Het is maar net wat je wilt..
• Vertandingen en gewicht:
• 11/23: 11-12-13-14-15-16-17-18-19-21-23 – 212 gram
• 11/25: 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 – 229 gram
• 11/28: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 – 249 gram
• 11/32: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 – 286 gram
• 12/25: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25 – 243 geram
Ik moet zeggen dat ik tandje 16 nog niet gemist heb, maar als je wellicht de fiets meer toerend gebruikt je deze wel zou kunnen missen..
Andere cassette overwegen voor de ST2 MY2018, ST1 X en ST2 S (11-speed)
Voor mij zijn 12T en 14T de grootste aanwinst van de nieuwe cassette en dan met name de 12T. In de 11-28T ontbreekt de 16T maar dan kom ik toch in het gebied waar ik minder vaak gebruik van maak. Ik heb vanmiddag afscheid genomen van de 40T en al die andere 21+ tandwielen die ik vrijwel nooit gebruikt heb en er dan ook nog als nieuw uitzagen... Good riddance!
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Zoals ik al schreef rijd ik nu met een 11-28T rond. Maar wel van de hardere 8000-lijn.
Die keus is gemaakt op gebruik; ik hoop gewoon hier langer mee te kunnen rijden met deze extra harde vertanding.
Zoals bovenstaande schrijvers ook al aanhalen is de 11-28 lekker omdat je per opgaand tandrad er een tandje bijkrijgt; tenminste in het gedeelte wat je nu daadwerkelijk gebruikt !
Even voor de eerlijkheid: deze 8000-lijn schakelt heel hard/rauw en lust ook een drup olie........
De 6800-lijn (prima kwaliteit; echt HELEMAAL niets op aan te merken) is gewoon veel vriendelijker in schakelgedrag.
Denk dus niet dat de 8000-lijn beter is of zo; het is een bewuste keuze die mogelijk voor mij beter uitvalt (en iemand moet het toch proberen nietwaar ?).
En als het goed is duurt het nog wel even voordat ik iets kan roepen over gebruiksslijtage.....
Stromer-ze,
Reinout
Die keus is gemaakt op gebruik; ik hoop gewoon hier langer mee te kunnen rijden met deze extra harde vertanding.
Zoals bovenstaande schrijvers ook al aanhalen is de 11-28 lekker omdat je per opgaand tandrad er een tandje bijkrijgt; tenminste in het gedeelte wat je nu daadwerkelijk gebruikt !
Even voor de eerlijkheid: deze 8000-lijn schakelt heel hard/rauw en lust ook een drup olie........
De 6800-lijn (prima kwaliteit; echt HELEMAAL niets op aan te merken) is gewoon veel vriendelijker in schakelgedrag.
Denk dus niet dat de 8000-lijn beter is of zo; het is een bewuste keuze die mogelijk voor mij beter uitvalt (en iemand moet het toch proberen nietwaar ?).
En als het goed is duurt het nog wel even voordat ik iets kan roepen over gebruiksslijtage.....
Stromer-ze,
Reinout
Volgens Jos kon dat softwarematig aangepast worden maar hij is daar wel even mee bezig geweest... En ik moet zeggen dat ze weer puik werk hebben afgeleverd, de fiets schakelt (nog steeds) razendsnel!
Ik heb net geprobeerd ultegra 11s 11-28 te monteren maar die is te breed. Ik denk dat de hub voor 10s is en de standaard 11s cassette voor mtb is die wel past op een 10s hub. Ik wilde toch kleiner verloop op de grote verzetten en heb nu de 2 cassettes gecombineerd totdat ik een stuk van de ultegra heb afgedraaid. Eerste deel van 3 (grote) tandwielen is van de originele cassette rest van ultegra. Zie foto. Niet ideaal maar werkt prima voor time being.
- Bijlagen
-
- IMG_1322.JPG (1.31 MiB) 4706 keer bekeken
? Snap ff niet dat die 11 speed niet past.
Reinout...heb jij 11sp er op of 10? Lomito?
Ben nu wel even benieuwd naar typenrs.
Wilde gelijk naar 11-28 + 53, maar wil t zelf aanschaffen en monteren
Reinout...heb jij 11sp er op of 10? Lomito?
Ben nu wel even benieuwd naar typenrs.
Wilde gelijk naar 11-28 + 53, maar wil t zelf aanschaffen en monteren
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Kunnen jullie wel alle 11 gebruiken dan?
Niet dat dat echt nodig is...maar ben wel benieuwd
Niet dat dat echt nodig is...maar ben wel benieuwd
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Mijn cassette is afgeslepen aan de flens kant door de jongens van Dikkenberg. Deze info had ik verkregen via het mountainbikeforum.nl waar ik de vraag gesteld heb.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... e+cassette
We zijn met deze info aan de gang gegaan en werkt nu naar volle tevredenheid.
Dikkenberg heeft nu al cassettes klaarliggen die al afgeslepen zijn, dus wellicht bij hen informeren.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... e+cassette
We zijn met deze info aan de gang gegaan en werkt nu naar volle tevredenheid.
Dikkenberg heeft nu al cassettes klaarliggen die al afgeslepen zijn, dus wellicht bij hen informeren.
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla...