Schwalbe Big Ben topic

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Vandaag met mijn doorschietende ketting bijna thuis. Links van mij naderde een personenauto met de ramen open. De bestuurster zag mij niet maar even aanroepen en ze remde krachtig. 20 meter verder wilde ik naar links mijn straat inrijden maar mijn voorwiel wilde schuin rechtdoor. Direct had ik door dat mijn band lek was. Wel even schrikken, ik reed zo de conifeerheg van de buurman in. Maar bleef wel overeind. :lol:

Er bleek een nietje in de band te zitten en dat hoort niet. Bandplakken, even wachten en weer oppompen naar 4 bar.

Ik rij nog op de originele Schwalbe banden.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Mark,

da's dan de eerste keer dat ik blij zou zijn met een conifeer. Maar je hebt die dan ook gebruikt als alternatieve fietsenstalling....
Lang leve de buurman !!

Wel schrikken.
Groetsels, Reinout
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Lamkram schreef: 21 sep 2017, 19:48 Vandaag met mijn doorschietende ketting bijna thuis. Links van mij naderde een personenauto met de ramen open. De bestuurster zag mij niet maar even aanroepen en ze remde krachtig. 20 meter verder wilde ik naar links mijn straat inrijden maar mijn voorwiel wilde schuin rechtdoor. Direct had ik door dat mijn band lek was. Wel even schrikken, ik reed zo de conifeerheg van de buurman in. Maar bleef wel overeind. :lol:

Er bleek een nietje in de band te zitten en dat hoort niet. Bandplakken, even wachten en weer oppompen naar 4 bar.

Ik rij nog op de originele Schwalbe banden.
De originele banden en dan 4bar? Hoe bevalt dat jou?
Wat ik begreep is 3 ruim voldoende, om voldoende demping en grip te behouden.
Vandaar mijn interesse.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kan niet voor Lamkram spreken, wel voor mezelf, want ik heb de Schwalbes op mijn ST1 X ook standaard op 4 bar en dat rijdt geweldig. Demping haal ik uit een BodyFloat en geveerde voorvork.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

idem. Mijn St1X stond (tot vorige week) ook op Big Ben's ergens tussen de 3 1/2 en 4 bar.
Dat was pas mogelijk na de BodyFloat + geveerde stuurpen; daarvoor reed ik op standaard Stromer-sterkte.

Die waarde's heb ik trouwens schaamteloos doorgezet naar de Continental Winterbanden; en dat bevalt goed. Heb niet eens de neiging om de banden op een lagere druk te zetten.

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

4 bar bevalt mij goed. Door de BF tril ik niet van de weg en ik heb er een goed gevoel bij.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik kon ze op een gegeven moment niet harder oppompen. Ik ga es een 1.5k afspraak maken met Dikkenberg en deze bandjes er op laten zetten
20170921_204534.jpg
20170921_204534.jpg (3.22 MiB) 3873 keer bekeken
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Vandaag ook het asfalt van wat dichterbij mogen aanschouwen dan normaal gezien.
Ik had net gisteren besloten dat ik, ondanks het feit dat ik met de standaard big bens totnutoe prima uit de voeten kon, winterbanden (continental premium II) wilde gaan bestellen, schuif ik vandaag op zeer lage snelheid (10-15km/u) pardoes onderuit, op fietspad-asfalt, wel nat. Ik rijd al vrij lang motor en scooter en ben in 30 jaar nog nooit onderuit gegaan, ik kan het dus niet wijten aan onervaren rijgedrag.
Wat schrammetjes op fiets, overkomelijk, en wat schaafwonden op lijf, ook overkomelijk, maar ik ben eigenlijk boos op stromer. Waar ik totnutoe dacht dat het commentaar op de slechte grip van de schwalbes wellicht wat overdreven was, ben ik nu "om". Eigenlijk wil ik de tests van stromer wel eens zien die bewijzen dat de schwalbes veilig zijn, dat zijn ze namelijk NIET.
Net als voor de tikkende voorvorken zou er eigenlijk een terugroepactie voor de banden moeten komen en als er een jurist onder de stromeraars zit, zou ik best eens willen kijken of dit af te dwingen valt. Het is toch eigenlijk belachelijk dat iedereen zijn nieuwe fiets bij voorbaat al laat voorzien van veilige banden ipv de standaard geleverde schwalbes?
Zelfs op een oma fiets kan je harder door de bocht.

Ik hoop dat de nl importeur meeleest, want ik vind dit echt een probleem.
stromerkm
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2017, 11:36

ik vindt ook dat de originele banden ( schwalbe bigben)veel beter kunnen , vooral in bochten is het uitkijken zelfs bij lage snelheid :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Philipbo wat balen dat je gevallen bent! Dat verwacht je inderdaad niet als je met zo'n rustig gangetje een bocht pakt. Gelukkig viel de schade mee, maar ik snap heel goed dat je je afvraagt wat je nou toch gebeurd is, als je met lage snelheid onderuit gaat.
philipbo schreef: 28 sep 2017, 20:07 Eigenlijk wil ik de tests van stromer wel eens zien die bewijzen dat de schwalbes veilig zijn, dat zijn ze namelijk NIET.
De Schwalbe Big Bens zijn ECE-R75 gecertificeerd, en daarmee officieel geschikt voor Stromers. Ik vrees dus dat je UNECE te lijf zult moeten gaan als je hier werk van wilt maken, niet Stromer. Maar misschien heeft een jurist hier nog andere ideeën over.
philipbo schreef: 28 sep 2017, 20:07 Net als voor de tikkende voorvorken zou er eigenlijk een terugroepactie voor de banden moeten komen en als er een jurist onder de stromeraars zit, zou ik best eens willen kijken of dit af te dwingen valt. Het is toch eigenlijk belachelijk dat iedereen zijn nieuwe fiets bij voorbaat al laat voorzien van veilige banden ipv de standaard geleverde schwalbes?
Zelfs op een oma fiets kan je harder door de bocht.

Ik hoop dat de nl importeur meeleest, want ik vind dit echt een probleem.
Ik weet dat er soms mensen van Stromer meelezen op het forum, maar ze volgen niet alles, en het zijn dus ook alleen de Stromer medewerkers die Nederlands spreken. Daarnaast ben ik er deze week weer eens fijntjes door Stromer op gewezen dat Stromer zich wenst te houden aan de volgende communicatie-structuur: eindgebruiker -> dealer -> Stromer. ALS Stromer dit dus al leest, gaan ze daar richting ons - de eindgebruikers - niks zichtbaars mee doen.

Op Eurobike heb ik het wel met de Nederlandse Salesmanager van Stromer gesproken over de kwaliteit van de Schwalbes. Zijn mening: Schwalbe is goed, Continental is beter. Op basis van mijn eigen ervaringen deel ik zijn mening.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie