Laden batterij gaat niet tot 100%

Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Faffi schreef: 24 dec 2017, 15:46 dat is misschien zo gek nog niet hier thuis wachten we natuurlijk op het nachttarief om op te laden
op het werk gaat die direct aan de lader
dat zullen we eens testen als we terug gaan werken
ik hou u op de hoogte tnx :cool2:
Succes hoop dat t helpt.
Het is sowieso beter om de accu eerst even te laten rusten nadat hij hard “gewerkt” heeft.
Het laadproces genereert ook warmte door het chemische proces dat zich afspeelt in de celen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Normaal zou de fiets moeten wachten met laden tot de batterij afgekoeld is. Altans dat is bij mijn draadloze boormachines toch het geval. Het zou me sterk verwonderen dat dit niet het geval zou zijn bij Stromers.
De Batterij zou altijd tot 100% moeten opladen ongeacht in of uit de fiets, als dit niet het geval is kan je best even naar de dealer lijkt me.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
HJAV
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 nov 2017, 22:43
Locatie: Warmond
Merk SP: ST2
Km-stand: 20250

Mijn eerste reactie op dit forum, Ook mijn accu laden gaat niet zonder probleem, als fiets aan staat geen probleem met laden in de fiets, als fiets uit staat geeft lader 2 x groen en laad niet bij.
Lader reeds door dealer vervangen, probleem nog steeds niet opgelost.

Dat een accu zou moeten afkoelen voor opladen? Een Tesla kan ook direct ad lader op de snelweg toch, en de ST2 is vergelijkbaar 😇 ben benieuwd wat de theoretisch achtergrond achter “afkoelen” en dan pas laden zou zijn?
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Bij mijn weten worden accu's van Tesla's gekoeld, en snelladen gebeurd ook maar tot 80%, daarboven wil het zo vlot niet meer.

Jou probleem is hier ook al eens voorbij gekomen als ik het goed heb. Even het forum doorzoeken (was iets met de app of de controle dacht ik).
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Nu ik hier boven lees van die 2 groene lampje die direct branden bij het laden schiet mij iets te binnen. Enige weken geleden was ik bij mijn dealer in Amsterdam en daar was Tom bezig met een fiets. Het probleem, een lege accu die kort na aankoppelen direct vol aangaf. In de fiets maar ook los van de fiets.

Ik begreep van Tom dat hij al van alles had geprobeerd, controller, nieuwe aasluiting fiets,accu, aansluiting stekker van fiets etc. Niets werkte op dat moment.

Misschien even deze dealer raadplegen en wie weet heeft Tom nu wel de oplossing gevonden.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
HJAV
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 nov 2017, 22:43
Locatie: Warmond
Merk SP: ST2
Km-stand: 20250

Dank voor advies, deze dealer is ook mijn dealer, ......, wordt vervolgd
RJS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2017, 11:27

Ik heb dit ook gehad en het bleek bij mij de lader te zijn die niet meer goed was. Deze is bij de dealer omgeruild en nu is alles weer in orde.
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Patrikius schreef: 24 dec 2017, 21:54
Faffi schreef: 24 dec 2017, 15:46 dat is misschien zo gek nog niet hier thuis wachten we natuurlijk op het nachttarief om op te laden
op het werk gaat die direct aan de lader
dat zullen we eens testen als we terug gaan werken
ik hou u op de hoogte tnx :cool2:
Succes hoop dat t helpt.
Het is sowieso beter om de accu eerst even te laten rusten nadat hij hard “gewerkt” heeft.
Het laadproces genereert ook warmte door het chemische proces dat zich afspeelt in de celen.
vandaag kunnen testen batterij 2 uurtjes laten liggen en dan opladen ....
100% :bp: :d3: :cool2:
Patrikius had gelijk :ay
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Graag gedaan hoor 😇
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Plaats reactie