Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Vandaag de 3000 km overschreden.

Tot nu toe nog geen problemen gehad. Hopelijk blijft dit zo :D .

De fiets gaat als een speer, in alle omstandigheden.

Ik heb de lijst aangevuld met mijn gegevens. Blijkbaar de eerste ST3.
Ik ben benieuwd wat voor cijfers de andere ST3'en hebben.

ST1X
618 Wh --- 10,3 Wh/km --- 31,5 km/uur -- 324 Watt -- 54 km -- (mrt 2017, 2.027 km, Stromeur, 30 km enkel)
618 Wh --- 11,7 Wh/km --- 38,5 km/uur -- 450 Watt -- 48 km -- (dec 2017, 2.084 km, Blizzard, 21 km enkel)
618 Wh --- 12,2 Wh/km --- 37,3 km/uur -- 455 Watt -- 46 km -- (jun 2017, 1.350 km, Danigator, 38 km enkel)

814 Wh --- 12,0 Wh/km ---19,5 km/uur -- 234 Watt -- 61 km -- (jun 2017, onbekend, Silver, geen vaste rit)
814 Wh --- 9,7 Wh/km --- 26,1 km/uur -- 253 Watt -- 76 km -- (jun 2017, 2.137 km, Alex.slaets, 25 km enkel)
814Wh —- 9,5Wh/km —— 38:4 km/h - - 365 Watt - - 77 km - - (oktober 2017, 6732 km, STROMERUUD, 36 km enkel)
814 Wh --- 12,1 Wh/km --- 31,3 km/uur -- 379 Watt -- 61 km -- (mrt 2017, 294 km, Zespri, 20,2 km enkel)
814 Wh --- 11,0 Wh/km --- 34,6 km/uur -- 381 Watt -- 66 km -- (jan 2018, 268 km, Speedy, 16 km enkel)
814 Wh --- 10,0 Wh/km --- 38,0 km/uur -- 380 Watt -- 73 km -- (apr 2017, 12017 km, Dreiky, 25 km enkel)
814 Wh --- 11,5 Wh/km --- 35,2 km/uur -- 405 Watt -- 64 km -- (mei 2017, 2.031 km, Pieter)
814 Wh --- 10,9 Wh/km -- 38,4 km/uur -- 419 Watt -- 67 km -- (jun 2017, 504 km, pclaerhout 17", 32 km enkel)
814 Wh --- 11,3 Wh/km --- 38,0 km/uur -- 429 Watt -- 65 km -- (feb 2018, 1.225 km, RenevB, 36 km enkel)
814 Wh --- 14,9 Wh/km -- 32.0 km/uur -- 477 Watt -- 49 km -- (dec 2017, 1.014 km, Wiebe, 33 km enkel)
814 Wh --- 14,8 Wh/km -- 36,6 km/uur -- 541 Watt -- 50 km -- (jun 2017, 894 km, JondeSTX, 32 km enkel)

983 Wh --- 7,5 Wh/km -- 32,0 km/uur -- 242 Watt -- 117 km -- (aug 2018, 4.485 km, Johnb_53, geen vaste rit)
983 Wh --- 10,1 Wh/km -- 34,0 km/uur -- 343 Watt -- 88 km -- (jun 2017, 2.095 km, Jos, 52 km enkel)
983 Wh --- 10,3 Wh/km -- 36,3 km/uur -- 374 Watt -- 85 km -- (jun 2017, 809 km, Calimero, 17,5 km enkel)
983 Wh --- 11,1 Wh/km --- 35,3 km/uur -- 392 Watt -- 80 km -- (aug 2017, 293 km, Awv)
983 Wh --- 11,6 Wh/km --- 35,0 km/uur -- 406 Watt -- 76 km -- (jul 2017, 2.071 km, vincentbosse, 29 km enkel)
983 Wh --- 12,5 Wh/km -- 35,9 km/uur -- 449 Watt -- 71 km -- (okt 2017, 10.996 km, marco-hlv, 37 km enkel)
983 Wh --- 13,7 Wh/km -- 35,1 km/uur -- 481 Watt -- 65 km -- (jan 2017, 1.675 km, Buzze, 25 km enkel)
983 Wh --- 15,5 Wh/km -- 34,6 km/uur -- 536 Watt -- 57 km -- (nov 2017, 3.133 km, mhuibers, 28 km enkel)
983 Wh --- 14,7 Wh/km -- 37,1 km/uur -- 545 Watt -- 60 km -- (mei 2017 t/m juni 2018, 19.637 km, Reinout ST1x, EINDSCORE)
983 Wh --- 11,81 Wh/km -- 35,0km/uur -- 413 Watt -- 74km -- (okt 2018 , 508km, Timmer, 34 km enkel)
983 Wh --- 11,7 Wh/km -- 39,2km/uur -- 458 Watt -- 75km -- (dec 2017 , 7008km, petermu, 33 km enkel)


ST2
814 Wh --- 12,7 Wh/km -- 32,0 km/uur -- 406 Watt -- 58 km -- (jul 2016, 11.304 km, Roos, 36 km enkel)
814 Wh --- 13,2 Wh/km -- 40,1 km/uur -- 529 Watt -- 61 km -- (apr 2017, 1.875 km, Bert, 18 km enkel)
814 Wh --- 14,3 Wh/Km -- 35,0 km/uur -- 501 Watt -- 51 km --(jan 2018, 352 km, RobinStromer, 21 km enkel met 160 hoogtemeters)
814 Wh --- 11,7 Wh/km --33,4 km/uur -- 391 Watt -- 62 km -- (september 2017, 8125 km, Louis_ST2, 29 enkel)

983 Wh --- 10,8 Wh/km -- 31,6 km/uur -- 341 Watt -- 82 km -- (jun 2017, 2.460 km, rvaneijk, 31 km enkel)
983 Wh --- 11,1 Wh/km --- 34,9 km/uur -- 387 Watt -- 79 km -- (jun 2017, 1.546 km, Mark, 62 km enkel)
983 Wh --- 12,2 Wh/km -- 31,2 km/uur -- 380 Watt -- 73 km -- (dec 2017, 1.480km, Zebbernaut, geen vaste rit)
983 Wh --- 13,0 Wh/km -- 27,0 km/uur -- 351 Watt -- 68 km -- (dec 2017, 2.131 km, Alex.slaets, 25 km enkel)
983 Wh --- 13,8 Wh/km -- 38,9 km/uur -- 537 Watt -- 64 km -- (jun 2017, 7.300 km, Rutger, 41 km enkel)
983 Wh --- 14,0 Wh/km -- 35,2 km/uur -- 493 Watt -- 63 km -- (mei 2017, 5.016 km, Philipbo, 26 km enkel)<
983 Wh --- 14,2 Wh/km -- 40,8 km/uur -- 579 Watt -- 62 km -- (nov 2017, 1.346 km, Doorstromer, 45 km enkel)
983 Wn --- 13,2 Wh/km -- 38,7 km/uur -- 726 Watt -- 67 km -- (juni 2018, 9328 km, Tomasj, 55 km enkel)


ST2s
ST2s -- 983 Wh --- 10,0 Wh/km -- 30,0 km/uur -- 300 Watt -- 89 km -- (dec 2017, 2.700 km, tterbeek, 10km enkel)
ST2s -- 983 Wh --- 11,6 Wh/km -- 30,4 km/uur -- 353 Watt -- 76 km -- (apr 2016, 9.679 km, Flettini, 24 km enkel)
ST2s -- 983 Wh --- 14,5 Wh/km -- 31,3 km/uur -- 455 Watt -- 61 km -- (mrt 2017, 13.188 km, Lomito, eindstand jul 2018)
ST2s -- 983 Wh --- 15.8 Wh/km -- 33,2 km/uur -- 524 Watt -- 56 km -- (jan 2018, 1.805 km, Stromend, 31 km enkel)
ST2s -- 983 Wh --- 16,3 Wh/km -- 31,1 km/uur -- 507 Watt -- 54 km -- (nov 2017, 695km, Remco, geen vaste rit)


ST3
983 Wh --- 14,0 Wh/km -- 39,4 km/uur -- 551 Watt -- 63 km -- (jan 2019, 3000 km, TheWhiteRider, 49 km enkel)


ST5
983 Wh --- 14,8 Wh/km -- 30,0 km/uur -- 462 Watt -- 60 km -- (dec 2018, 1.800 km, Barry, 37 km enkel)
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
hendrickxm
Pro
Pro
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:00

Weet er iemand welke instellingen goed zijn om een bepaald gedrag van de stromer te krijgen?
Ik ben een goede fietser en heb binnenkort een stromer. Nu haal ik 27-29km/u op mijn traject van 20-23km. Ik zou graag de stromer zo instellen dat hij naar een stabiele snelheid regelt. Kan dit? Eens ik er mee rijd, zal ik het uitgebreid kunnen testen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb zelf de koppelsensor een beetje teruggeschroefd om toch nog de idee te hebben van te fietsen (koppelsensor @ 50%). Wanneer ik de inspanning lever die ik op de racefiets lever, rijdt mijn ST2 45km/h Wanneer ik rustig trap ("wandelen"), eerder 35 km/h.
Zorgt ook voor een aanzienlijk lager verbruik , zeker bij tegenwind
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Johnny Markt
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
Locatie: Hallum

ST1X
618 Wh --- 10,3 Wh/km --- 31,5 km/uur -- 324 Watt -- 54 km -- (mrt 2017, 2.027 km, Stromeur, 30 km enkel)
618 Wh --- 11,7 Wh/km --- 38,5 km/uur -- 450 Watt -- 48 km -- (dec 2017, 2.084 km, Blizzard, 21 km enkel)
618 Wh --- 12,2 Wh/km --- 37,3 km/uur -- 455 Watt -- 46 km -- (jun 2017, 1.350 km, Danigator, 38 km enkel)

814 Wh --- 12,0 Wh/km ---19,5 km/uur -- 234 Watt -- 61 km -- (jun 2017, onbekend, Silver, geen vaste rit)
814 Wh --- 9,7 Wh/km --- 26,1 km/uur -- 253 Watt -- 76 km -- (jun 2017, 2.137 km, Alex.slaets, 25 km enkel)
814Wh —- 9,5Wh/km —— 38:4 km/h - - 365 Watt - - 77 km - - (oktober 2017, 6732 km, STROMERUUD, 36 km enkel)
814 Wh --- 12,1 Wh/km --- 31,3 km/uur -- 379 Watt -- 61 km -- (mrt 2017, 294 km, Zespri, 20,2 km enkel)
814 Wh --- 11,0 Wh/km --- 34,6 km/uur -- 381 Watt -- 66 km -- (jan 2018, 268 km, Speedy, 16 km enkel)
814 Wh --- 10,0 Wh/km --- 38,0 km/uur -- 380 Watt -- 73 km -- (apr 2017, 12017 km, Dreiky, 25 km enkel)
814 Wh --- 11,5 Wh/km --- 35,2 km/uur -- 405 Watt -- 64 km -- (mei 2017, 2.031 km, Pieter)
814 Wh --- 10,9 Wh/km -- 38,4 km/uur -- 419 Watt -- 67 km -- (jun 2017, 504 km, pclaerhout 17", 32 km enkel)
814 Wh --- 11,3 Wh/km --- 38,0 km/uur -- 429 Watt -- 65 km -- (feb 2018, 1.225 km, RenevB, 36 km enkel)
814 Wh --- 14,9 Wh/km -- 32.0 km/uur -- 477 Watt -- 49 km -- (dec 2017, 1.014 km, Wiebe, 33 km enkel)
814 Wh --- 14,8 Wh/km -- 36,6 km/uur -- 541 Watt -- 50 km -- (jun 2017, 894 km, JondeSTX, 32 km enkel)

983 Wh --- 7,5 Wh/km -- 32,0 km/uur -- 242 Watt -- 117 km -- (aug 2018, 4.485 km, Johnb_53, geen vaste rit)
983 Wh --- 10,1 Wh/km -- 34,0 km/uur -- 343 Watt -- 88 km -- (jun 2017, 2.095 km, Jos, 52 km enkel)
983 Wh --- 10,3 Wh/km -- 36,3 km/uur -- 374 Watt -- 85 km -- (jun 2017, 809 km, Calimero, 17,5 km enkel)
983 Wh --- 11,1 Wh/km --- 35,3 km/uur -- 392 Watt -- 80 km -- (aug 2017, 293 km, Awv)
983 Wh --- 11,6 Wh/km --- 35,0 km/uur -- 406 Watt -- 76 km -- (jul 2017, 2.071 km, vincentbosse, 29 km enkel)
983 Wh --- 12,5 Wh/km -- 35,9 km/uur -- 449 Watt -- 71 km -- (okt 2017, 10.996 km, marco-hlv, 37 km enkel)
983 Wh --- 13,7 Wh/km -- 35,1 km/uur -- 481 Watt -- 65 km -- (jan 2017, 1.675 km, Buzze, 25 km enkel)
983 Wh --- 15,5 Wh/km -- 34,6 km/uur -- 536 Watt -- 57 km -- (nov 2017, 3.133 km, mhuibers, 28 km enkel)
983 Wh --- 14,7 Wh/km -- 37,1 km/uur -- 545 Watt -- 60 km -- (mei 2017 t/m juni 2018, 19.637 km, Reinout ST1x, EINDSCORE)
983 Wh --- 11,81 Wh/km -- 35,0km/uur -- 413 Watt -- 74km -- (okt 2018 , 508km, Timmer, 34 km enkel)
983 Wh --- 11,7 Wh/km -- 39,2km/uur -- 458 Watt -- 75km -- (dec 2017 , 7008km, petermu, 33 km enkel)


ST2
814 Wh --- 12,7 Wh/km -- 32,0 km/uur -- 406 Watt -- 58 km -- (jul 2016, 11.304 km, Roos, 36 km enkel)
814 Wh --- 13,2 Wh/km -- 40,1 km/uur -- 529 Watt -- 61 km -- (apr 2017, 1.875 km, Bert, 18 km enkel)
814 Wh --- 14,3 Wh/Km -- 35,0 km/uur -- 501 Watt -- 51 km --(jan 2018, 352 km, RobinStromer, 21 km enkel met 160 hoogtemeters)
814 Wh --- 11,7 Wh/km --33,4 km/uur -- 391 Watt -- 62 km -- (september 2017, 8125 km, Louis_ST2, 29 enkel)

983 Wh --- 10,8 Wh/km -- 31,6 km/uur -- 341 Watt -- 82 km -- (jun 2017, 2.460 km, rvaneijk, 31 km enkel)
983 Wh --- 11,1 Wh/km --- 34,9 km/uur -- 387 Watt -- 79 km -- (jun 2017, 1.546 km, Mark, 62 km enkel)
983 Wh --- 12,2 Wh/km -- 31,2 km/uur -- 380 Watt -- 73 km -- (dec 2017, 1.480km, Zebbernaut, geen vaste rit)
983 Wh --- 13,0 Wh/km -- 27,0 km/uur -- 351 Watt -- 68 km -- (dec 2017, 2.131 km, Alex.slaets, 25 km enkel)
983 Wh --- 13,8 Wh/km -- 38,9 km/uur -- 537 Watt -- 64 km -- (jun 2017, 7.300 km, Rutger, 41 km enkel)
983 Wh --- 14,0 Wh/km -- 35,2 km/uur -- 493 Watt -- 63 km -- (mei 2017, 5.016 km, Philipbo, 26 km enkel)<
983 Wh --- 14,2 Wh/km -- 40,8 km/uur -- 579 Watt -- 62 km -- (nov 2017, 1.346 km, Doorstromer, 45 km enkel)
983 Wh --- 13,2 Wh/km -- 38,7 km/uur -- 726 Watt -- 67 km -- (juni 2018, 9328 km, Tomasj, 55 km enkel)
983 Wh --- 16,7 Wh/km -- 38,7 km/uur -- 646 Watt -- 53 km -- (feb 2019, 1.149 km, Johnny Markt, 44,7 km enkel)

ST2s
ST2s -- 983 Wh --- 10,0 Wh/km -- 30,0 km/uur -- 300 Watt -- 89 km -- (dec 2017, 2.700 km, tterbeek, 10km enkel)
ST2s -- 983 Wh --- 11,6 Wh/km -- 30,4 km/uur -- 353 Watt -- 76 km -- (apr 2016, 9.679 km, Flettini, 24 km enkel)
ST2s -- 983 Wh --- 14,5 Wh/km -- 31,3 km/uur -- 455 Watt -- 61 km -- (mrt 2017, 13.188 km, Lomito, eindstand jul 2018)
ST2s -- 983 Wh --- 15.8 Wh/km -- 33,2 km/uur -- 524 Watt -- 56 km -- (jan 2018, 1.805 km, Stromend, 31 km enkel)
ST2s -- 983 Wh --- 16,3 Wh/km -- 31,1 km/uur -- 507 Watt -- 54 km -- (nov 2017, 695km, Remco, geen vaste rit)


ST3
983 Wh --- 14,0 Wh/km -- 39,4 km/uur -- 551 Watt -- 63 km -- (jan 2019, 3000 km, TheWhiteRider, 49 km enkel)


ST5
983 Wh --- 14,8 Wh/km -- 30,0 km/uur -- 462 Watt -- 60 km -- (dec 2018, 1.800 km, Barry, 37 km enkel)
🇾🇪 ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( :ay )
:hy: Hallum-Drachten (44,7 km)
hendrickxm
Pro
Pro
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:00

Hey, ik heb normaalgezien 16/4 mijn Stromer ST2 met 983 accu. Ik wil die avond naar de therapeut ermee. 42km enkel.
Ik was aan het kijken in het topic en dan kom ik uit dat 14Wh/km wel redelijk lijkt qua gemiddeld effectief verbruik. Dan is 65km zowat het bereik. In het terugrijden kan ik de ondersteuning wat lager zetten en ik kan mogelijk wel een uurtje laden tijdens mijn sessie maar ja.
Ik kan ook niet echt testen op voorhand want ik heb de stromer pas die dag.

Volgens de tabel op qicq, is 80-90km mogelijk in stand 2.
mrstrom

Dat zal een lastige worden. Denk dat je zowel heen en terug in standje 2 moet doen. Anders kom je ook aardig bezweet aan is mijn ervaring.

Voor een testrit geeft het je misschien niet echt relax gevoel als je nog moet haasten naar afspraak ook. Maar je moet de fiets gebruiken natuurlijk.
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Ik heb met mijn ST3 zondag een ritje gemaakt van 80 km.
Alles in stand 2, ingesteld op "RID" (wat dat ook betekenen mag).
Gemiddeld 34 km/h gereden.
Bij thuiskomst nog 25% batterij over.

Dus 2x42 km is volgens mij op deze manier goed te doen.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
hendrickxm
Pro
Pro
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:00

Dat zou ik mooi vinden. Een gemiddelde snelheid van 35km/u is toch wel wat ik minimaal verwacht, zeker in de heenweg. Zonder ondersteuning met een rugzak en toptas haal ik op mijn Trek 520 27km/u al heb ik me dan flink ingespannen.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@hendrickxm: Ik heb de eerste paar dagen met een volle 983 Wh accu een maximale actieradius gehaald van 80-100 km. Ik heb daarbij in stand 3 en stand 2 gereden. De koppelsensor heb ik op zo'n 75% ingesteld, want ik wilde zelf ook nog een bijdrage leveren. Daarnaast heb ik de levendigheid op 50% gezet, maar de maximaal te bereiken snelheid wel op "standje maximaal".
Na een ruime week heb ik eens een rondje gemaakt met alle waarden op maximaal. Dit geeft een hele andere beleving, maar ook een actieradius die slonk tot zo'n 50-60 km.
Bij een actieradius van 80-100 km met een pieksnelheid van 45 km/uur kom je meer bezweet aan dan wanneer je gaat voor maximale ondersteuning.

Er zijn een aantal factoren die van invloed zijn op de actieradius. De belangrijkste zijn in mijn ogen (niet in volgorde van belangrijkheid):
- De instelling van de verschillende sensoren.
- Je eigen bijdrage. Die eigen bijdrage moet je wel kunnen leveren (zorg dan ook dat de ingestelde waarden van de sensoren een eigen bijdrage toelaten).
- De gewenste maximum snelheid. Hoe hoger, des te lager de actieradius.
- De weersomstandigheden. Veel tegenwind beperkt de actieradius.
- Je houding op de fiets. Als je rechtop fietst vang je veel wind. Dit geldt ook als je zijtassen meeneemt.
- Het materiaal waarvan de weg gemaakt is. Een strak asfalt is in je voordeel.
- Het landschap. Bergen, heuvels en bruggen hakken er in.

Succes! Misschien is het een idee om de accu-oplader mee te nemen. Alle kleine beetjes bijgetankte energie helpen immers.
Witte ST3 van maart 2019
hendrickxm
Pro
Pro
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:00

Bedankt voor de info.
Ik denk dat stand 2 me aangewezen lijkt.
Voor de heenweg kies ik dan iets zoals koppelsensor 75%, maximale snelheid.
Terug kan dan naar koppelsensor 50% en geen maximale snelheid.
Ik rijd met een vermogensmeter en ik trap zo'n 200W gemiddeld of 230W NP gedurende mijn woon-werkverplaatsingen.
300W houd ik net 20min vol, mijn gewicht is iets minder dan 70kg.
Heen is NO dus ik verwacht eerder wind mee heen en wind tegen terug.
Wat is de levendigheid? Ik zou denken de reactiesnelheid waarmee de ondersteuning opbouwt.
Plaats reactie