Fietstassen

Marijn
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:08
Locatie: Mechelen
Km-stand: 11000

Golvas schreef: 23 jun 2018, 07:22 Je vermeldde de grootte van je laptop niet, maar ik zou in eerste instantie al eens een kijkje nemen bij Ortlieb en bij Vaude.

- Ortlieb : https://www.ortlieb.com/nl/fahrradtaschen/

- Vaude : https://www.vaude.com/nl-BE/Producten/Fietstassen/?p=1

Het klapperen van de tas kan je opvangen door de bescherming van de bagagedrager : viewtopic.php?f=9&t=1304
HP elitebook 840 —> zou 14” moeten zijn. Dank je voor de tips!
Golvas

Je laptop meet 33,8 x 23,7 cm en past dan ook in zowat elke tas.

Als extra bescherming zou je hem nog in een sleeve kunnen stoppen, voorbeeldje : https://www.123bestdeal.nl/hp-accessoir ... -antraciet
Marijn
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:08
Locatie: Mechelen
Km-stand: 11000

Welk merk biedt het beste bevestigingssysteem met het oog op ‘klappervrij’?
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Marijn schreef: 23 jun 2018, 07:31
Tomasj schreef: 23 jun 2018, 07:17 De Ortlieb-tassen doen het hier zeer goed. Maar ook tassen van Vaude en New Looks lijken me een erg handig bevestigingssysteem te hebben
Thx. Ik zie dat ze 2 concepten hebben (QL2.1 en QL3.1). Is het verschil vooral de handigheid in opzetten en afnemen, ten koste van een permanent stuk te hebben zitten voor de 3.1?
Ik heb nu QL 2.1 maar ook een tas gebrukt (ligt op zolder) met 3.1. Voornaamste verschil is draagcomfort als schoudertas. Met 3.1 heb je geen uitsteeksels die in je zij prikken. Bevestiging op de fiets vind ik beiden prima al vind ik het 2.1 systeem wat robuuster. Er is meer keuze aan tassen met 2.1 en je kan met het QL 2.1 systeem makkelijk wisselen tussen fietsen. Ik gebruik af en toe een OV fiets en klik dan met QL 2.1 tas zo aan de bagagedrager. Daarom heb ik voor QL 2.1 gekozen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Marijn schreef: 26 jun 2018, 22:10 Welk merk biedt het beste bevestigingssysteem met het oog op ‘klappervrij’?
Ik heb met mijn Ortlieb tassen geen last van klapperen, maar ze bewegen wel wat op de drager waardoor die drager slijtage sporen krijgt. Er zijn hier mensen die de drager met tape of spiraal band beschermd hebben, dat lijkt goed te werken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Yorka
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:07
Locatie: Noorderkempen

Spijtig dat die drager maar 1 stang heeft naar beneden. Er is nu een open ruimte waar de tas "zweeft". Dat is spijtig. Ik zou er een betere drager op willen hebben. Misschien zelf laten fabriceren.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Yorka schreef: 28 jun 2018, 08:50 Spijtig dat die drager maar 1 stang heeft naar beneden. Er is nu een open ruimte waar de tas "zweeft". Dat is spijtig. Ik zou er een betere drager op willen hebben. Misschien zelf laten fabriceren.
Bij mij zweeft en rammelt de tas niet. Bovenaan opgesloten tussen de dwarsbeugeltjes van de drager en onder rustend op 2 plaatsen (frame en stang van de drager). Beschermtape op frame en drager tegen krassen. Zit al 7000 km zo.

Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Yorka
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:07
Locatie: Noorderkempen

Dus de tas heeft dan toch nog het frame als 2de steunpunt. Dat is goed nieuws.
Bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 28 jun 2018, 07:25
Marijn schreef: 26 jun 2018, 22:10 Welk merk biedt het beste bevestigingssysteem met het oog op ‘klappervrij’?
Ik heb met mijn Ortlieb tassen geen last van klapperen, maar ze bewegen wel wat op de drager waardoor die drager slijtage sporen krijgt. Er zijn hier mensen die de drager met tape of spiraal band beschermd hebben, dat lijkt goed te werken.
Als de bevestigingshaakjes op de juiste plek worden geplaatst klappert de Ortlieb zijtas niet. Bovenste haakjes (zie foto Elsje) zo plaatsen dat de tas keurig klem zit tussen twee dwarsdingesjes van de bagagedrager. Onderste haakje zo plaatsen dat deze precies en volledig over de staander van de bagagedrager schuift wanneer je de tas in een kleine bochtbeweging aan de drager hangt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat is precies wat ik heb, maar dan nog steeds leveren ze flinke gebruikssporen op. Mjin bagagedrager is flink ingesleten na 3,5 jaar. Niet dat ik dat erg vind, maar het is wel wat om rekening mee te houden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie