Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius
Tja lijkt mij ook sterk afhankelijk van windkracht dus ook zitpositie hellingen/bergen op de route, banden en druk in de banden en natuurlijk je eigen vermogen
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Jins schreef: ↑16 aug 2019, 19:44 In de link onderaan een beetje uitleg over vermogen, koppel en efficiëntie.
https://www.ebikes.ca/learn/power-ratings.html
Op zich geen "rocket science" maar wel een aantal zaken om rekening mee te houden. Uiteraard speelt de opbouw van de motor en controller hier een rol in als ook de accu spanning. Van de verschillende motor specs die ik al gezien heb schat ik dat de max efficiëntie voor Stromer met 48V tussen de 35 en 40km/h zit en met een piek van 85%. Diegene met echte Stromer specs mag ze hier posten dan zien we allemaal de realiteit zonder giswerk.
Voor de techneuten hieronder een link naar een simulator.
https://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
Vul zoveel mogelijk gegevens in en je krijgt een grafiekje.
voorbeeld :
https://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
Vul zoveel mogelijk gegevens in en je krijgt een grafiekje.
voorbeeld :
- Bijlagen
-
- motor grafiek.JPG (234.51 KiB) 4285 keer bekeken
Op dezelfde website vind je ook een batterij laad simulator.
https://www.ebikes.ca/tools/charge-simu ... s13_p6_l30
Stromer zou dus de psychologische grens van 1 kW/h kunnen doorbreken door gebruik te maken van andere cellen in dezelfde behuizing met dezelfde afmetingen.
https://www.ebikes.ca/tools/charge-simu ... s13_p6_l30
Stromer zou dus de psychologische grens van 1 kW/h kunnen doorbreken door gebruik te maken van andere cellen in dezelfde behuizing met dezelfde afmetingen.
- Bijlagen
-
- batsim.JPG (228.36 KiB) 4285 keer bekeken
-
- Rookie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 aug 2017, 19:21
- Locatie: Provincie Groningen
- Merk SP: ST2
Bij al deze mooie technische verhalen even mijn ervaring van vanmiddag met nauwelijks verbruik. Mijn vrouw voor het eerst op mijn St2 en ik op mijn gewone fiets, Delfzijl - Groningen heen en weer.
Zij reed in stand 1 probleemloos 22-24 km/u, waarbij de blauwe accu zakte, in Groningen na 28 km, tot 97%. Na de pauze terug naar 100% (!). Op het brede fietspad Groningen - TenBoer, 10 km stand 3, brede grijns, daarna weer gezellig 22 km tegen de wind in stand 1, soms even knallen op 3. Na 56 km weer thuis in nog 87% in de accu. Mijn vrouw gaat bij de dealer kijken
Zij reed in stand 1 probleemloos 22-24 km/u, waarbij de blauwe accu zakte, in Groningen na 28 km, tot 97%. Na de pauze terug naar 100% (!). Op het brede fietspad Groningen - TenBoer, 10 km stand 3, brede grijns, daarna weer gezellig 22 km tegen de wind in stand 1, soms even knallen op 3. Na 56 km weer thuis in nog 87% in de accu. Mijn vrouw gaat bij de dealer kijken
- bertjuh1975
- Pro
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 02 sep 2019, 13:01
]Deze grafiek visualiseert mooi hoe het benodigd vermogen exponentieel toeneemt bij snelheidstoename door de factor luchtweerstand: Het effect op je actieradius..
bron: https://www.sciencelearn.org.nz/resourc ... edal-power
bron: https://www.sciencelearn.org.nz/resourc ... edal-power
It is better to correct a wise man than to correct a fool.
For a wise man will thank you, but the fool will despise you.
For a wise man will thank you, but the fool will despise you.