banden: weg met de Big Ben :-(

Michaelst2
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2017, 14:31

Ik ben die Big Bens een beetje meer dan zat aan het worden. Enige tijd geleden zonder waarschuwing op droog wegdek onderuit gegaan in een flauwe bocht. Heb mij georienteerd op de conti's Contact plus City 26 2.2. Ik denk dat deze het ook gaan worden. Hoge lekbestendigheid, goede grip en gewoon een duurzame band volgens mij en continental. Ik heb nog niet echt gebruikerservaringen gelezen, terwijl die er volgens mij wel zijn.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Hier vind je meer info.

viewtopic.php?f=8&t=591
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Voor de meelezers die denken dat de big bens totale rommel zijn en direct van de fiets moeten wil ik dit toch even nuanceren, na 3000km (aanschaf eind oktober begin november) heb ik hier bijna dagelijks mee door het vriesweer gereden en zelfs sneeuw en tot nu toe heb ik nog geen onstabiel gevoel gehad of slippers gemaakt met de ben's.

Ik las in het begin ook mee en dacht die banden moeten eraf maar zolang ze mij niet in de steek laten blijven ze gewoon liggen, ik denk dat hier ook een factor "berijder" bij inzit, iedereen rijd anders met de fiets ik vermoed dat mijn andere rijstijl hier aan de oorzaak zal liggen. waarmee ik uiteraard niet bedoel dat mensen roekeloos rijden begrijp me niet verkeerd...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben het met je eens, het is ook altijd wat ik over de Big Bens heb gezegd op mijn ST1 X, nooit problemen mee gehad, wel goed uitkijken in de bochten. Valpartijen ontstaan door een combinatie van factoren: omstandigheden, vaardigheid van de berijder en kwaliteit van de banden.

Ik rij nu met de Continental Top Contact II op een ST2 S en ik voel wel degelijk verschil; ik vind de Continentals fijner, vooral in de bochten. Mijn idee blijft: Big Bens zijn goed, de Continental Top Contact II banden zijn beter.

Troep zou ik de Big Bens echt niet willen noemen.

Verder ben ik vooral heel erg blij dat de keus in goedgekeurde banden voor speed pedelecs eindelijk wat ruimer begint te worden. Want toen ik me voor het eerst in banden ging verdiepen, was er niet zo heel veel meer dan óf de Big Bens, óf de Continentals (winter en niet-winter). Ik denk dat bandenkeus heel persoonlijk is, en dat het van belang is dat je een band onder je Stromer legt die voor jouw rijstijl en wegdek en omstandigheden het beste werkt. Zijn dat niet de Big Bens, dan zijn er gelukkig inmiddels genoeg alternatieven :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

IK ben vooral benieuwd naar die nieuwe band van ST2s. Schwalbe marathon Allmotion. Die Allmotion komt in testen uit als een band met een uitzonderlijk lage rolweerstand (< 70% van de Continental Top Conctact II). Qua grip lees ik wel wat tegenstrijdige berichten... Het is een marathon, dus zo goed als lekvrij.... Band is verkrijgbaar als 2,15 x 26, maar heeft volgens site nog geen 45 km/h goedkeuring (maar wanneer hij op de ST2s komt zou dat wel in orde moeten zijn)
Wanneer die band ook nog goed presteert op natte wegen, zou dat wel eens de ideale band kunnen zijn
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik wist helemaal niet dat er een nieuwe band op de 2018 ST2 S ging komen, wat een leuk nieuwtje! (Hoe meer banden, hoe meer vreugd.)
Tomasj schreef: 18 feb 2018, 18:20 Band is verkrijgbaar als 2,15 x 26, maar heeft volgens site nog geen 45 km/h goedkeuring (maar wanneer hij op de ST2s komt zou dat wel in orde moeten zijn)
Wanneer die band ook nog goed presteert op natte wegen, zou dat wel eens de ideale band kunnen zijn
Zodra de ECE-R75 voor de Schwalbe Marathon Allmotion er is, zal ik hem opnemen in het Bandentopic.

Zeker banden die goed presteren bij regen hebben mijn verhoogde aandacht, omdat we daar in onze Lage Landen nu eenmaal 365 dagen per jaar mee te maken kunnen hebben. Ik ben benieuwd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 18 feb 2018, 18:29 Ik wist helemaal niet dat er een nieuwe band op de 2018 ST2 S ging komen, wat een leuk nieuwtje! (Hoe meer banden, hoe meer vreugd.)
Volgens Stromerbike.com Schwalbe Marathon Almotion 26 x 2.15, de Continental mag niet meer wegens reflecterende strip. Hier die test waaruit blijkt dat die band zo uitblinkt qua rolweerstand: https://www.bicyclerollingresistance.co ... otion-2016
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Zebbernaut schreef: 18 feb 2018, 14:26 Voor de meelezers die denken dat de big bens totale rommel zijn en direct van de fiets moeten wil ik dit toch even nuanceren, na 3000km (aanschaf eind oktober begin november) heb ik hier bijna dagelijks mee door het vriesweer gereden en zelfs sneeuw en tot nu toe heb ik nog geen onstabiel gevoel gehad of slippers gemaakt met de ben's.

Ik las in het begin ook mee en dacht die banden moeten eraf maar zolang ze mij niet in de steek laten blijven ze gewoon liggen, ik denk dat hier ook een factor "berijder" bij inzit, iedereen rijd anders met de fiets ik vermoed dat mijn andere rijstijl hier aan de oorzaak zal liggen. waarmee ik uiteraard niet bedoel dat mensen roekeloos rijden begrijp me niet verkeerd...
Vrijwel gelijk aan mijn belevenis en ervaring.
Ook sinds okt de fiets, en 3000km gepasseerd .
Geen toestanden meegemaakt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 18 feb 2018, 18:54
Stromeur schreef: 18 feb 2018, 18:29 Ik wist helemaal niet dat er een nieuwe band op de 2018 ST2 S ging komen, wat een leuk nieuwtje! (Hoe meer banden, hoe meer vreugd.)
Volgens Stromerbike.com Schwalbe Marathon Almotion 26 x 2.15, de Continental mag niet meer wegens reflecterende strip. Hier die test waaruit blijkt dat die band zo uitblinkt qua rolweerstand: https://www.bicyclerollingresistance.co ... otion-2016
Ik zit net door mijn Stromer foto's van Eurobike 2017 te bladeren, en zowaar: ik had dus wél gezien dat er een nieuwe Schwalbe op de ST2 S komt. Ik heb de band zelfs staan fotograferen.... en ik ben het meteen daarna weer vergeten. (Het was ook een krankzinnige dag.)


Schwalbe Marathon Almotion.png
Schwalbe Marathon Almotion.png (866.82 KiB) 6031 keer bekeken
Schwalbe Marathon Almotion 1.png
Schwalbe Marathon Almotion 1.png (622.95 KiB) 6031 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Indien die van reflectiestrepen zou hebben, had ik hem zeker overwogen. Ik vraag me wel af hoe lang Continental nog van die reflectiestrepen op hun banden gaan plaatsen, en of ze de 45 km/h certificatie gaan verliezen tgv van die reflectiestrips...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie