ze zijn daar bij variphone echt wel communicatief: kreeg snel een antwoord en mag langskomen volgende week. Is vrij dichtbij voor mij. Kristof verwees wel naar een adapter zoals voor de in ear audio oplossingen. Dat zou onder een helm lastig kunnen worden. Maar vermoedelijk lossen we het snel op door te testen tijdens mijn afspraak. Bedankt voor dit goeie idee!
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Succes, laat je oren maar eens in de watten leggen! Misschien best dat je je fietshelm meeneemt, zodat je ter plaatse kan vaststellen of er hinderlijke dingen in combinatie met je helm dienen weggenomen te worden!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
wdvill
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2019, 09:54
Locatie: BE-9000

allesstroomt schreef: 22 mei 2019, 09:05 Bedankt free2be! Ze zijn daar bij variphone echt wel communicatief: kreeg snel een antwoord en mag langskomen volgende week. Is vrij dichtbij voor mij. Kristof verwees wel naar een adapter zoals voor de in ear audio oplossingen. Dat zou onder een helm lastig kunnen worden. Maar vermoedelijk lossen we het snel op door te testen tijdens mijn afspraak. Bedankt voor dit goeie idee!
Om even een wegzinkend topic naar boven te halen : hoe waren de bevindingen? (specifiek, icm welke helm, en evt bijkomende middeltjes als bcb. Cat ears?)
Binnenkort ga ik voor nieuwe Variphone musicians earplugs te Gent, en wil gelijk bekijken wat de (combo-) opties zijn voor oordoppen op de fiets.
🇧🇪 ST3 983Wh
Gent - Antwerpen
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

De afspraak was een beetje een koude ontvangst. Kristof zelf met wie ik gemaild had was plots toch niet beschikbaar ondanks de afspraak en de inspringer wist van niks.

Ik heb zelf al goede muziek doppen op maat maar daar zit een lipje aan waardoor ze niet onder mijn helm passen (cratoni vigor). Het idee om een andere filter te steken met specifiek aangepaste buisjes kon dus niet omdat er telkens een lipje uitsteekt.

Aparte Moto doppen zullen het dus moeten worden. Eventueel nog steeds met de buizenconstructie zodat ze niet haaks op de wind staan.
wdvill
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2019, 09:54
Locatie: BE-9000

Ah, jammer!
Had je soms contactgegevens van de bewuste Kristof voor me? Om zo goed mogelijk voorbereid bij mijn dealer in Gent langs te gaan.

Met het lipje aan de oordop bedoel je een uitstulping die eigen is aan de vorm van de oordoppen?
Heb een Giro Bexley in bestelling staan, sowieso kijken hoe die bevalt en evt. aan ruis toedraagt.
🇧🇪 ST3 983Wh
Gent - Antwerpen
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Het is een lipje aan de filter en dat is dan weer een rondje dat in de oordoppen klikt.

Bij Variphone moet je zijn.
KingsOrange
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2019, 16:10

Ik heb niet het hele verhaal doorgelezen maar wilde mijn ervaring delen.
In eerste instantie zonder doppen, zonder muziek.
Werd gek van het windgeruis.
Daarna Aftershokz aangeschaft. Geweldig op de fiets. Werkt via bot geleiding en daarmee werd mijn rit (45 min) een stuk minder saai.
De gehoorgang is helemaal vrij waardoor je alles om je heen nog prima hoort.
Dat windgeruis bleef wel een dingetje.
Dus van die grove haren om mijn helm bandje geplaatst. Ik geloof dat deze cat-ears heten.
Het is net als zo'n harige Microfoon. Windgeruis wordt hiermee afgevangen.
Dat werkt redelijk. Als ik een schatting zou moeten maken dan denk ik dat het windgeruis met circa 40% afneemt.

Laatst waren eindelijk mijn op maat gemaakte oordoppen klaar voor als ik naar een festival gaat.
Die heb ik bij een audicien laten aanmeten en je kunt ze met verschillende demping krijgen.
Ze zijn redelijk zacht en passen buitengewoon. Ze zijn tenslotte op maat.
Ik heb deze ook op de fiets geprobeerd.
Dat is echt heerlijk. Zeker in combinatie met de Aftershokz.
Die hoef je maar zachtjes aan te zetten.
Wel is het zo dat je je omgeving nu minder goed hoort. Laat ik daar geen doekjes om winden. Toch lijkt het erop dat ik nog genoeg mee krijg van het verkeer. Ik hoor het als een brommer mij nadert of als er een auto in de buurt is.
Een en ander is denk ik afhankelijk welk filter je kiest.
Het windgeruis is weg. De rit is rustig en je komt een soort van uitgerust aan :-)

Gelukkig is mijn route rustig en weinig kruisen verkeer met auto's. Goed spiegelen. Goed kijken. Beheerst rijden.
Dat werd vanmiddag maar weer duidelijk toen ik een brommer rijder tegenkwam die een aanrijding had met een fietser. De brommer rijder was er gehavend aan toe. De fietser had ogenschijnlijk weinig letsel.
Wees voorzichtig allemaal. Be safe!
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik gebruik Variphone, de zachter motorrijdersversie. ze zitten mij strak genoeg, doen soms zelfs iets pijn.
Mijn"oude" heb ik ooit bij meterhoren laten maken en zitten eigenlijk veel prettiger en zijn nog voldoende beschermend.
Sinds ik met andere helm rij, de Specialized is het geruis met 90%afgenomen en gebruik ik nog zelden dopjes op de fiets, wel als ik moet slapen op locatie.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Welke specialized is dat precies?
Plaats reactie