Pagina 33 van 49

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 13 mei 2018, 21:11
door Rik
Tomasj schreef: 08 mei 2018, 20:52 ST2 --- 983 Wn --- 144 Wh/km -- 38,7 km/uur -- 749 Watt -- 61 km -- (mei 2018, 610 km, Tomasj, 52 km enkel)
Tomasj; klein detail: ff een komma vergeten lijkt me ;-)

zou er een verhouding zijn tussen de hogere gemiddelde Wh/km en bvb de hoogtemeters (160 van RobinStromer) of parcours met veel wind etc of is dit vooral rode lichten (stoppen optrekken) ?
aan de gemiddelde snelheid lijkt het niet te liggen.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 13 mei 2018, 21:40
door Tomasj
Ik kan mijn bericht niet meer wijzigen. Is inderdaad een foutje. De hoogtemeters spelen zeker een rol. Ik heb zelf ongeveer 150 hoogtemeters te verwerken over de afstand. Verder het aantal keer dat je moet stoppen en opnieuw accelereren, het vermogen dat je zelf wegtrapt, de instelling van de koppelsensor, de staat van het wegdek, de hoeveelheid wind, de bandendruk, de houding op de fiets, het gewicht van de fietser,...

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 13 mei 2018, 21:48
door Stromeur
Tomasj schreef: 13 mei 2018, 21:40 Ik kan mijn bericht niet meer wijzigen. Is inderdaad een foutje.
Ik heb het aangepast.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 13 mei 2018, 22:34
door Tomasj
Ik ben U eeuwig dankbaar. Enfin, toch zeker tot morgenochtend. :mrgreen:

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 15 mei 2018, 11:30
door Kornelito
De meeste ST1Xen zijn 2017 modellen?

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 15 mei 2018, 13:25
door Stromeur
Yep nog wel. Ik verwacht dat de ST1 X 2018 een wat hoger accuverbruik zal hebben, omdat-ie anders is ingeregeld.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 16 mei 2018, 09:58
door Kornelito
Stromeur schreef: 15 mei 2018, 13:25 Yep nog wel. Ik verwacht dat de ST1 X 2018 een wat hoger accuverbruik zal hebben, omdat-ie anders is ingeregeld.
Dus ook een lagere actieradius? :)

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 16 mei 2018, 16:25
door Stromeur
De ervaringen zullen het moeten uitwijzen, want er zitten ook een andere motor en controller in de 2018 modellen. Als de Stromer daarmee efficiënter is geworden, dan misschien niet.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 16 mei 2018, 16:42
door Lomito
Stromeur schreef: 16 mei 2018, 16:25 De ervaringen zullen het moeten uitwijzen, want er zitten ook een andere motor en controller in de 2018 modellen. Als de Stromer daarmee efficiënter is geworden, dan misschien niet.
Elektromotoren hebben al een zeer hoge efficiency van zo rond de 95%... Er valt hier dan ook weinig winst te behalen. Gezien het hogere koppel/vermogen, de 2018-modellen rijden merkbaar pittiger, en de geringe efficiencywinst van de motor zullen we rekening moeten houden met een kleinere actieradius.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 17 mei 2018, 23:28
door Tomasj
Ik heb hier in het kader van de eco-tuindagen een aantal fietslussen opgemaakt, die ik morgen in één keer wil testen... Ik moet 77 km rijden met 444 hoogtemeters.
De wind zou in ieder geval meezitten (3 Beaufort, en de weer (droog & 17°C) ook). Probleem is dat de weg voor grote stuk uit slecht rijdende betonwegen bestaat, en er ook veel draaien, keren, afremmen en optrekken bij te pas komt.

Ik ben eens benieuwd. Ik vertrek met mijn trapsensor op 20% en standje twee 80 / 60 / 60. Indien ik na 8 km afstand meer dan 10% heb verbruikt zet ik dat standje 2 terug naar 70/35/0.