Accu revisie: algemene informatie

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Nog een hoop geld maar de prijs begint(?) te zakken...
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat dit gewoon een old/b-stockje is. Het is immers geen erkend Stromer dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
harryS5
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 aug 2018, 09:58
Locatie: Utrecht
Merk SP: ST1 2016
Km-stand: 32.418

Ik heb er inmiddel zo'n 1000 km op zitten met mijn nieuw gereviseerde accu (618Wh) en het verbruik is inmiddels 'gedaald' naar zo'n 8.5-9.5 Wh/km bij rustig weer wat neer komt op een actieradius van ongeveer 65 a 70 kilometer, stand 2 sensor 50!
Ben zeer tevreden over eht resultaat.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bovenstaande post aangepast. Zaken over illegaal opvoeren horen niet op het Stromer Forum thuis (zie de huisregels).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sylvester
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2020, 11:07

Stromeur schreef: 06 jan 2020, 22:22 Ik denk dat dit gewoon een old/b-stockje is. Het is immers geen erkend Stromer dealer.
Goedemiddag, ik werk bij de organisatie waar fietsaccuwinkel.nl onder valt. Dit is zeker geen oude accu of b-stock. Ons partnerbedrijf Profile Smeeing in Soest is een erkende Stromer dealer en zodoende kunnen wij originele en nieuwe Stromer accu's aanbieden. Daarnaast bieden wij ook de 2 jaar garantie op deze nieuwe accu's net als Stromer zelf doet.

Zie voor meer informatie over onze 'versheid garantie'.

Je bent natuurlijk vrij om je accu's te kopen waar je wilt, maar kwam deze opmerking tegen en wilde er even op reageren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gaat het om één accu voor deze lage prijs, of is dit een vaste lage prijs voor de hele voorraad?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sylvester
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2020, 11:07

Edit: ik las nu je vraag pas goed. Deze prijs (je bedoeld die voor de BQ983 neem ik aan) is geldig voor de gehele voorraad, zeker geen eenling.
Laatst gewijzigd door Sylvester op 07 feb 2020, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Sylvester schreef: 07 feb 2020, 11:43
Stromeur schreef: 06 jan 2020, 22:22 Ik denk dat dit gewoon een old/b-stockje is. Het is immers geen erkend Stromer dealer.
Goedemiddag, ik werk bij de organisatie waar fietsaccuwinkel.nl onder valt. Dit is zeker geen oude accu of b-stock. Ons partnerbedrijf Profile Smeeing in Soest is een erkende Stromer dealer en zodoende kunnen wij originele en nieuwe Stromer accu's aanbieden. Daarnaast bieden wij ook de 2 jaar garantie op deze nieuwe accu's net als Stromer zelf doet.

Zie voor meer informatie over onze 'versheid garantie'.

Je bent natuurlijk vrij om je accu's te kopen waar je wilt, maar kwam deze opmerking tegen en wilde er even op reageren.
En gebruikt men hier dezelfde kwaliteit van cellen als de originele stromer accu's? Want er is een groot kwaliteitsverschil in batterijen, ook al hebben ze dezelfde specificaties: (voltages, amperages, etc...) En hoe komt het dat de blauwe accu quasi evenveel kost als de gele voor de ST2, terwijl ze 983wh en 815wh respectievelijk hebben? De gele kopen lijkt me dan behoorlijk absurd.
Laatst gewijzigd door Bram Roose op 07 feb 2020, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 black 983wh
Sylvester
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2020, 11:07

Bram Roose schreef: 07 feb 2020, 15:19
Sylvester schreef: 07 feb 2020, 11:43
Stromeur schreef: 06 jan 2020, 22:22 Ik denk dat dit gewoon een old/b-stockje is. Het is immers geen erkend Stromer dealer.
Goedemiddag, ik werk bij de organisatie waar fietsaccuwinkel.nl onder valt. Dit is zeker geen oude accu of b-stock. Ons partnerbedrijf Profile Smeeing in Soest is een erkende Stromer dealer en zodoende kunnen wij originele en nieuwe Stromer accu's aanbieden. Daarnaast bieden wij ook de 2 jaar garantie op deze nieuwe accu's net als Stromer zelf doet.

Zie voor meer informatie over onze 'versheid garantie'.

Je bent natuurlijk vrij om je accu's te kopen waar je wilt, maar kwam deze opmerking tegen en wilde er even op reageren.
En gebruikt men hier dezelfde kwaliteit van cellen als de originele stromer accu's? Want er is een groot kwaliteitsverschil in batterijen, ook al hebben ze dezelfde specificaties: (voltages, amperages, etc...)
En hoe komt het dat de blauwe accu quasi evenveel kost als de gele voor de ST2, terwijl ze 983wh en 815wh respectievelijk hebben? De gele kopen lijkt me dan behoorlijk absurd.
Dag Bram,
Dit zijn de originele Stromer accu's, deze komen rechtstreeks bij Stromer zelf vandaan.

edit: op jouw aanvullende opmerking. We hebben er bewust voor gekozen de gouden 814Wh niet op voorraad te hebben (7 dagen levertijd) juist vanwege dit kleine prijsverschil met een 983Wh.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn ervaring is dat Stromer de prijzen behoorlijk strak houdt. Ik ben benieuwd wat die ervan vinden dat hun nieuwe accu's via een dochterbedrijf van één van hun erkende dealers worden verkocht tegen stuntprijzen. Maar dat zal de tijd wel uitwijzen en is verder geen zaak voor ons als consument.

Hoe gaat dit eigenlijk met garantie in zijn werk, als er een defecte accu naar Stromer wordt gestuurd voor onderzoek, maar de aankoopfactuur (bepalend om de garantietermijn te kunnen bepalen) is niet uitgeschreven door een erkende Stromer dealer, maar door een accu-revisiebedrijf?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie