Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 26" wielen)

Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

FreddyH schreef: 10 okt 2019, 19:45 Kijk eens in het grote lekke band overzicht of jouw band daartussen staat een stuur dan een pm naar die mensen.
Goeie tip, ga ik eens doen, want veel ervaringen zijn er niet over gedeeld over deze band. En ik ben toch niet de enige met een ST2s 2018.. :)
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
lecram
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2019, 20:15
Locatie: westland

lecram schreef: 08 okt 2019, 20:04 Heb een prijsopgave gekregen van 228,-- euro voor het plaatsen van de continental top contact winter II premium op het voor en achterwiel van een stromer ST1. is dit inderdaad een beetje marktcomfort.
Aangezien de fiets nog in garantie zit wil ik niet zelf het achterwiel demonteren,

Gr Marcel
Update, een andere prijsopgave was 65 per band en 35 a 40 euro montage kosten, totaal 170,
Maar woensdagmiddag komt een fietsenmaker de 2 banden vervangen voor 140,-- kan een tientje meer of minder zijn volgens hem, aan huis incl voorrijden,

dus het loont om meerdere offertes uit te vragen,.
van Kalhoff connect 10 naar Stromer ST1
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik hoop dat dit wel een Stromer dealer is?

Het achterwiel uit een Stromer halen en terugzetten is echt geen rocket science, ik vind het bijna knap om zoiets verkeerd te doen. Maar we hebben bandje van een Stromer verwisselen bij een reguliere fietsenmaker van op de hoek toch al weleens mis zien gaan en ook bij eindgebruikers gaat er weleens wat mis.

Je wil op zijn minst iemand hebben die al eens een Stromer van dichtbij heeft gezien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
lecram
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2019, 20:15
Locatie: westland

Stromeur schreef: 11 okt 2019, 19:01 Ik hoop dat dit wel een Stromer dealer is?

Het achterwiel uit een Stromer halen en terugzetten is echt geen rocket science, ik vind het bijna knap om zoiets verkeerd te doen. Maar we hebben bandje van een Stromer verwisselen bij een reguliere fietsenmaker van op de hoek toch al weleens mis zien gaan en ook bij eindgebruikers gaat er weleens wat mis.

Je wil op zijn minst iemand hebben die al eens een Stromer van dichtbij heeft gezien.
Zoals ik al aangegeven heb vind ik het belangrijk dat de garantie geen problemen gaat geven, deze fietsenmaker is dezelfde die de dealer gestuurd heeft toen de leenfiets een lekke band had. dus als zij hem zelf ook opdrachten geven zie ik geen problemen met garantie
van Kalhoff connect 10 naar Stromer ST1
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vanaf vandaag rijd ik terug met de winter-conti's (1.95), De maximumsnelheid gaat nog wat verder zakken, maar dat is een kleine prijs voor de geweldige grip van deze rubbers. De garage ruikt opnieuw naar rubber, en de banden zingen weer als een jaar geleden :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heb je - buiten de te verwijderen giethaartjes - een specifieke reden om voor de 26 x 1.90 te kiezen en niet voor de 26 x 2.20 ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Het servicebericht van Stromer dat aangeeft dat afraadt deze band te plaatsen.
Ik heb al gemerkt dat deze band bij wat verdere slijtage (5000 -6000km) begint uit te zakken, en dan zou die wel eens het frame kunnen beginnen raken
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Je bedoelt nog slapper wordende wangen en toename van de diameter door de centrifugaalkracht?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb het Continental Top CONTACT Winter II Premium topic eens volledig uitgespit ... de 55-599 (26 x 2.20) moet kunnen (o.a. Reinout reed er issue-vrij mee) MAAR enkel mits het wegscheren van de giethaartjes (achterband), frequente check van de bandenspanning (moet je sowieso al doen) en een goede uitlijning van het achterwiel ... het doorgesleten frame (liggende achterbrug) van CKR zijn fiets stemt dan uiteraard weer tot nadenken ... :shock:

Zelf ben ik nog aan het twijfelen tss de huidige zomersloefen of winterschoeisel (zolang mijn werksituatie niet wijzigt blijft hij op zijn zomersloefen) maar ik begrijp volkomen je keuze voor de 26 x 1.90. :ay

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tja, ik heb het hier al honderd keer geroepen, maar iedereen wuift het weg. (Overigens had ook de ST1 X van Reinout sleepsporen in het frame.)

Goed dat je hier nog eens een duidelijke foto plaatst van wat er dus kan gebeuren als je een band plaatst die niet voldoet aan de door Stromer opgegeven maten. Dit probleem, daar zijn mensen pas maanden na het monteren achter gekomen... En nu bij de ST3 gaan mensen toch ook weer hun eigen gang.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie