Pagina 7 van 18

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic

Geplaatst: 06 jul 2018, 10:14
door Fietske
Geen idee of hij al is langsgekomen:

Michelin Energy E-Bike Performance Line Drahtreifen ECE-R75 - 26x1.85", kosten ca. 20 euro.
Kon wel eens de mooie tegenhanger zijn voor de ST1, ST1x en ST2 serie waarvoor de Pirelli van de ST5 niet leverbaar is.
Optisch in ieder geval een geslaagde band.

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic

Geplaatst: 06 jul 2018, 10:50
door FreddyH
Ziet er goed uit, helaas lijkt hij niet leverbaar in 28x1,75 (47-622) :(

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic

Geplaatst: 12 sep 2018, 10:33
door Golvas
Vraagje aan de mensen die preventief met sealant in hun banden rijden: je herhaalt de behandeling met een bepaalde frequentie (6 maanden ?), komt er geen moment dat die binnenband "verzadigd" is door al die behandelingen en dat de binnenbanden hierdoor moeten vervangen worden ?

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic

Geplaatst: 12 sep 2018, 14:21
door mhoutman
Golvas schreef: 12 sep 2018, 10:33 Vraagje aan de mensen die preventief met sealant in hun banden rijden: je herhaalt de behandeling met een bepaalde frequentie (6 maanden ?), komt er geen moment dat die binnenband "verzadigd" is door al die behandelingen en dat de binnenbanden hierdoor moeten vervangen worden ?
Goeie vraag Dirk :ay !

Ik gebruik Stan's Notubes en volens mij is 'normaal'' gebruik bedoeld voor tubeless banden. Bij mij gaat het dus in de binnenband.

Dit staat in hun FAQ. https://www.notubes.com/faqs

How long will the sealant last in my tire?

The sealant should last anywhere from 2-6 months or longer. However, there are many factors that the time will depend on: temperatures in your area, weather and humidity conditions, how often you ride, where you store your bike (cooler is better), tire casing thickness, number of punctures the sealant has already sealed that you never knew you had, etc.

Ik denk dat ik het 1 keer paar jaar ga verversen en in het ergste geval kan er altijd nog een nieuwe binnenband in...preventief zeg maar, maar daar doe je het sowieso voor :)

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic

Geplaatst: 12 sep 2018, 17:58
door Golvas
Schwalbe Doc Blue Professional droogt na zijn werkzame periode op tot een rubberfilm ... deze sealant wordt geproduceerd door Stan's NoTubes, ik ga er dan ook van uit dat het resultaat bij Stan's zelf hetzelfde is en dat je in beide gevallen gewoon mag "bijvullen" zonder dat je de binnenband moet "leegmaken".

Bij Slime ("gegarandeerd twee jaar werkzaam") is het een ander verhaal ... hier wordt het volgende aangegeven:
Slime is een vloeistof die kan uitdrogen na een lange periode. De roest- en corrosieremmers in het afdichtmiddel breken af na verloop van tijd. Voor maximale bescherming tegen lekrijden en optimale prestaties, raden wij aan Slime na 2 jaar te vervangen. Voor veel banden zal dit doorgaans ook de periode zijn dat ze aan vervanging toe zijn door slijtage. Bij fietsen waar langer dan 2 jaar op dezelfde banden gefietst wordt raden we aan om de binnenband te vervangen om zo de kwaliteit en werking van ons product te kunnen garanderen.

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic

Geplaatst: 15 sep 2018, 11:50
door Free2be
Bij m'n vrouw haar e-bike hadden ze ook zo'n pap ingespoten, met als gevolg dat ik de band niet meer kon oppompen, het ventiel binnenste zat gewoon vastgeplakt, eruit gepeuterd, maar dichte niet meer af..dus nieuwe binnenband en nooit nog van dat spul in m'n banden. Hetzelfde met die autobanden reperatiekids, in de meeste gevallen mag je je buitenband in de vuilcontainer dumpen.

Volgens de info van de dealer in Geleen, zouden de nieuwe pirelli's die gemonteerd zijn op de ST5 een hemelsbreed verschil in rijeigenschappen en comfort uitmaken, tov van de vorige banden. Op de ST3 zou er ook Pirelli's liggen maar blijkbaar van 'n ander type, voorlopig nog niet gekend wat of welke.

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic

Geplaatst: 15 sep 2018, 13:23
door Tomasj
Free2be schreef: 15 sep 2018, 11:50
Volgens de info van de dealer in Geleen, zouden de nieuwe pirelli's die gemonteerd zijn op de ST5 een hemelsbreed verschil in rijeigenschappen en comfort uitmaken, tov van de vorige banden. Op de ST3 zou er ook Pirelli's liggen maar blijkbaar van 'n ander type, voorlopig nog niet gekend wat of welke.
Op het forum is ook iedereen die met die Pirelli's heeft gereden lyrisch over de banden, maar blijkbaar is de band bij nat wegdek niet zo goed (tenzij iemand dat hier corrigeert)

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic

Geplaatst: 15 sep 2018, 13:35
door Free2be
Diegene die al beschikken over de ST3 Launch Editon, zouden dat intussen al kunnen weten..

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic

Geplaatst: 15 sep 2018, 15:41
door Martin
Free2be schreef: 15 sep 2018, 11:50 Volgens de info van de dealer in Geleen, zouden de nieuwe pirelli's die gemonteerd zijn op de ST5 een hemelsbreed verschil in rijeigenschappen en comfort uitmaken, tov van de vorige banden. Op de ST3 zou er ook Pirelli's liggen maar blijkbaar van 'n ander type, voorlopig nog niet gekend wat of welke.

ST5: Cycle-e 57-584 (27.5 X 2.40)
ST3: Cycle-e ST 57-584 (27.5 X 2.35)

Bron: stromerforum.ch

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic

Geplaatst: 15 sep 2018, 18:52
door Golvas
Free2be schreef: 15 sep 2018, 11:50 Bij m'n vrouw haar e-bike hadden ze ook zo'n pap ingespoten, met als gevolg dat ik de band niet meer kon oppompen, het ventiel binnenste zat gewoon vastgeplakt, eruit gepeuterd, maar dichte niet meer af..dus nieuwe binnenband en nooit nog van dat spul in m'n banden. Hetzelfde met die autobanden reperatiekids, in de meeste gevallen mag je je buitenband in de vuilcontainer dumpen.
Er is een essentieel verschil tussen "ingespoten pap" die louter als "thuiskomer" bedoeld is en een sealant die preventief ter voorkoming van lekke banden wordt gebruikt ... mijn collega zijn zoon bolt ondertussen ruim 3 jaar rond met sealant, zonder enige issues.
Free2be schreef: 15 sep 2018, 11:50 Volgens de info van de dealer in Geleen, zouden de nieuwe pirelli's die gemonteerd zijn op de ST5 een hemelsbreed verschil in rijeigenschappen en comfort uitmaken, tov van de vorige banden.
Het blijft een kwestie van continu alert zijn ... ook met die hoog geprezen Pirelli's, maakt geen verschil uit of het nu droog of nat is.