Accu revisie: algemene informatie

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aha. :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hoeft elkaar niet tegen te spreken. Het kan nog steeds zo zijn dat het zo ontworpen is dat revisie “onmogelijk” (lees: moeilijker) is. Voorbeeld van zo’n actie zou kunnen zijn: als het BMS losgekoppeld wordt van de spanning dan schakelt deze zichzelf uit.
Als bij revisie spanning op het BMS gehouden wordt kan je dan alsnog reviseren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk ook dat de holy grail in het op spanning houden van de BMS zit. Jammer dat de eigenaar van dit bedrijf buiten dienst is, die had het vanaf nu anders heel druk gekregen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 08 mar 2020, 20:42 Ik denk ook dat de holy grail in het op spanning houden van de BMS zit. Jammer dat de eigenaar van dit bedrijf buiten dienst is, die had het vanaf nu anders heel druk gekregen.
Er is nog hoop:
avos schreef: 08 mar 2020, 14:12 Helaas zie ik dat nu het bericht op zijn website dat hij voor onbepaalde tijd is gesloten door ziekte.
Dit is hopelijk tijdelijk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Zowat analoog aan het vervangen van de autobatterij dus ... hou je het circuit niet op spanning tijdens de vervanging, dan riskeer je nadien tig storingen in het systeem.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 08 mar 2020, 20:49 Zowat analoog aan het vervangen van de autobatterij dus ... hou je het circuit niet op spanning tijdens de vervanging, dan riskeer je nadien tig storingen in het systeem.
Gisteren nog gedaan in mijn auto. Gelukkig is het een oud beestje, gewoon accu helemaal los en dan de nieuwe erin. Nothing on the hand :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
avos
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2018, 14:17

Het was echt principieel dat ik iets moest vinden, de nieuwprijzen zijn gewoonweg te hoog in mijn optiek.

De prijs viel heel erg mee, ondanks dat het geen eenvoudige klus was en er kleine verbeterringen zijn aangebracht. Sommige kabeltjes waren (heel) erg dun, en er was dus 1 bij mij gebroken, hij heeft direct alle van iets dikkere vervangen.
Ik heb verder geen idee of hij stroom op de BMS heeft gehouden, daar is mij ook niets van bekend dat dit een probleem zou kunnen zijn, maar hij gaf wel aan dat het speciaal was en dat er niet veel zijn die het weten hoe.

Nog even door mijn mails gegaan, en daar vond ik dat hij gaf 2 jaar garantie geeft op zijn werk.

Door omstandigheden aan mijn kant heb ik er te weinig ermee gereden, en zal het nog eventjes duren voordat ik weer grote afstanden kan rijden. Nu heb ik hem maar 1 keer helemaal leeggereden in het begin, dan zag je dat als hij bijna leeg was van lage % terug naar hogere sprong, bv van 3% plots terug naar 12%.

Ik zou hem waarschijnlijk nog een paar keer moeten leegrijden om het perfect te krijgen, maar dat is voor mijn ww verkeer niet direct nodig (50km heen en terug). Voorheen kon ik nooit die 50 km halen op mijn route, en laad hem derhalve altijd tussentijds op. Na de revisie was die 50 km wel mogelijk (maar 1 keer gedaan).

Ik hoop zeker dat hij erboven op komt en natuurlijk ook weer zijn werk terug kan oppakken, hij deed dat professioneel en ook met liefde.
ST7 2022: Geveerde vork
ST2 2016: OMNI Interface C, BodyFloat, Ergotec M99, Ergon ST Core, VanZijp spatbord/Brooks spatlap, Magura MT5/4 pots 203mm, Geveerde vork
ST3 2019: Ergotec M99, VanZijp spatbord/brooks spatlap, Coast suspension dropper post
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Een paar keren je accu leegrijden (en meteen weer opladen) kan ervoor zorgen dat de fiets herkend hoeveel capaciteit er is. Dan wordt de weergave wellicht nauwkeuriger.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Officiële Stromer verdeler verkoopt refubished 814 Wh batterijen aan zowat de helft van de nieuwprijs (€ 850 ipv € 1650) ... de batterij komt met 1 jaar garantie en zou origineel bij Stromer gereviseerd zijn : https://stromerpedelec.nl/stromershop/r ... 814w-goud/
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Refurb is een brede term, die vanalles kan betekenen. B.v. ook alleen een nieuwe behuizing of iets anders. Het hoeven niet per se de cellen te zijn.

Maar zeker een interessante prijs. Als ik nu om een accu verlegen zat, dan zou ik het ervoor doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie