Continental Contact Plus City topic
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Schitterend, dan mogen die lelijke zijreflectoren er af als je banden legt met reflectorstrip. Heel mooi!
ST3 black 983wh
Mijn Kalkhoff speedpedelec had standaard ook banden met reflecterende flanken, maar ah...zoals Stromeur schrijft; geen handhaver die er van op de hoogte is....tenzij hij mee leest op dit forum, dan weet ie het nu wel!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klopt, volgens mij geldt deze regel pas per 1-1-2018 (EU Typegoedkeuring, dus niet landelijke wetgeving).
Het is niet voor niets dat Stromer alleen de eerste batch ST2 LTD Raws met deze band heeft uitgerust, en deze later heeft vervangen door de BB's. (Zgn. "Stromer edities"; het enige verschil met reguliere BB's is het ontbreken van zijreflectie.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Volgens de BE wetgeving mag het. Volgens de EU Typegoedkeuring mag het niet. In dat geval geldt de EU Typegoedkeuring.Bram Roose schreef: ↑24 mei 2019, 19:21 Schitterend, dan mogen die lelijke zijreflectoren er af als je banden legt met reflectorstrip. Heel mooi!
Maar als hier in BE gedoe van komt (amber-gele zijreflectoren eraf, banden met zijreflectie erop), dan lijkt mij dat je zeker een poot hebt om op te staan. Jij kunt er als consument bar weinig aan doen dat je dit niet weet en de BE wet naleeft. Plus SP banden met zijreflectie hebben een ECE-R75 keurmerk. Hoe moeten wij dan weten dat het niet mag.
In NL geldt alvast niet dat de amber-gele reflectoren eraf gehaald mogen worden als je banden met zijreflectie neemt. Die amber-gele zijreflectoren zijn sowieso verplicht:
In de tabel "Verplichte en toegestane bromfietsverlichting en reflectoren" wordt vermeld:
Bron:Zijkanten brommer
Verplicht: 1 ambergele reflector (de ingebruikname van de bromfiets moet zijn na 31 december 2006).
Toegestaan: ambergele reflectoren aan voorste zijkanten van de bromfiets / ambergele of rode reflectoren aan de achterste zijkanten van de bromfiets
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ts-brommer
In Artikel 5.6.57 van de Regeling Voertuigen wordt vermeld waar een brommer in NL naast alles wat verplicht is, van mág worden voorzien. Hierin wordt geen reflecterende striping op de banden vermeld, en dus mag het niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Veel belangrijker dan juridisch geneuzel: hoe is het met je max snelheid op deze banden?
Zou ze graag eens serieus testen onder natte omstandigheden. Tot op heden is bij mij qua banden altijd goedkoop=minder grip&souplesse geweest. Breekt deze band dan de regel? Ik (=persoonlijke voorkeur) zal altijd grip en souplesse verkiezen boven lekbestendigheid. Maar snap dat andere dat niet doen.
Ik ben inmiddels over de 2.000km met mijn 3 en nog geen enkele lekke band gehad. Rij wel met latex, maar pas als ik de band er af haal kan ik zien of dat ook écht nodig is geweesr.
Zou ze graag eens serieus testen onder natte omstandigheden. Tot op heden is bij mij qua banden altijd goedkoop=minder grip&souplesse geweest. Breekt deze band dan de regel? Ik (=persoonlijke voorkeur) zal altijd grip en souplesse verkiezen boven lekbestendigheid. Maar snap dat andere dat niet doen.
Ik ben inmiddels over de 2.000km met mijn 3 en nog geen enkele lekke band gehad. Rij wel met latex, maar pas als ik de band er af haal kan ik zien of dat ook écht nodig is geweesr.
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Ben nu 3000+ km verder op deze Conti's in verschillende weersomstandigheden.
Eerlijk is eerlijk: in de zware regen is de Vee-tyre (winterband) onverslaanbaar. MAAR....deze band heeft de onhebbelijke eigenschap om makkelijks scherpe onderdelen op te pikken...
Deze Conti doet het gewoon erg goed. Niet alleen geen lek gereden de afgelopen 3000+ km maar ook betrouwbaar in zon en regen (en regen heb ik echt gehad !). Wat opvalt is dat je deze band hoort screamen/piepen als je in de bocht op snelheid hangt. Gewoon een leuk rubber-piepje.....
Wat ook opvalt is dat de band vast zal slijten maar dat dit wel heeeeeeel langzaam gaat. Nog steeds prima profiel.
Met de keuze van vandaag is dit mijn blijvende band. Hoe deze het doet in de sneeuw weet ik gewoon nog niet.....
Keurige prijs; keurig product. Applaus. En ik ben volledig blij met de reflectiestrip. Zal me echt boeien of dat wel/niet mag; ik ben er domweg beter zichtbaar door.
Stromer ze,
Reinout
Eerlijk is eerlijk: in de zware regen is de Vee-tyre (winterband) onverslaanbaar. MAAR....deze band heeft de onhebbelijke eigenschap om makkelijks scherpe onderdelen op te pikken...
Deze Conti doet het gewoon erg goed. Niet alleen geen lek gereden de afgelopen 3000+ km maar ook betrouwbaar in zon en regen (en regen heb ik echt gehad !). Wat opvalt is dat je deze band hoort screamen/piepen als je in de bocht op snelheid hangt. Gewoon een leuk rubber-piepje.....
Wat ook opvalt is dat de band vast zal slijten maar dat dit wel heeeeeeel langzaam gaat. Nog steeds prima profiel.
Met de keuze van vandaag is dit mijn blijvende band. Hoe deze het doet in de sneeuw weet ik gewoon nog niet.....
Keurige prijs; keurig product. Applaus. En ik ben volledig blij met de reflectiestrip. Zal me echt boeien of dat wel/niet mag; ik ben er domweg beter zichtbaar door.
Stromer ze,
Reinout
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Duidelijk!
Dat piepje heb ik op de ST3 pirelli’s ook trouwens als ik serieus de bocht om ga. Grappig geluid.
Dat piepje heb ik op de ST3 pirelli’s ook trouwens als ik serieus de bocht om ga. Grappig geluid.
ik rijd er nu ook 5 maanden mee en ben er heel tevreden van
- qua grip is goed, niet beste maar voor mij wel betrouwbaar
- ik heb de 2,2 versie en ik vind dat ik hier rapper mee rijd dan de Big Bens (3,8 bar)
- ik ben niet meer lek gereden, maar dat is soms ook kwestie van geluk
- ik wou willen nilles die reflectie op de banden
- prijs niet van belang mochten van mij ook duurder zijn, maar ik wou geen 'dunnere' banden
ik vind de 2,2 versie ook esthetisch de beste oplossing (tenzij je echt een winterband moet hebben)
in Belgie is er ook een specifieke weggeving qua product aansprakelijkheid
daarom gezien de grijze zones (iets breder en gerucht dat reflectie niet mag) laat die installeren
door een Belgische dealer en je staat veel sterker bij een met slakkengang miniem ontspruitende kiem van discussie als er iets zich zou manifesteren,
IMHO
- qua grip is goed, niet beste maar voor mij wel betrouwbaar
- ik heb de 2,2 versie en ik vind dat ik hier rapper mee rijd dan de Big Bens (3,8 bar)
- ik ben niet meer lek gereden, maar dat is soms ook kwestie van geluk
- ik wou willen nilles die reflectie op de banden
- prijs niet van belang mochten van mij ook duurder zijn, maar ik wou geen 'dunnere' banden
ik vind de 2,2 versie ook esthetisch de beste oplossing (tenzij je echt een winterband moet hebben)
in Belgie is er ook een specifieke weggeving qua product aansprakelijkheid
daarom gezien de grijze zones (iets breder en gerucht dat reflectie niet mag) laat die installeren
door een Belgische dealer en je staat veel sterker bij een met slakkengang miniem ontspruitende kiem van discussie als er iets zich zou manifesteren,
IMHO
ST1X 2018 - 22" Ocean - 814 Wh - Bodyfloat 2.1 - Redshift Shockstop - Satori ahead verlenger -Quadlock - Lezyne deca Drive 1500 - 17 km enkel, 2500+ and counting
-
- Pro
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
- Locatie: Hallum
Ik heb deze band nu 2 maanden en heb er 1500 km mee gereden.
Bij nat wegdek ben ik al meerdere keren met een schrik vrijgekomen; de grip was niet al te best vanaf 30 km/u.
In vergelijking met de Continental Top contact 2 winter premium (viewtopic.php?f=8&t=589&p=883#p883) vindt ik de Continental contact plus City maar een glad bandje waar ik stukken minder vertrouwen in heb.
Ik zal deze band de komende zomermaanden "op"rijden, maar zodra in het najaar de regen en kou komen, gaan de CTC2WP de CCPC vervangen. Voor mij ook volgende zomer geen CCPC meer.
Bij nat wegdek ben ik al meerdere keren met een schrik vrijgekomen; de grip was niet al te best vanaf 30 km/u.
In vergelijking met de Continental Top contact 2 winter premium (viewtopic.php?f=8&t=589&p=883#p883) vindt ik de Continental contact plus City maar een glad bandje waar ik stukken minder vertrouwen in heb.
Ik zal deze band de komende zomermaanden "op"rijden, maar zodra in het najaar de regen en kou komen, gaan de CTC2WP de CCPC vervangen. Voor mij ook volgende zomer geen CCPC meer.
ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( )
Hallum-Drachten (44,7 km)
Hallum-Drachten (44,7 km)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Er zijn mensen die gewoon het hele jaar met de CTC2WP rondrijden, dat gaat prima. Je hebt dan het jaar rond fantastische grip. Je zou ook de Continental Top Contact 2 kunnen proberen.Johnny Markt schreef: ↑01 jun 2019, 09:25 Bij nat wegdek ben ik al meerdere keren met een schrik vrijgekomen; de grip was niet al te best vanaf 30 km/u.
In vergelijking met de Continental Top contact 2 winter premium
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]