Pagina 8 van 34

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 17 jul 2019, 23:09
door mboelis
Ik hoop dat Miton de ballen heeft om op basis van no cure no pay de revisie uit te voeren. Ik lees nergens dat ze dat risico durven te nemen, laat staan een experiment om te onderzoeken of garanderen dat een hogere capaciteit cellen ook gaat werken.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 17 jul 2019, 23:16
door Stromeur
Mee eens. Zij krijgen de kans om op een originele Stromer accu te oefenen; daar mag best iets tegenover staan. Zeker als je bedenkt dat succes ze goede zaken gaat opleveren.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 jul 2019, 08:32
door FreddyH
Noem ook het forum: dat een succesverhaal gedeeld gaat worden... Als ze dat niet over de streep trekt om no cure no pay te werken dan snap ik het ook niet meer.

Ter illustratie: door het forum heeft degene die mijn accu vergroot heeft sowieso (waar ik van weet) 3 Green Mover accu's vergroot. En het aantal Bulls Green Mover E45 gebruikers hier is niet echt heel groot. Zij werken altijd no cure no pay.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 jul 2019, 11:27
door Henry
No cure, no pay levert je bij de no cure situatie wel een accu op waar je echt niks meer aan hebt (als ze hem ook niet meer terug in elkaar kunnen zetten). Als ze er niet aan waren begonnen, SAN zou je altijd nog een accu met enige restcapaciteit hebben gehad.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 jul 2019, 19:16
door woutah
Ik ben toch voor https://www.fietsaccu-revisie.nl/ gegaan. De doorlooptijd was het kortst en no cure no pay garantie.
Heb een bestelling geplaatst voor 450 euro. Ik zou dan de 622wh krijgen. Morgen doe ik de accu en lader op de bus, laat weten als ik iets terug ontvangen heb!

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 jul 2019, 19:21
door woutah
Henry schreef: 18 jul 2019, 11:27 No cure, no pay levert je bij de no cure situatie wel een accu op waar je echt niks meer aan hebt (als ze hem ook niet meer terug in elkaar kunnen zetten). Als ze er niet aan waren begonnen, SAN zou je altijd nog een accu met enige restcapaciteit hebben gehad.
De accu die ik laat reviseren is zeer slecht. Ondersteuning geeft hij nog wel (en ook goede ondersteuning), maar heel beperkt. Max 10 km haal ik ermee met ondersteuningsstand 4.
Gelukkig heb ik twee accu’s en twee laders, lader dien je nl. Mee te sturen.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 jul 2019, 20:14
door Stromeur
Je weet dat je een Li Ion accu niet met de normale post mag versturen @op de bus? Het is officieel gevarengoed en daar gelden strikte transportregels voor. (Wettelijk.)

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 jul 2019, 20:16
door FreddyH
Oops... Daar heb je gelijk in... Heb mijn accu ook een keer per pakket post verstuurd :ai

An de andere kant: computers, telefoons en zo worden ook gewoon verstuurd, hoewel die natuurlijk een stuk kleiner zijn.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 jul 2019, 21:36
door woutah
Stromeur schreef: 18 jul 2019, 20:14 Je weet dat je een Li Ion accu niet met de normale post mag versturen @op de bus? Het is officieel gevarengoed en daar gelden strikte transportregels voor. (Wettelijk.)
Laten we niet heiliger zijn dan de paus Stromeur. Ik heb een verzendinstructie gekregen van 5 pagina’s van de reviseur. Daar stond daarover niks.
Ik heb de accu ook via de normale post gekregen. Daarnaast, zitten niet in alle mobieltjes, laptops ed li-ion accu’s?
Het is een kwestie van goed verpakken.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 jul 2019, 22:13
door Stromeur
woutah schreef: 18 jul 2019, 21:36 Laten we niet heiliger zijn dan de paus Stromeur.
Pardon? Het mag gewoon niet zonder te voldoen aan bepaalde voorwaarden. Ongeacht wat een reviseur, een 2e hands accuverkoper of iemand die een Stromer accu wil vergelijken met het batterijtje in een gsm ervan zegt.

Dit zegt dus ook iets over dit revisiebedrijf. Dat kan ik niet serieus nemen als in de verzend-instructies naar de klant geen regelgeving wordt vermeld, wellicht omdat dat omzet-technisch (drempel voor de klant?) niet zo lekker uit komt...

Als Admin/eigenaar van dit forum sta ik niet toe dat mensen promoten dat "we" het niet zo nauw hoeven te nemen met wetgeving (zie ook de huisregels). Dat moeten we het namelijk wel, zéker als je bedenkt dat Li Ion accu's die op de heenweg naar een reviseur gaan vaak defect zijn (en dus onvoorspelbaar gedrag kunnen vertonen) en op de terugweg zijn gemodificeerd door een niet-erkende partij (en dus onvoorspelbaar gedrag kunnen vertonen).

Enige idee wat er kan gebeuren als een accu na een val (en er valt nog weleens wat bij de post) ontbrandt? Genoeg artikelen, foto's en filmpjes online te vinden over afgefikte fietsenwinkels, schuurtjes en complete magazijnen (o.a. bij Stella), allemaal dankzij defecte/onbetrouwbare Li Ion accu's.

Meer info over het versturen van Li Ion accu's:

https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... orwaarden/

Het is ook niet voor niets dat de originele Stromer accudoos is voorzien van officiële Gevarengoed-stickers.

E67AC504-E801-4AAB-9714-67B6036AE547.jpeg
E67AC504-E801-4AAB-9714-67B6036AE547.jpeg (1.83 MiB) 3686 keer bekeken