Het is me opgevallen dat weinig derailleur fietsen zijn beschermd tegen de inwerking van vuil op de ketting en derailleur onderdelen. Dit blijft me verbazen.
De Stromer vraagt veel (dagelijks) onderhoud van de ketting, tandwielen en remmen.
Het is eenvoudig deze delen tegen opspattend en vallend vuil te beschermen.
Waarom wordt dit niet gedaan?
Afschermen ketting en derailleur
Geen idee
Ik vraag me af of de "Die hards" die dagelijks door regen sneeuw en pekel ploegen, mannen dus als Reinout, werkelijk elke dag hun ketting droogmaken en weer invetten.
Reden voor die vraag is het volgende
Ik kreeg vanochtend van een vriend deze foto toegestuurd van zijn Stromer met een kwalitatief goede en ook nog dure nieuwe ketting (weet het merk niet ) De ketting verving originele Stromer ketting
Een dag vergeten zijn ketting te drogen
Ik heb dit soort plaatsjes op het forum niet voorbij zien komen.
Welke merken ketting raden jullie aan bij vervanging originele Stromer ketting ?
Ik vraag me af of de "Die hards" die dagelijks door regen sneeuw en pekel ploegen, mannen dus als Reinout, werkelijk elke dag hun ketting droogmaken en weer invetten.
Reden voor die vraag is het volgende
Ik kreeg vanochtend van een vriend deze foto toegestuurd van zijn Stromer met een kwalitatief goede en ook nog dure nieuwe ketting (weet het merk niet ) De ketting verving originele Stromer ketting
Een dag vergeten zijn ketting te drogen
Ik heb dit soort plaatsjes op het forum niet voorbij zien komen.
Welke merken ketting raden jullie aan bij vervanging originele Stromer ketting ?
- Bijlagen
-
- fullsizeoutput_427c.jpeg (400.68 KiB) 2539 keer bekeken
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Goedemorgen forum,
voor mij is de Kerstvakantie begonnen dus vandaag hoefde ik eens niet de "die-hard" uit te hangen.
Inderdaad heb ik ook in de sneeuw-pekel-omstandigheden doorgeStromert.
Na een werkdag incl vroeg-op en 3 1/2 uur fietsen heb ik geen puf meer voor een uitgebreide schoonmaaksessie.
Van huis uit spuit ik de St1x eenmaal per week schoon (nachtje laten drogen ...... spuitbuis teflonolie).
Zijn het modderomstandigheden zorg ik dat ik nog mooi een diepe plas meepak zodat de meeste blerf weg is.
En als het begint te piepen....ook gelijk een spuitje.
Van huis uit is mijn ketting altijd goed vet.
Ik herken bovenstaande bruine ketting dan ook niet.
Na afgelopen pekel waren na het opdrogen wel bruine vlekjes op de cassette/ketting te zien maar die fietste ik er zo weer af. En natuurlijk in-oliën.
Ben nu aan de 2e ketting bezig (zit op 13.000 km) en da's geen super-exoot. De originele ketting was gewoon op en via de FM is er wat van het rack gepakt.
Grtz, Reinout
voor mij is de Kerstvakantie begonnen dus vandaag hoefde ik eens niet de "die-hard" uit te hangen.
Inderdaad heb ik ook in de sneeuw-pekel-omstandigheden doorgeStromert.
Na een werkdag incl vroeg-op en 3 1/2 uur fietsen heb ik geen puf meer voor een uitgebreide schoonmaaksessie.
Van huis uit spuit ik de St1x eenmaal per week schoon (nachtje laten drogen ...... spuitbuis teflonolie).
Zijn het modderomstandigheden zorg ik dat ik nog mooi een diepe plas meepak zodat de meeste blerf weg is.
En als het begint te piepen....ook gelijk een spuitje.
Van huis uit is mijn ketting altijd goed vet.
Ik herken bovenstaande bruine ketting dan ook niet.
Na afgelopen pekel waren na het opdrogen wel bruine vlekjes op de cassette/ketting te zien maar die fietste ik er zo weer af. En natuurlijk in-oliën.
Ben nu aan de 2e ketting bezig (zit op 13.000 km) en da's geen super-exoot. De originele ketting was gewoon op en via de FM is er wat van het rack gepakt.
Grtz, Reinout
Misschien moet Stromer eerst maar eens beginnen om wat meer naar klanten (klachten) te luisteren en het voorspatbord wat langer te maken
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Zoals al eerder gezegd heb ik ongeveer 500km geleden in november mijn ketting ontvet met producten van muc off laten drogen een nachtje en dan smorgens gelubed met de wet lube van muc off en tot op heden (en ja ik rijd er elke dag mee regen of sneeuw) geen plekje roest te zien en heb er NIETS extra meer aan gedaan sinds november, alles is nog gesmeerd en loopt nog als een zonnetje
Heb een foto erbijgezet dit is dus na een maand door al de gort en sneeuw en niks aan gedaan sinds eind november, wonderproducten van muc off
Heb een foto erbijgezet dit is dus na een maand door al de gort en sneeuw en niks aan gedaan sinds eind november, wonderproducten van muc off