Waarom vertrek je met een accu die niet volgeladen is? Een accu hoeft toch niet volledig leeg te zijn alvorens hem op te laden, je maakt het jezelf toch moeilijk op die manier.
Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
ja dat was gewoon mijn fout. Ik dacht dat ik het wel zou redden meestal verbruik ik ca. 55%. Maar vergeten op te laden, je kan altijd laden dat klopt.
Vandaag even de kans om de accu te testen...Voorbereiding rit voor de Stromers in mei.(meeting der lage landen....)Thuis vertrokken om 8uur nog koud -1...Steeds op standje 2 sensor op een 30%(kan het niet precies zien vermits geen gebruik smartphone)naar Ronse. Dan eerste deel rit met heel wat hoogtemeters. Nadien terug naar Geraardsbergen. Gemiddelde snelheid 33km/U afstand 97,4km en nog 2% over bij thuiskomst.Grootste bat. met ST2.
Dus 100km met een behoorlijk gemiddelde is mogelijk. Natuurlijk vraagt het meer werk van de beentjes.
Dus 100km met een behoorlijk gemiddelde is mogelijk. Natuurlijk vraagt het meer werk van de beentjes.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Sinds deze week rijd ik op de ST2. Ik heb nog geen toegang tot de app omdat ik nu nog een leenfiets rijd. Ik ben erg benieuwd of iemand ook informatie heeft over het eigen getrapte vermogen op de ST2. Iemand wellicht een vermogensmeter gemonteerd op de pedalen?
Hoe verhoudt geleverd vermogens ST2 tot eigen vermogen?
Is dat altijd een kwart, want bij accelereren is dat volgens mij veel meer.
1 ding is in ieder geval zeker: Ik ben verkocht!
Hoe verhoudt geleverd vermogens ST2 tot eigen vermogen?
Is dat altijd een kwart, want bij accelereren is dat volgens mij veel meer.
1 ding is in ieder geval zeker: Ik ben verkocht!
- TheWhiteRider
- Pro
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
- Locatie: Limburg, BE
Ik heb toch wat problemen om goed te begrijpen wat de Wh/km meetwaarde in het menu van de omni, bij de totalen, wil zeggen.
Hier mijn gegevens van 2 ritten
Datum------Ritafstand--Gem. Snelheid--Tijd--Verbruik---Wh/km---Rest accu--Temp--Wind
28/02/2019---49,1 km-----41,7 km/u-----1u11---535 W--10,9 Wh/km----41 %-----12 °C--ZW2
5/03/2019----49,1 km-----41,2 km/u-----1u11---771 W---15,7 Wh/km----43 %----10 °C---W4
Beide met koppelsensor op 50%, en stand 2 ingesteld op snelheid 100% en de rest op 50%.
Eerste rit gereden met optrekken op stand 2 en alle rechte stukken (40 km) op stand 3.
Tweede rit grotendeels op stand 2 met enkel 1 recht stuk van 5 km op stand 3 (kopwind).
Ik had verwacht dat ik bij de 2de rit minder zou verbruiken, wegens meer stand 2 en meer rugwind.
Dit klopt als je naar resterende accuwaarde kijkt.
Maar als je naar Wh/km en naar verbruik kijkt, klopt dit niet.
Iemand hier een plausibele verklaring voor?
Hier mijn gegevens van 2 ritten
Datum------Ritafstand--Gem. Snelheid--Tijd--Verbruik---Wh/km---Rest accu--Temp--Wind
28/02/2019---49,1 km-----41,7 km/u-----1u11---535 W--10,9 Wh/km----41 %-----12 °C--ZW2
5/03/2019----49,1 km-----41,2 km/u-----1u11---771 W---15,7 Wh/km----43 %----10 °C---W4
Beide met koppelsensor op 50%, en stand 2 ingesteld op snelheid 100% en de rest op 50%.
Eerste rit gereden met optrekken op stand 2 en alle rechte stukken (40 km) op stand 3.
Tweede rit grotendeels op stand 2 met enkel 1 recht stuk van 5 km op stand 3 (kopwind).
Ik had verwacht dat ik bij de 2de rit minder zou verbruiken, wegens meer stand 2 en meer rugwind.
Dit klopt als je naar resterende accuwaarde kijkt.
Maar als je naar Wh/km en naar verbruik kijkt, klopt dit niet.
Iemand hier een plausibele verklaring voor?
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Bike naam "Whitey"
-
- Pro
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
- Locatie: Hallum
Mijn informatie na de eerste duizend kilometers:
Gewicht totaal (ik + bagage in rugzak) = 100 kg
lengte 182 cm,
Ik rijd 4 x per week naar mijn werk (44,7 km enkele reis) en dan alles in stand 3 met trapsensor op 50%. Ik wil nl zsm op het werk zijn. ik doe dat in ongeveer 70 minuten (1,5 minuut per kilometer) afhankelijk van de wind.
Als ik op het werk aankom heb ik normaal rond de 5% over.
Vandaag met windkracht 5 schuin tegen reed ik de batterij leeg op 800 meter voor mijn werklocatie. En dan trapt het zonder ondersteuning toch onaangenaam zwaar
ST2 --- 983 Wh --- 16,7 Wh/km -- 38,7 km/uur -- 646,29 Watt -- 52,97 km -- (feb 2019, 1.149 km, Johnny Markt, 44,7 km enkel)
Gewicht totaal (ik + bagage in rugzak) = 100 kg
lengte 182 cm,
Ik rijd 4 x per week naar mijn werk (44,7 km enkele reis) en dan alles in stand 3 met trapsensor op 50%. Ik wil nl zsm op het werk zijn. ik doe dat in ongeveer 70 minuten (1,5 minuut per kilometer) afhankelijk van de wind.
Als ik op het werk aankom heb ik normaal rond de 5% over.
Vandaag met windkracht 5 schuin tegen reed ik de batterij leeg op 800 meter voor mijn werklocatie. En dan trapt het zonder ondersteuning toch onaangenaam zwaar
ST2 --- 983 Wh --- 16,7 Wh/km -- 38,7 km/uur -- 646,29 Watt -- 52,97 km -- (feb 2019, 1.149 km, Johnny Markt, 44,7 km enkel)
ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( )
Hallum-Drachten (44,7 km)
Hallum-Drachten (44,7 km)
- TheWhiteRider
- Pro
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
- Locatie: Limburg, BE
Thuisrit 49,1 km. Vertrokken met accu 100%.
Lichte rugwind. Alles in stand 3 met kransje 15 gereden.
Vlotjes 46-47-48 km/h kunnen aanhouden.
Bij thuiskomst 32% accu over.
19,9 Wh/km verbruikt, wat neerkomt op 977 W ??
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Bike naam "Whitey"
Een verbruik van 977Wh op 1:11:44 komt neer op een gemiddeld verbruik van ongeveer 820W continu. Dat lijkt mij veel om gemiddeld 41km/h te rijden met wind in het voordeel. Als je nu andersom rekent en nog 1/3 capaciteit overhoud en dus 2/3 verbruikt hebt komt dit op een verbruik van ongeveer 655Wh op 1:11:44 ofwel een gemiddeld continu verbruik van ongeveer 545W. Dat lijkt mij een logischer getal voor deze gemiddelde snelheid. Ofwel ruim 13,3Wh/km ipv 19,9Wh/km. Dus of je hebt een hele goeie batterij (richting 1,45kW/h) of je meting is ergens fout en dan kijk ik naar de Wh/km en niet je rest capaciteit.TheWhiteRider schreef: ↑19 mar 2019, 19:32 20190319_170758.jpg
Iemand hier een verklaring voor?
Thuisrit 49,1 km. Vertrokken met accu 100%.
Lichte rugwind. Alles in stand 3 met kransje 15 gereden.
Vlotjes 46-47-48 km/h kunnen aanhouden.
Bij thuiskomst 32% accu over.
19,9 Wh/km verbruikt, wat neerkomt op 977 W ??
- Martijn Rookie
- Veteraan
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
- Locatie: Vleuten
Net met meisje stukkie wezen rijden op haar tweedehands Qwic N7.1 (ze durft toch niet harder). Zelf in standje 1, voor toeren best wel lekker zo met zonnetje. Vroeg mij af hoeveel km ik kan rijden op een 814 accu in standje 1? Enig idee?
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)