Oordoppen... maar welke ?

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Erwin schreef: 11 sep 2019, 18:05Ik denk dat de mensen die hier schrijven om gehoorbescherming op maat te nemen weinig of geen ervaring hebben hiermee....
Henry schreef: 12 apr 2019, 18:11 Hier een eigenaar van Elacin oordoppen, besteld bij Schoonenberg: de ProActiv Drive Customized Professional. Elders op het forum kon je al een lovende reactie lezen van Capaclan. Net opgehaald en kort getest. Het resultaat bevalt me eerlijk gezegd goed. Volgende week zal ik met een update komen.
:ck:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Vandaag met Crescendo Moto oordoppen gereden en dat beviel goed bij 4 Bft. tegenwind ... praten met oordoppen in zal nog enige gewenning vragen (ze waren snel uit aan de kassa ... :lol: ), maar al bij al was het een prima ervaring : nog licht hoorbare wind (zeker niet storend, demping zeer goed merkbaar) en het andere verkeer was nog goed waarneembaar. :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Gezien de matige reacties omtrent de doppen op maat ben ik eerst eens bij een standaard oordop te rade gegaan. Ik heb voor de volgende gekozen:

https://oordopjes-kopen.nl/nonoise-motor-oordopjes.html

Volgens mij zijn deze vrij identiek aan de dopjes die Galvas hierboven heeft gedeeld. Ik ben er in ieder geval heer enthousiast over. Ik heb ontzettend veel last van de windruis en deze doppen weten dat tot een zeer acceptabel niveau te verlagen, echt een verademing. En ondanks dat kun je de omgeving nog wel horen, al is het geluidsniveau wel een stuk lager dan zonder doppen.

Ik heb het doppen houdertje aan mijn sleutelbos, dus heb ze altijd voor het grijpen, ideaal. En deze doppen geven mij voor nu geen reden om naar oordoppen op maat te gaan, ben prima tevreden, en ik ben een grote zeikerd als het om geluid/noise gaat :bf:
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Plaats reactie