Schwalbe Big Ben topic

Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

[Berichten over deze band afgesplitst van Het Speed Pedelec Bandentopic. Stromeur.]

Ik moet zeggen dat het standaard stromer bandje mij niet tegenvalt. Ik kruip wel een bocht door bij natte omstandigheden...maar dat zou ik bij die conti's ook doen
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Awv schreef: 09 sep 2017, 21:56 Ik moet zeggen dat het standaard stromer bandje mij niet tegenvalt. Ik kruip wel een bocht door bij natte omstandigheden...maar dat zou ik bij die conti's ook doen
Same here. Niks mis met de Schwalbe Big Bens. Ik neem bochten ook voorzichtig (langzaam dus) en ben niet van plan dat te veranderen, ben al genoeg gevallen. Niet van de Stromer, maar ik weet wel dat vallen op hoge snelheid pijn doet en dat er dingen heel erg stuk kunnen gaan aan mijn lichaam, en dat wil ik niet meer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Gisteren stond m'n ST1x met platte achterband in de stalling... Er zat een héél klein stukje ijzer in. Dikkenberg gebeld maar die had geen bus beschikbaar. Top service trouwens dat ze dat als eerste optie aanbieden! Daarna Enra gebeld. Binnen een kwartier werd m'n fiets opgehaald met een sleepauto :bp: en werden ik en de fiets netjes thuis afgeleverd waar ik hem heb geplakt.

Achteraf gezien had ik nog best kunnen rijden wanneer ik de band had opgepompt. Ik ga dan ook een pompje voor onderweg aanschaffen. Ook ga ik in het vervolg in de lunchpauze even m'n banden controleren, zodat hulp op tijd opgeroepen kan worden ;-)

M'n vorige fiets (QWIC P-RD9s) had anti-lek banden van Schwalbe: 10000 mee gefietst zonder lekke band. Zijn de banden van Continental (topcontact II), zowel de zomer- als de winterversie wél beschermd tegen lekrijden?
IMG_0981.JPG
IMG_0981.JPG (2.73 MiB) 5134 keer bekeken
IMG_0987.jpg
IMG_0987.jpg (2.24 MiB) 5134 keer bekeken
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Een banden plaksetje in je tas stoppen is misschien ook een oplossing. ;)
of misschien is het preventief gebruik van Stan's Tire Sealant een alternatief.
Witte ST3 van maart 2019
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Klopt. Bandenplaksetje heb ik ook bij me maar ik het is erg lastig plakken, ik hang de fiets liever op. Beïnvloedt die sealant het rijgedrag niet?
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mhuibers schreef: 19 sep 2017, 12:02 Gisteren stond m'n ST1x met platte achterband in de stalling... Er zat een héél klein stukje ijzer in. Dikkenberg gebeld maar die had geen bus beschikbaar. Top service trouwens dat ze dat als eerste optie aanbieden! Daarna Enra gebeld. Binnen een kwartier werd m'n fiets opgehaald met een sleepauto :bp: en werden ik en de fiets netjes thuis afgeleverd waar ik hem heb geplakt.

*Knip

Zijn de banden van Continental (topcontact II), zowel de zomer- als de winterversie wél beschermd tegen lekrijden?
Wat een leuke foto's, Stromer op de sleepwagen :d3:

Alle banden zijn tot op zekere hoogte beschermd tegen lekrijden, en alle banden kunnen toch lek. Niks gaat je helaas beschermen tegen een stukje ijzer.

Gebruikerservaringen met de ene band zijn wel positiever met de ene band dan met de andere. Over het algemeen worden de Continental Top Contact II banden als beter gezien dan de Schwalbe Big Bens, maar dat gaat met name om de grip. Verder heb ik het idee dat veel mensen online elkaar nogal makkelijk napraten over de kwaliteit van de Schwalbes op de Stromer, waardoor ze er slechter op staan dan ze werkelijk zijn. Sommigen noemen Schwalbes "troep" en dat is gewoon echt niet zo.

Dat gezegd hebbende: ik denk dat je met zowel de Top Contact II als de Marathon Plus wel een upgrade hebt t.o.v. de Schwalbe Big Bens. Je zult in ieder geval betere grip hebben naarmate de omstandigheden slechter worden, dus als je ze gaat vervangen zou ik persoonlijk wel voor één van die twee kiezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond MHuibers,

nog geen ervaring met de Top Contact's van Continental.
Deze week de testweek voor de brede winter-editie en die neem ik heel serieus (gisteren dikke hoosbui en vanochtend ook weer ultrasip weer.....dus heel geschikt voor de test. Geen sneeuw ((gek he)) wel veel nattigheid). Fotootje gevoegd van vanmorgen 05.00 op de Utrechtse Heuvelrug. Sorry voor de vage foto; mijn simpele Samsung heeft grote problemen met regenfoto's.

Wel ervaringen met je aangehaalde Schwalbe Marathon Plus: top product ! In 26.000 km geen lek mee gereden.
Op de huidige St1X wel 7500 gedaan op de standaard Schwalbe Big Ben's: geen lek. Wel een onzeker gevoel bij nat weer en daarom deze testweek. Maar ere wie ere toekomt: GEEN lek. En ik heb echt door glas gereden, wegschietende eikels (altijd een leuke knal), grind, verdwaalde stoeprandjes etc etc. Het mag duidelijk zijn: ik ontzie mijn werkpaard niet.....

Als ik nou eens een band vind met de lek-vastheid van de Marathon-Plus met een veiliger nat wegdek gevoel ben ik happy.
Eind van de week post ik mijn bevindingen.
Je zal bij een St2 / St2s gebruiker naar de lekvastheid van de Conti's te rade moeten gaan.

Groetsels, Reinout
Bijlagen
20170919_060447.jpg
20170919_060447.jpg (719.86 KiB) 5140 keer bekeken
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 19 sep 2017, 15:11 Verder heb ik het idee dat veel mensen online elkaar nogal makkelijk napraten over de kwaliteit van de Schwalbes op de Stromer, waardoor ze er slechter op staan dan ze werkelijk zijn. Sommigen noemen Schwalbes "troep" en dat is gewoon echt niet zo.
Denk dat de Schwalbes in elk geval wel tegen een stootje kunnen, gezien het parkoer dat ik elke dag rijd.
En de bochten neem ik dan maar wat trager. Dat maak je toch zo weer goed op de rechte stukken. :d3:
Voorlopig nog geen slechte ervaring gehad met de Schwalbes
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 19 sep 2017, 19:55 Deze week de testweek voor de brede winter-editie en die neem ik heel serieus (gisteren dikke hoosbui en vanochtend ook weer ultrasip weer.....dus heel geschikt voor de test. Geen sneeuw ((gek he)) wel veel nattigheid). Fotootje gevoegd van vanmorgen 05.00 op de Utrechtse Heuvelrug. Sorry voor de vage foto; mijn simpele Samsung heeft grote problemen met regenfoto's.
Nou, het is wel zeer illustratief voor de omstandigheden waaronder jij doorStromert. Man, man, man wát een weer! Ik kijk enorm uit naar je testresultaten van de Continental Top Contact II Winterbanden.

Ook is heel mooi te zien hoe goed die reflecterende vakken op je Ortlieb tassen werken, bijna onmisbaar in het donker bij slecht weer. Hierdoor is het voor een eventuele achterligger direct duidelijk dat je nét wat breder bent dan men aanvankelijk zou kunnen denken met alleen het achterlicht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Schwalbes presteren tot nu toe prima. Lekker hard opgepompt icm de BF. Geen zwabber gevoeld nog.Ik ga dadelijk wel switchen naar de conti winterbanden. Volgend v oorjaar zet ik de schwalbes terug
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Plaats reactie