Continental Contact Plus City topic

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 01 jun 2019, 09:56 Er zijn mensen die gewoon het hele jaar met de CTC2WP rondrijden, dat gaat prima. Je hebt dan het jaar rond fantastische grip. Je zou ook de Continental Top Contact 2 kunnen proberen.
Die is wat comfortabeler, maar in natte omstandigheden blijft de Winter Premium toch nog iets wegvaster, heb ik de indruk
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 01 jun 2019, 10:52 Die is wat comfortabeler, maar in natte omstandigheden blijft de Winter Premium toch nog iets wegvaster, heb ik de indruk
Denk ik ook, maar die heeft ook wat meer rolweerstand. Ik moet wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met de CTC2, heb in de afgelopen dikke 1000km geen enkel oeps momentje met de banden gehad.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Ik heb toevallig vandaag de zomerbandjes er opgelegd, omdat de winterbandjes toch wel hard slijten... vooral achter. Deze winter bandjes hebben nu 4800km gelopen, dus die kunnen volgende winter nog mee.
Afbeelding

Ik heb er nu de city plus banden opliggen. Ben benieuwd.
Bijlagen
D3A40C53-F36D-4195-96EB-435BA67AAB78.jpeg
D3A40C53-F36D-4195-96EB-435BA67AAB78.jpeg (2.81 MiB) 4467 keer bekeken
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Toch wel een verschil vind ik: met de winter premiums lijkt het alsof de banden alles op het wegdek proberen vast te pakken (inclusief zand, steentjes en dennenappels). De city plus heeft dat minder en lijkt soepeler te rijden.
Remweg bij het huidige warme, droge weer lijkt niet veel langer. Alleen glijdt de city plus met wat minder “drama” dan de winter contis die een mooie grrooaarrr geven. :D
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

pvg schreef: 01 jun 2019, 15:03 Deze winter bandjes hebben nu 4800km gelopen, dus die kunnen volgende winter nog mee.
Ga je dan de minst versleten band achteraan monteren ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Golvas schreef: 02 jun 2019, 11:51
pvg schreef: 01 jun 2019, 15:03 Deze winter bandjes hebben nu 4800km gelopen, dus die kunnen volgende winter nog mee.
Ga je dan de minst versleten band achteraan monteren ?
Nou... daar twijfel ik nog over: volgens mij is grip bij gladheid voor belangrijker dan achter. Achter vooral in de bochten.

Als ik de meest versleten band weer achter leg, kan ik de winter na komende winter af met 1 nieuwe winterband.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

"Les goûts et les couleurs ...."
Allemaal een kwestie van smaak en eigen goedgevoel naargelmang wat je erop zet.
Bij aankoop van mijn ST2 absoluut niet tevreden van die Big Ben's, plakte wel goed bij droog weer, maar zo gevoelig voor het minste dat er op straat ligt. Zoals de Flandrien's hier zegen op een jaar "vuf kiere platten tube g'had" in iets meer dan een jaar.
Veel lof gelezen over de CTC2WP en heb die er ook op gezet vorig jaar in oktober of zo. Hééél blij van, remafstand, gedrag bij slecht weer (nat), enz.
Medio april was het tijd voor een zomerbandje en ben resoluut gegaan voor de CCPC omdat ik het lekrijden tot een absoluut minimum wou herleiden. Tot nu toe is de hitrate van de straat "zero". :ay :bj
Continental heeft nog zo'n band die nog betere eigenschappen zou hebben maar die bestaat niet in de 50km/u-versie.
De CCPC heeft gevoelsmatig een minder hoge rolweerstand, je haalt er 1km (of 2 ??) meer uit met dat schoeisel.
In bochtenwerk in het begin had ik soms het gevoel dat ik wederom lek gereden had, nochtans zet ik m'n banden elke week keurig op 3.5 bar. Denk dat dit te maken heeft met de tekening van de band of juist die beschermlaag binnenin.
Immers ik weeg er 103 kg droog aan de haak, wat kledij en fietstassen erbij en zeg maar 115-120 kg bruto + tara 27 kg.
Da's toch +- 140-150 kg die plus de snelheid je band moet kunnen incasseren (noemen ze dat geen G's ??). Maar naarmate ik er meer en meer met reed ben ik de band gaan vertrouwen. Uiteindelijk maakt Continental ook geen rommel denk ik toch zo.
Bij mij staat maatje 55-559 erop, die dikke om in de buurt te blijven van die Schwalbe BB.
Die maat zullen ze bij Stromer toch uitgedokterd hebben als "best result" neem ik aan. Ben tenslotte ook geen banden-labo.
Of ik de beste band heb steken ? No idea. Geef gewoon mijn mening over mijn bandjes.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

De bekendste Amsterdamse dealer biedt de keus uit meerdere banden, maar raadde mij deze band aan als vervanger van de BB. En wel in de maat 2.20.
De haartjes raken bij mij op geen enkel punt de fiets en heb ik dus niet hoeven verwijderen.

De vorm van het karkas is anders dan die van de BB's. Die van de CCPC is iets spitser gevormd. Dat merk je vooral bij het insturen, want de fiets "valt" veel makkelijker de bocht in.
Door die spitsere vorm heeft de band over een groter oppervlak contact met wegdek tijdens een bocht.
Ik herken dat heel erg uit de tijd dat ik nog met de motor op het circuit reed. Mijn circuitbanden waren veel spitser gevormd dat mijn straatbanden. Bij de straatbanden viel de motor minder makkelijk de bocht in en moest je harder werken om hem scherp de bocht in de krijgen.

Ik vond de BB's bij droog wegdek best prima voldoen.
Maar na de eerste 1000 km kan ik niet anders dan zeggen dat bij droog wegdek de CCPC wezenlijk meer vertrouwen en meer gevoel geven.

Ik heb nog geen ervaring met regen of nat wegdek. Daar verwacht ik de meeste verbetering.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Johnny Markt schreef: 01 jun 2019, 09:25 Ik heb deze band nu 2 maanden en heb er 1500 km mee gereden.

Bij nat wegdek ben ik al meerdere keren met een schrik vrijgekomen; de grip was niet al te best vanaf 30 km/u.
In vergelijking met de Continental Top contact 2 winter premium (viewtopic.php?f=8&t=589&p=883#p883) vindt ik de Continental contact plus City maar een glad bandje waar ik stukken minder vertrouwen in heb.

Ik zal deze band de komende zomermaanden "op"rijden, maar zodra in het najaar de regen en kou komen, gaan de CTC2WP de CCPC vervangen. Voor mij ook volgende zomer geen CCPC meer.
Ik heb er al 7000 km opzitten met deze banden en ben zeer tevreden. Koersvast, lekbestendig, stil. Uiteraard hebben ze minder grip dan de winterbanden maar glijden heb ik nog niet meegemaakt terwijl de big bens mij wel een paar keer hebben verrast. Maar goed ik neem bochten met nat weer een stuk rustiger dan bij droog en remmen in de bocht doe ik nooit tenzij ik word verrast door een mede weggebruiker. Ik zag dat je ze op 3,5 bar hebt staan? Best wel hard.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Johnny Markt
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
Locatie: Hallum

Vorige week had ik een klapband met mijn achterband (CCPC).
Mijn FM in Groningen heeft de band netjes onder garantie vervangen nadat we samen de band hadden geïnspecteerd.
De band bleek ingesleten op het contactvlak met de velg.

Eerste vraag die gesteld werd; " pomp je de band wel regelmatig hard genoeg op?" :lol:
yep... elke zaterdag naar 3,5 bar.
🇾🇪 ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( :ay )
:hy: Hallum-Drachten (44,7 km)
Plaats reactie